| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

مصرف منیزیم ؛ آلزایمر را از شما دور می‌کند

یک مطالعه جدید از سوی متخصصان استرالیایی نشان داد پیروی از رژیم غذایی غنی از منیزیم خطر آسیب به DNA و اختلالات دژنراتیو مزمن از جمله آلزایمر را کاهش می‌دهد.

مصرف منیزیم ؛ آلزایمر را از شما دور می‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، محققان علوم تغذیه‌ در دانشگاه استرالیای جنوبی با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون ۱۷۲ فرد میانسال، ارتباط قوی بین سطوح پایین منیزیم و مقادیر بالای اسید آمینه سمی به نام «هموسیستئین» پیدا کردند. هموسیستئین حاوی گوگرد است.

این ترکیب سمی به ژن‌های بدن آسیب می‌زند و افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون، بیماری‌های گوارشی، طیف وسیعی از سرطان‌ها و دیابت می‌کند.

این مطلب که در «مجله اروپایی تغذیه» منتشر شده، می‌افزاید: غلات کامل، سبزیجات با برگ سبز تیره، آجیل، لوبیا و شکلات تلخ همگی غذاهای غنی از منیزیم هستند که به بدن در تولید انرژی، استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، تنظیم قند خون و فشار خون، سلامت قلب، ماهیچه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کنند.

به گفته محققان مصرف کم منیزیم (کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز) می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش دهد و منجر به آسیب DNA شود.

به نوشته مدیکال اکسپرس، منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان موجود در بدن انسان است و بیش از ۲۰۰ آنزیم برای فعال کردن فرآیندهای حیاتی در بدن به آن نیاز دارند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار