| کد مطلب: ۱۱۳۰۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

هزاران نقاشی ۱۲هزار ساله‌ در اعماق تاریک آمازون/ عکس

نقاشی‌های صخره‌ای ۱۲۵۰۰ ساله آمازون، ارتباط انسان‌ها با حیات‌وحش را به‌خوبی نشان می‌دهد، این نقاشی‌ها نمایی اجمالی از زندگی اولیه در آمازون را ارائه می‌دهند.

هزاران نقاشی ۱۲هزار ساله‌ در اعماق تاریک آمازون/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، یک گالری از نقاشی‌های چشمگیر که بر روی صخره‌های عظیم کشیده شده‌اند؛ رابطه نزدیک‌ بین انسان‌ها و حیواناتی که هزاران سال پیش در آمازون زندگی می‌کردند را نشان می‌دهد. این اثر هنری روی برآمدگی‌های صخره‌ای در کلمبیا قرار دارد. بر اساس پژوهش مردم‌شناسی جدید، این ۳۲۲۳ نقاشی از انسان و حیوان، ماهی‌ها، خزندگان و پستانداران را در اندازه‌های مختلف نشان می‌دهد.

برخی از تصاویر حتی حیوانات و انسان‌ها را در حال تبدیل‌شدن به یکدیگر نشان می‌دهند که نشان‌دهنده اسطوره‌شناسی غنی است که نسل‌های بومی آمازون را تحت تأثیر قرار داده است. اگرچه محققان به‌طور رسمی تاریخ این نقاشی را تعیین نکرده‌اند، اما تخمین می‌زنند که از ۱۰۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است. به گفته استادیار گروه باستان‌شناسی و تاریخ دانشگاه اکستر، این مکان‌های هنر صخره‌ای شامل اولین شواهد وجود انسان در غرب آمازون است که قدمت آن به ۱۲۵۰۰ سال قبل می‌رسد.

 

6070629

این گروه حداقل ۲۲ گونه جانور ازجمله آهو، پرندگان، مارمولک، لاک‌پشت را در این آثار پیدا کردند. پس از مقایسه نقاشی‌های حیوانات با استخوان‌هایی که اطراف این نقاشی بودند، محققان متوجه شدند که این نقاشی‌ها تنها به آنچه مردم می‌خوردند مربوط نمی‌شوند.

این نقاشی‌ها بینشی شگفت‌انگیز در مورد چگونگی درک اولین مهاجران از جایگاه خود در جهان و نحوه برقراری روابط آن‌ها با حیوانات است. همچنین پیچیدگی روابط جانداران آمازون را نشان می‌دهد که به‌عنوان منبع غذایی و هم به‌عنوان موجودات مورد احترام، به ارتباطات ماورائی معتقد بودند.

 

ازآنجایی‌که این نقاشی صخره‌ای بسیار گسترده است، محققان تصمیم گرفتند روی شش بخش تمرکز کنند. یکی از این بخش‌ها El Más Largo به طول ۴۰ متر است که شامل ۱۰۰۰ نقاشی است و بخش کوچک‌تری که ۱۰ متر است ۲۴۴ تصویر را در خود جای‌داده است. پس از فهرست‌نویسی آثار هنری، محققان دریافتند که ۵۸ درصد از نقاشی‌ها فیگوراتیو بودند و نیمی از آن‌ها تصاویر حیوانات بودند. آن‌ها همچنین متوجه صحنه‌هایی شدند که مردم را در حال ماهیگیری نشان می‌داد.

اگرچه نمی‌توان مطمئن بود که این تصاویر چه معنایی دارند اما به درک ما از قدرت اسطوره‌ها در جوامع بومی کمک می‌کند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار