| کد مطلب: ۱۱۲۷۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

آیا تاریخ مصرف کرم ضد آفتاب تمام می‌شود؟

برای موثر بودن، کرم ضد آفتاب باید به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرد، پس در استفاده از آن سخاوتمندانه رفتار کنید.

آیا تاریخ مصرف کرم ضد آفتاب تمام می‌شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، آیا می‌دانید کرم ضد آفتاب ماندگاری دارد و ممکن است تاریخ مصرف آن تمام شود؟ یا اینکه گرما یا سرمای زیاد می‌تواند آن را خراب کند؟

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید به کاهش التهاب، سوختگی، پیری زودرس و مهمتر از همه کاهش احتمال سرطان پوست کمک می کند. دکتر «داون دیویس»، متخصص پوست در مایو کلینیک اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرده است.

ممکن است فکر کنید یک متخصص پوست از شما می خواهد که در معرض آفتاب قرار گرفتن را ممنوع کنید. دکتر دیویس می گوید: هیچ اشکالی ندارد که بیرون زیر نور خورشید باشید. اما یووی یا اشعه ماوراء بنفش یک عامل سرطان زاست و اینجاست که ضد آفتاب کمک می کند.

دکتر دیویس اظهار می کند: کرم ضد آفتاب می تواند به عنوان یک مانع سرطان عمل کند تا به ایمن نگه داشتن پوست شما کمک کند.

به گفته این متخصص، در هنگام خرید کرم‌های ضدآفتاب نکات زیر را در نظر داشته باشید:

- کرم ضد آفتاب ممکن است منقضی شود و بر ماده فعال و نگهدارنده آن تأثیر بگذارد.

- کرم ضد آفتاب به دمای شدید حساس است. آن را از آفتاب مستقیم دور نگه دارید و اجازه ندهید در زمستان یخ بزند.

- رنگین پوست ها هم باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

در پایان باید گفت همه افراد بالای شش ماه به کرم ضد آفتاب نیاز دارند از جمله نوزادان.

دکتر دیویس می‌گوید: این یک افسانه عامیانه است که کودکان به سرطان پوست مبتلا نمی‌شوند. این یک افسانه عامیانه است که افراد رنگین پوست نمی‌توانند سرطان پوست داشته باشند.

دکتر دیویس اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه چیزی به نام ضد آفتاب ضد آب وجود ندارد. کرم ضد آفتاب بزنید و بعد از خیس شدن دوباره از آن استفاده کنید.

به گزارش مدیکال اکسپرس، برای موثر بودن، کرم ضد آفتاب باید به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین در استفاده از آن سخاوتمندانه رفتار کنید.

کرم‌های آفتاب با اعداد مختلفی شناسایی می‌شوند که برای بسیاری معنای ناشناخته‌ای دارند. اس‌پی‌اف ۳۰،۲۰ تا ۵۰ برای مدتی طولانی‌تر در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

ضریب حفاظتی ۳۰ حدود ۳۰۰ دقیقه، یعنی حدود پنج ساعت پوست ما را محافظت می‌کند.

البته این بدان معنا نیست که ما می‌توانیم بدون نگرانی و برای پنج ساعت دغدغه کرم زدن نداشته باشیم بلکه در مواردی که بدنمان با آب یا عرق در تماس زیاد باشد، کرم باید زودتر از ۵ ساعت تجدید شود.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار