| کد مطلب: ۱۱۲۵۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد

استان تهران رکورددار ازدواج و طلاق در سال گذشته

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸۱ هزارو ۳۹۴ ازدواج در کشور به ثبت رسیده است که از این میزان استان تهران با ۶۳ هزار و ۹۷۳ مورد ازدواج ثبت شده، رکورددار میزان ازدواج در سال گذشته است.

استان تهران رکورددار ازدواج و طلاق در سال گذشته

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، بر پایه آمار ثبت احوال کشور، تعداد ۴۸۱ هزارو ۳۹۴ مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده است که بیشترین میزان ازدواج ها مربوط به استان تهران با تعداد ۶۳ هزار و ۹۷۳ مورد ازدواج و پس از آن نیز استان‌های خراسان رضوی با ۴۳هزارو ۸۸۷ ازدواج، خوزستان با ۳۵هزارو ۳۶۴ ازدواج، آذربایجان غربی با ۲۵هزارو ۶۹۴ ازدواج و فارس نیز با ۲۵هزارو ۱۶۶ مورد ازدواج قرار گرفته‌اند.

همچنین کمترین میزان ثبت ازدواج مربوط به استان سمنان با تعداد ۳ هزار و ۶۸ مورد بوده است و پس از آن نیز استان‌های ایلام با ۳هزارو ۴۳۶ ازدواج، کهکیلویه و بویراحمد با ۵ هزارو ۱۶ ازدواج، خراسان جنوبی ۵ هزارو ۵۳۷ ازدواج و یزد با ۵هزارو ۶۵۳ ازدواج ثبت شده در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال ۱۴۰۲ همچنین تعداد ۲۰۲ هزار و ۱۸۳ طلاق در کل کشور به ثبت رسیده است که ۳۴ هزار و ۹۷ طلاق مربوط به استان تهران بوده است و پس از تهران استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ هزار و ۶۴۳ مورد طلاق، خوزستان با ۱۱ هزار و ۵۶۶ طلاق، فارس با ۱۱ هزارو ۵۶ طلاق و اصفهان هم با ۱۱هزارو ۳ مورد طلاق در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین کمترین طلاق ثبت شده در کشور نیز در سال گذشته متعلق به استان ایلام با تعداد یک هزار و ۹۶ مورد طلاق است و پس از آن نیز استان‌های خراسان جنوبی با یک هزارو ۴۸۸ طلاق، سمنان با یک هزارو ۵۸۶ طلاق، کهکیلویه و بویراحمد با یک هزارو ۶۷۲ طلاق و چهارمحال و بختیاری با یک هزارو ۷۹۱ مورد طلاق قرار گرفته‌اند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار