| کد مطلب: ۱۱۲۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

آژیر قرمز در قزوین به صدا درآمد

​کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از صدور هشدار به سطح زرد در این استان خبر داد و گفت: «سرعت وزش بادهای لحظه‌ای شدید در این استان به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.»

آژیر قرمز در قزوین به صدا درآمد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مهدی آخوندی روز پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به پیش بینی این اداره کل مبنی بر ادامه ناپایداری ها، روز گذشته میزان بارندگی در مرکز استان به ۲۰ میلی متر رسید.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، پیش بینی می شود همچنان تا صبح شنبه هفته آینده و با گذر امواج تراز میانی جو در پاره ای از مناطق استان شاهد بارش های رگباری، رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ و وزش بادهای لحظه ای شدید باشیم.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه تشکیل ابرهای همرفتی، ناپایدارها در سطح استان به صورت محلی از شدت و میزان بیشتری برخودار خواهد بود، تصریح کرد: بر همین اساس، این اداره کل با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل ها و خسارت به سازه های سبک و موقت، اقدام به صدور هشدار به سطح زرد کرد.

وی ادامه داد: به همین جهت به شهروندان و مسافران توصیه می شود تا از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع خودداری کنند.

به گفته وی، با توجه به جریانات شمالی هوا برای امروز و فردا /جمعه/ کاهش نسبی دما را نیز در سطح منطقه شاهد خواهیم بود.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۲ و آبیک با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۹ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار