| کد مطلب: ۱۰۷۶۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

خبرهای خوش برای بیماران دیابتی

معاون درمان بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای ۲۵داروی ژنریک جدید در حوزه دیابت خبر داد.

خبرهای خوش برای بیماران دیابتی

یازدهمین همایش دیابت، رویکرد کاربردی، چالش ها و راهکارهای مدیریت بیمار-محور دیابت، امروز ۲۳ آبان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه غربالگری افراد جامعه در خصوص فشار خون و دیابت خبر داد و گفت: یک میلیون خانوار تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند.  اطلاعات ۸۰۰ هزار نفر در خصوص وضعیت سلامت استخراج و در حال ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم.

 

تست قند تنها مشکل دیابتی نیست

علیرضا استقامتی، رئیس انجمن دیابت گابریک با اشاره به شاخص‌های سلامت، گفت: شرایط اقتصادی، آموزش و درآمد افراد در دیابت نقش دارند و سهم بیمه‌ها کلیدی است.

وی ادامه داد: آلودگی محیطی،تغذیه و دسترسی به مراکز درمانی در بروز دیابت نقش دارند.

مدیرعامل انجمن دیابت گابریک افزود:میزان سواد،درآمد و سطح اقتصادی در بروز بیشتر دیابت نقش موثری دارند.

استقامتی تاکید کرد: دادن نوار تست قند تنها مشکل دیابت نیست.

 

کمبود دارو به 100 قلم کاهش یافت

پیکان پور مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود سرم و آن تی بیوتیک و...در مهر سال گذشته، بیان داشت: با تلاش شبانه روزی کمبود دارویی از بیش از ۴۰۰ قلم به ۱۰۰ قلم رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف متفورمین ۱۳۵ میلیون عدد است، گفت: مصوبه‌ای در برنامه هفتم در خصوص الزام وزارت بهداشت درباره قیمت گذاری تجهیزات پزشکی آورده شده است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه بارها انتقاد کردیم که چرا دارو در کشور وجود دارد اما در داروخانه وجود ندارد، گفت: دست ما را برای برخورد با متخلف بسته اند.

پیکان پور با اشاره به مسائل ارزی، خاطرنشان کرد: امسال دارو ۴۰ درصد ارز بیشتری از سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی با انتقاد از قوانین نادرست در حوزه تامین اعتبار در دارو،گفت:منابع مورد نیاز طرح داروسازی با تاخیر تامین شد.

 

راه اندازی پالایشگاه خون تا پایان سال 

مدیرکل امو دارو با بیان اینکه تعرفه پزشکی به موقع تعیین نمی‌شود و بیمارستانها با مشکل روبرو می‌شوند، ابراز کرد: در ۸ ماهه گذشته ۴۴۰ هزار لیتر پلاسما به خارج ارسال شده و در مقابل داروی مربوط تامین شده است.

وی همچنین از راه اندازی پالایشگاه خون تا پایان سال خبر داد.

دیابت هم بیماری خاص شناخته شد

مهدی رضایی، معاون درمان و خدمات سلامت بیمه سلامت در این همایش اظهار داشت: به طور میانگین هزینه بیمار دیابتی برای بیمه سلامت ۳ برابر بیمار عادی است.وی ادامه داد:اولین اقدام برای بیماران دیابتی که امسال انجام شده است اختصاص اعتبار برای این بیماران است؛به طوری که برای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج امسال ۷ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده که از این میزان به بیماران دیابتی نیز اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود:اکنون نسخه الکترونیکی انسولین سه بار توسط پزشک تورا می شود و در نظر گرفته شده است؛ قرص های خوراکی نیز تا سه بار امکان تجویز نسخه الکترونیکی وجود دارد.

معاون درمان بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای ۲۵داروی ژنریک جدید در حوزه دیابت خبر داد.

ناصر ساروی، مدیرکل اسناد پزشکی بیمه نیروهای مسلح تهران با بیان اینکه ۱۲ سال دیابت را به عنوان بیمه خاص قلمداد می‌کنیم،گفت: حدود ۵۰ درصد بیماران خاص ما در این سازمان بیماران دیابتی هستند.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری آموزش‌هایی برای بیماران در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه پایش سالی دوبار نیروهای تحت پوشش نیز انجام می شود.

مدیرکل اسناد پزشکی نیروهای مسلح اضافه کرد: سرنگ انسولین و نوار تست قند بیماران را تحت پوشش داریم و انواع داروهای خوراکی دیابت نیز تحت پوشش است.

رایگان بودن بستری بیماران دیابتی

ساروی از رایگان بودن هزینه بستری بیماران دیابتی در این سازمان خبر داد و گفت:در حوزه توانبخشی ،کاردرمانی و...بیماران دیابتی نیز تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

کاطم میکائیلی رئیس گروه سیاستگذاری سازمان‌های بیمه گر اظهار داشت: بخش مهمی از ۶ گروه بیمارانی که بیشترین مرگ و میرها را در کشور دارند دیابتی ها هستند.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تاکید شده منابع مربوط به بیمه ها به طور کامل اختصاص پیدا کند.

نیکو سخن، رئیس انجمن دیابت  ایران  درباره تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی،گفت: درخصوص کنترل قند خون که ساده ترین نیاز بیماران است با مشکل دارو روبرو هستیم.

وی ادامه داد: باید انجمن های دیابت  جدی گرفته شود.انجمن ها می توانند در کنار سازمان‌های دولتی اثر گذار باشند. 

 

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار