| کد مطلب: ۱۰۶۷۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

با این روش کاهش وزن را ۲ برابر کنید

آرمان ملی: نتایج تحقیق نشان داد، آهسته غذاخوردن به افراد کمک می‌کند تا دو برابر بیشتر وزن کم کنند.

با این روش کاهش وزن را ۲ برابر کنید

جویدن هر لقمه غذا به مدت ۳۰ ثانیه منجر به کاهش‌وزن پنج پوندی شرکت‌کنندگان در این مطالعه در یک دوره ۶ ماهه شد. رویکرد آهسته غذاخوردن به این دلیل کارایی دارد که زمان بیشتری را برای انتقال احساس سیری از معده به مغز فراهم می‌کند. محقق این تحقیق گفت: شما می‌توانید این روش آهسته غذاخوردن را برای خود اتخاذ و تا آخر عمر آن را حفظ کنید. شما می‌توانید این رویکرد را به فرزندان خود بیاموزید و آنان نیز به نوبه خود آن را به فرزندان خود آموزش دهند. این مطالعه شامل ۵۴ کودک ۶ تا ۱۷ ساله بود. به آنان گفته شد که هر لقمه را به مدت ۳۰ ثانیه بجوند و یک‌ساعت شنی کوچک در اختیار آنان قرار داده شد تا کمک کند زمان را تعیین کنند. پروفسور پدرو کابرالز، یکی از محققان تحقیق اظهارکرد: ساعت شنی، این روش را بیشتر شبیه‌بازی کرد. ما هم متوجه شدیم که بچه‌ها همدیگر را پاسخگو نگه می‌دارند. اگر بعضی‌ها ساعت شنی را فراموش می‌کردند، بقیه به آنان یادآوری می‌کردند. تنها دستورالعمل دیگری که در این مطالعه داده شد نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا و پرهیز از تنقلات بین وعده‌های غذایی بود. نتایج نشان داد: کودکانی که به آرامی غذا می‌خورند، در یکسال بین ۳ تا ۵ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. آهسته غذاخوردن موثر است زیرا زمان بیشتری را برای رسیدن رفلاکس سیری به مغز می‌دهد. این پیام که معده پر است حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا برسد اما بسیاری از مردم یک وعده غذایی کامل را سریعتر از این زمان می‌خورند. دکتر روی پرز تامایو، یکی از محققان تحقیق بیان داشت: روش ما بر جلوگیری از افزایش وزن تمرکز دارد و این تکنیک روشی ساده، ارزان و آسان برای دنبال کردن است.

نکته

سیگار اختلالات روان را دو برابر می‌کند

سیگار اختلالات روان را دو برابر می‌کند و خطر بستری شدن بیمار روانی در آسایشگاه را تا ۲۵۰ درصد افزایش می‌دهد. فهرست بیماری‌هایی که سیگار عامل آنها است، طولانی و نگران‌کننده است. بیماری قلبی، سکته‌مغزی، دیابت، آمفیزم، برونشیت و چندین نوع سرطان از جمله موارد این فهرست‌ هستند. با این حال، اکثر مردم متوجه نیستند که سیگارکشیدن به اختلالات روانی نیز مربوط می‌شود. محققان دانشگاه آرهوس دانمارک بر این باورند که سیگار عامل بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی است. دکتر داگ اسپید، متخصص ژنتیک آماری، در این باره گفت: «اعداد خودشان صحبت می‌کنند- سیگارکشیدن باعث بیماری روانی می‌شود، با این وجود که سیگار تنها علت نیست، اما خطر بستری شدن بیمار روانی در آسایشگاه را تا ۲۵۰ درصد افزایش می‌دهد.» اسپید و دو همکارش از کانادا، برای انجام این ‌پژوهش، به بانک ژنتیکی (بیوبانک) بریتانیا - یکی از بزرگ‌ترین پایگاه داده‌های اطلاعات سلامت انسان در جهان که حاوی داده‌های ژنتیکی بیش از نیم میلیون نفر است - دسترسی پیدا کردند. محققان برای تقویت تجزیه و تحلیل داده‌ها، زمان شروع سیگار کشیدن را در نظر گرفتند. اسیپد در این‌باره توضیح می‌دهد: «مصرف سیگار در واقع مدت‌ها قبل از بیماری روانی آغاز می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهد افراد معمولا در سن ۱۷ سالگی شروع به سیگارکشیدن کرده‌اند، در حالی که به دلایل اختلال روانی معمولاً تا سن ۳۰ سالگی بستری نشده‌اند.» با توجه به توضیحات اسپیید، ژن‌های در بدن وجود دارند که می‌توانیم از آنها به‌عنوان «ژن‌های مربوط به مصرف سیگار» یاد کنیم. اسپید گفت: «در این ‌پژوهش نشان دادیم که به‌دلیل ژن‌های مرتبط با سیگار، احتمال دارد خطر شروع سیگارکشیدن باعث افزایش خطر ابتلا به اختلالات روانی شود.» اما اکنون با توجه به این ‌پژوهش سیگارکشیدن می‌تواند باعث بیماری روانی شود. اما هنوز این سوال که سیگار چگونه باعث این اتفاق می‌شود، بی‌جواب مانده است. محققان باید مکانیسم بیولوژیکی را پیدا کنند که نشان دهد سیگارکشیدن باعث ایجاد اختلالات روانی می‌شود. یک نظریه این است که نیکوتین جذب ناقل عصبی سروتونین در مغز را مهار می‌کند و همان‌طور که می‌دانیم افراد مبتلا به افسردگی، سروتونین کافی تولید نمی‌کنند.

کوتاه

ارتباط فشارخون بالا و بروز مشکلات قلبی

بر اساس تحقیقات جدید، افرادی که در حال درازکشیده، فشارخون بالایی داشتند در معرض خطر حمله قلبی، سکته‌مغزی، نارسایی قلبی یا مرگ زودرس قرار داشتند. تجزیه و تحلیل داده‌های ۱۱۰۰۰ بزرگسال نشان می‌دهد بزرگسالانی که هم در حالت نشسته و هم در حالت درازکشیده فشارخون بالایی داشتند در معرض خطر بالاتری از بیماری قلبی، سکته‌مغزی، نارسایی قلبی یا مرگ زودرس بودند. سیستم عصبی خودمختار فشارخون را در موقعیت‌های مختلف بدن تنظیم می‌کند. نویسندگان خاطرنشان کردند: با این حال، گرانش ممکن است باعث تجمع خون در هنگام نشستن یا ایستادن شود و بدن گاهی اوقات قادر به تنظیم صحیح فشارخون در حالت درازکشیدن، نشستن و ایستادن نیست. «دوک جیائو»، سرپرست تیم تحقیق گفت: «اگر فشارخون فقط در حالتی که افراد به‌صورت عمودی اندازه‌گیری شود و در حالت درازکشیده اندازه‌گیری نشود، ریسک بیماری قلبی‌وعروقی به خوبی تشخیص داده نمی‌شود. محققان داده‌های سلامتی ۱۱۳۶۹ بزرگسال را بررسی کردند. داده‌های مربوط به فشارخون در حالت خوابیده و نشسته، جمع‌آوری شد. شرکت‌کنندگان در این تجزیه و تحلیل به طور متوسط بین ۲۵ تا ۲۸ سال، که شامل داده‌های بهداشتی جمع آوری شده از ۲۰۱۱- ۲۰۱۳ است، تحت نظر بودند. محققان دریافتند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که در حالت نشسته و خوابیده فشارخون بالا نداشتند، شرکت‌کنندگانی که در حالت نشسته و خوابیده فشارخون بالا داشتند، ۱.۶ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب؛ ۱.۸۳ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به نارسایی قلبی؛ 1.86 برابر در معرض خطر سکته‌مغزی؛ و ۱.۴۳ برابر بیشتر در معرض مرگ زودرس کلی بودند و خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب ۲.۱۸ برابر بیشتر بود. جیائو می‌گوید: «افرادی که دارای عوامل خطر شناخته‌شده برای بیماری‌های قلبی و سکته هستند، ممکن است از چک‌کردن فشارخون خود در حالی که دراز می‌کشند، بهره ببرند.» تلاش برای مدیریت فشار خون در طول زندگی روزمره ممکن است به کاهش فشارخون در هنگام خواب کمک کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار