| کد مطلب: ۱۱۳۶۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

گرانترین رنگ ماشین چیست؟ مقایسه براساس پرطرفدارترین رنگ‌ها

خارج از ایران، برای خرید یک ماشین طلایی‌رنگ لوکس، باید قیمت بالایی بپردازید؛ اما در ایران خودروهایی با رنگ‌های کم‌تقاضا مانند طلایی، سبز، قرمز و آبی قیمت پایین‌تر دارند.

گرانترین رنگ ماشین چیست؟ مقایسه براساس پرطرفدارترین رنگ‌ها

گران‌ترین رنگ‌های ماشین در ایران، مشکی، سفید، خاکستری و نقره‌ای هستند. به‌طورکلی فرایند تولید این رنگ‌ها در کارخانه ساده‌تر از طلایی، سبز، قرمز و آبی است؛ اما باتوجه‌به تقاضای بالا، ماشین‌هایی با رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری و نقره‌ای در ایران گران‌تر هستند. علاوه‌بر این، برخی ماشین‌ها با رنگ‌های خاص، با قیمت بالاتر فروخته می‌شوند. اگر قصد خرید اتومبیل دارید؛ در این مقاله به شما می‌گوییم چرا باید ماشینی با رنگ‌های گران‌تر بخرید!

مشکی؛ پرطرفدارترین و گرانترین رنگ ماشین در ایران

ماشین‌هایی با رنگ مشکی، معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارند؛ دلیل این موضوع، عواملی مانند نوع رنگ، مواد اولیه مورداستفاده و فرآیند پیچیده تولید رنگ مشکی است. به‌عنوان مثال، رنگ‌های مشکی مات یا ذغالی، براق نیستند و فرایند تولید این رنگ‌ها پیچیده‌تر است؛ بنابراین ماشین‌هایی با رنگ مشکی زغالی یا مات، قیمت بالاتری نسبت به سایر ماشین‌ها دارند. از‌سوی‌دیگر، ماشین‌هایی با رنگ مشکی آبنوسی با درخشندگی بالا، به دلیل مواد پیشرفته‌ای که در ساخت رنگ‌شان استفاده می‌شود، قیمت بالاتری دارند.

همچنین خودروهایی با رنگ مشکی متالیک نیز قیمت بالاتری نسبت به سایر ماشین‌ها دارند. در رنگ‌های متالیک، مقداری پودر فلز وجود دارد؛ همین موضوع باعث انعکاس نور در ماشین‌هایی با رنگ مشکی متالیک می‌شود. اما باید بدانید که گران بودن رنگ مشکی، به مدل ماشین نیز بستگی دارد. برای مثال، خودروهای لوکس و گران‌قیمت با رنگ مشکی، قیمت بالاتری دارند. درحالی‌که قیمت ماشین‌های میان‌رده مانند پراید با رنگ مشکی کمتر است. اگر می‌خواهید ماشینی مشکی‌رنگ با قیمت بالا بخرید، از شرایط خرید اقساطی خودرو با پیش‌پرداخت کم و اقساط بلندمدت استفاده کنید. به‌طورکلی گرانی ماشین‌هایی با رنگ مشکی، به نوع خودرو و تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت رنگ بستگی دارد.

سفید پرفروش‌ترین و گران ترین رنگ خودرو در ایران محسوب می‌شود

رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در صنعت خودروسازی در سراسر جهان، به‌ویژه در کشور ماست. این رنگ همواره در اولویت انتخاب خریداران ماشین قرار دارد؛ بنابراین خودروهایی با رنگ سفید معمولاً با سرعت بیشتری به فروش می‌رسند و قیمت بالاتری نسبت به سایر ماشین‌ها دارند. این موضوع به دلیل تقاضای بالای بازار است؛ هرچه تقاضا برای رنگی بیشتر باشد، به‌طورطبیعی قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کنند.

علاوه‌بر این، برخی طیف‌های خاص رنگ سفید، فرایند تولید پیچیده و قیمت بالاتری دارند. برای مثال، سفید متالیک و سفید صدفی جلوه براق و درخشان به خودرو می‌دهند؛ ماشین‌هایی با این رنگ‌ها قیمت بالاتری نسبت به خودروهای سفید معمولی دارند. از‌طرف‌دیگر، رنگ سفید روغنی بیشتر در ماشین‌های اقتصادی استفاده می‌شود. به دلیل ساده‌تر بودن فرآیند تولید این رنگ، خودروهای سفید روغنی ارزان‌تر از ماشین‌های سفید متالیک و صدفی هستند.

در نهایت، گرانی رنگ سفید به مدل خودرو نیز بستگی دارد. برخی خودروها با رنگ سفید گران‌تر به‌فروش می‌رسند؛ مثلاً پژو پارس سفید تقاضای بیشتری نسبت به رنگ مشکی دارد و معمولاً با قیمتی بالاتر فروخته می‌شود. در مقابل، دنا پلاس سفید، ارزان‌تر از مشکی آن است. بااین‌که رنگ سفید پژو پارس قیمت بالاتری دارد؛ اما باوجود شرایط لیزینگ ایران خودرو، خرید این ماشین با اقساط بلندمدت امکان‌پذیر است.

خاکستری، گران ترین رنگ ماشین با داشتن جلوه‌ای خاص

ماشین‌هایی با رنگ‌ خاکستری بعد از مشکی و سفید، بیشترین تقاضا را در ایران دارند. این تقاضای بالا به‌طورطبیعی باعث گرانی این رنگ شده است. یکی از دلایل اصلی گرانی ماشین‌های خاکستری‌رنگ، فرآیند تولید پیچیده‌ این رنگ است. ساخت رنگ‌ خاکستری به‌خصوص در نوع متالیک، به مواد اولیه خاص نیاز دارد که هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

در تولید رنگ خاکستری متالیک، از پودرهای فلز خاص برای افزایش براقیت این رنگ استفاده می‌شود؛ همین موضوع قیمت ماشین‌هایی با رنگ خاکستری متالیک را افزایش می‌دهد. همچنین، قیمت خودروهای خاکستری‌رنگ، به مدل آن‌ها نیز بستگی دارد. برای مثال، مزدا 3 با رنگ خاکستری، قیمت بالاتری نسبت به رنگ مشکی و سفید دارد. در‌حالی‌که قیمت سمند خاکستری کمتر از رنگ‌ سفید آن است.

2

خاکستری متالیک گرانترین رنگ خودرو

گرانی ماشین‌هایی با رنگ نقره‌ای به دلیل تقاضای بالا بازار

نقره‌ای پس از رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری، بیشترین تقاضا را دارد و خودروهایی با رنگ نقره‌ای نیز با قیمتی بالاتر فروخته می‌شوند. تقاضای بالای ماشین‌های لوکس نقره‌ای‌رنگ در بازار، یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت این خودروها است. نقره‌ای متالیک، یکی از زیباترین رنگ‌ها به‌ویژه برای خودروهای لوکس و مدرن مانند مرسدس بنز است؛ به‌طوری‌که رنگ نقره‌ای این ماشین قیمتی بالاتر نسبت به رنگ‌های سفید و مشکی دارد.

فرایند پیچیده تولید رنگ‌های متالیک و استفاده از پودرهای فلز در آن‌ها، باعث افزایش قیمت ماشین‌هایی با این رنگ خاص شده‌اند. نقره‌ای تیتانیومی، بااین‌که براقیت کمتری نسبت به متالیک دارد، همچنان بسیار پرطرفدار و گران است. همانند سایر رنگ‌ها نقره‌ای نیز، در برخی ماشین‌ها گران‌تر و در برخی ارزان‌تر است؛ برای مثال رنو ساندرو نقره‌ای، قیمت کمتری نسبت به مشکی و سفید دارد.

خرید ماشین‌ با رنگ‌ گران از سپند خودرو با قیمت ارزان!

در این مقاله به بررسی گران‌ترین رنگ‌های خودرو و دلایل افزایش قیمت آن‌ها پرداختیم. خودروهایی با رنگ‌هایی مشکی، سفید، خاکستری و نقره‌ای به دلیل تقاضای بالای بازار و فرآیند تولید پیچیده‌تر، معمولاً با قیمتی بالاتر نسبت به سایر رنگ‌ها فروخته می‌شوند. از مشکی مات گرفته تا سفید صدفی و نقره‌ای متالیک، هرکدام ویژگی‌هایی خاص دارند که باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. البته گرانی رنگ‌ها به مدل خودرو نیز بستگی دارد. ماشین‌هایی با رنگ‌های کم‌فروش و کم‌طرفدار، قیمت پایین‌تر دارند. اگر قصد خرید خودرو دارید، به‌ جای انتخاب ماشین‌های ارزان‌قیمت با رنگ‌های کم‌فروش، به سراغ خودروهایی با رنگ‌های پرفروش و گران بروید! این ماشین‌ها هم به‌راحتی فروش می‌روند و هم ارزش بالاتری دارند. نگران قیمت اولیه بالاتر این ماشین‌ها نیز نباشید. سپند خودرو با ارائه شرایط اقساطی مناسب، خرید خودرو دلخواه شما را آسان کرده است. سپند خودرو با امکاناتی مانند انتقال سند به نام خریدار، نیاز نداشتن به پرداخت اولیه قبل از تحویل و امکان کارشناسی خودرو در حضور مشتری، تجربه‌ای مطمئن و لذت‌بخش از خرید خودرو را برای شما فراهم می‌کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار