| کد مطلب: ۱۱۳۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

بهترین سواحل سریلانکا که نباید از دستشان داد!

یکی از دلایل شهرت سریلانکا به‌عنوان یک مقصد گردشگری ناب و شگفت‌انگیز، وجود سواحل زیبا با شن‌های نرم و سفید رنگ در این کشور است. تصاویر بی‌نظیری که می‌توانید در بهترین سواحل سریلانکا ببینید، چیزی کم از یک تابلوی نقاشی ندارند. درختان نارگیل با برگ‌های سبز که در کنار آب‌های زمردی رنگ آرام گرفته‌اند. جزو جاذبه‌های طبیعی هستند که باعث جذب گردشگران خارجی به سمت این جزیره شده‌اند. اگر شما هم قصد سفر به سریلانکا را دارید، بهتر است قبل از سفر با بهترین سواحل این کشور آشنا شوید.

بهترین سواحل سریلانکا که نباید از دستشان داد!

ساحل نیلاولی

به‌جرئت می‌توان گفت ساحل نیلاولی یکی از معروف‌ترین و بهترین سواحل سریلانکا است. این بهشت آرام که در شمال شرق کشور قرار گرفته، مکان مناسبی برای شنا، آرامش و استراحت است. بیشتر گردشگران به خاطر وجود نجات غریق و رستوران‌های کوچک دریایی، این منطقه را برای گردش و تفریح انتخاب می‌کنند.

ساحل خلیج آروگام

خلیج آروگام خود یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است که معمولاً مسافران تور سریلانکا پاییز از آنجا دیدن می‌کنند. این خلیج بکر و بی‌نظیر مانند نگینی بر انگشتر سبز سریلانکا آرمیده و خودنمایی می‌کند. زیبایی خیره کننده سواحل این خلیج باعث شده تا بسیاری از موج سواران از سراسر دنیا به این منطقه سفر کنند. ساحل آروگام دارای زیرساخت‌های گردشگری پیشرفته‌ای است. بنابراین هر آنچه که گردشگران در سفر تفریحی به آن نیاز داشته باشند، می‌توانند در این ساحل زیبا با شن‌های طلایی و درخشان پیدا کنند.

ساحل کالکودا

اگر در فصل تابستان قصد سفر به سریلانکا را دارید و می‌خواهید از طریق تور سریلانکا تابستان به این کشور سفر کنید. ساحل کالکودا بهترین مقصد برای آب‌تنی و تفریحات آبی است. به خاطر وجود یک صخره کوچک امواج در این ساحل آرام هستند و گردشگران می‌توانند در این ساحل آرام قدم بزنند و آب‌تنی کنند. درختان نارگیل زیبایی که به ردیف در کنار شن‌های نرم و سفید ساحل قد برافراشته‌اند، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. در ساحل کالکودا هتل‌های لوکس و بی‌نظیری وجود دارد که اقامت در آنجا می‌تواند به یک خاطره فراموش نشدنی برای مسافران تبدیل شود.

ساحل میریسا

ساحل میریسا یکی از بنادر بزرگ سریلانکا است که مردم محلی بیشتر در آنجا ماهیگیری می‌کنند. این ساحل تا پایتخت، ۲ ساعت فاصله دارد و به خاطر وجود یک اسکله طبیعی برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. وجود این اسکله باعث می‌شود تا امواج اقیانوس آرام‌تر باشند. اگر قصد شنا در آب‌های زلال و درخشان فیروزه‌ای اقیانوس هند را داشته باشید، بدون مشکل می‌توانید تا ساعت‌ها آب‌تنی کنید. البته اگر شانس بیاورید می‌توانید در ماه‌های فوریه و مارس شنای نهنگ‌ها را در این منطقه ببینید.

ساحل اوپوولی

این ساحل واقعاً یک ساحل بکر و دست نخورده است و ازنظر زیرساخت‌های گردشگری پیشرفت چندانی ندارد. اما اگر به دنبال یک مکان آرام و بکر می‌گردید، پیشنهاد ما به شما همین ساحل اوپوولی است. اغلب محلی‌ها در این ساحل ماهیگیری می‌کنند و اگر صبح‌های زود به ساحل بروید، می‌توانید شاهد صید آن‌ها باشید. شن‌های این ساحل نیز طلایی و درخشان است و در فصل تابستان درخشش بی‌نظیری دارند. بنابراین اگر به فکر استراحت در یک ساحل آرام هستید، می‌توانید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا از این ساحل دیدن کنید.

سریلانکا 2

ساحل اوناواتونا

در نزدیکی شهر تاریخی گاله، یک ساحل زیبا قرار گرفته که در گذشته بخش اصلی مستعمره پادشاهی هلند و پرتغال بوده است. این ساحل تنها ۵ کیلومتر با شهر فاصله دارد و به معنای واقعی یک بهشت پنهان است. وجود صخره بزرگ مرجانی در این ساحل باعث شهرت بیشتر آن شده است. ساحل اوناواتونا حالت منحنی دارد و بسیاری از اقامتگاه‌های ساحلی در این منطقه قرار گرفته‌اند.

 ساحل نگومبو

اگر از کلمبو پایتخت سریلانکا یک ساعت رانندگی کنید، می‌توانید خودتان را به ساحل نگومبو برسانید. این ساحل زیبا نیز یکی از مکان‌های گردشگری است که پوشیده از مغازه‌های صنایع دستی و رستوران‌های دریایی است. در این ساحل می‌توانید روی صندلی‌های ساحلی استراحت کنید و از ورزش‌های آبی لذت ببرید. البته در این ساحل جریان قوی امواج دریا شنا کردن را کمی دشوار می‌کند. بنابراین بهتر است فقط به آفتاب گرفتن بسنده کنید و شنا کردن را برای روزهای دیگری بگذارید که از سواحل آرام سریلانکا دیدن می‌کنید.

ساحل موهوتووارام

در نزدیکی شهر باتیکالوا یکی از ساحل‌های بسیار وسیع و زیبای سریلانکا قرار گرفته است. در این ساحل اقامتگاه‌های زیادی وجود ندارد. اما گردشگران می‌توانند با خیال راحت ساعاتی را در ساحل بنشینند و به صدای امواج دریا گوش کنند. روستاییان در این ساحل با قایق‌های رنگارنگ ماهیگیری می‌کنند و به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند.

ساحل تانگل

یکی از خطوط ساحلی طولانی و پرطرفدار سریلانکا خط ساحلی تانگل است. در این ساحل شن‌های رنگ روشن در کنار پوشش گیاهی سرسبز این منطقه جلوه خاصی را پدید می‌آورند و برای یک عکاسی رؤیایی بی‌نظیر هستند. در این ساحل گردشگران می‌توانند در پارک آبی کوچکی که برای مسافران ساخته شده، کمی تفریح کنند و از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرند.

ساحل بنتوتا

بنتوتا یکی از شهرهای مهم و گردشگری سریلانکا است که از پایتخت این کشور یک ساعت فاصله دارد. بسیاری از تورهای سریلانکا به مقصد بنتوتا هستند و معمولاً بازدید از ساحل بنتوتا جزو اصلی‌ترین برنامه‌های تورهای مسافرتی است. این ساحل به خاطر داشتن آب‌های فیروزه‌ای و شن‌های روشن و درخشان خود، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در این ساحل، هتل‌های معروفی نیز وجود دارند که جزو اقامتگاه‌های لوکس و معروف مشرف‌به دریا در سریلانکا هستند. اگر قیمت تور سریلانکا برایتان چندان اهمیتی ندارد و می‌خواهید یک تعطیلات رؤیایی را سپری کنید، پیشنهاد ما به شما اقامت در یکی از هتل‌های لوکس سواحل بنتوتا است.

سریلانکا 3

ساحل هیکادوا

در نزدیکی شهر گاله و جنوب غرب کشور سریلانکا، یک ساحل زیبای دیگر وجود دارد که به خاطر داشتن امواج بلند و قدرتمند، بهشت موج سواران است. این ساحل چندان برای شنا مناسب نیست. اما زیبایی منحصربه‌فرد آن باعث شده تا گردشگران در سفر خود به سریلانکا حتماً ازآنجا دیدن کنند. ماهی‌های رنگارنگ و لاک پشت‌های دریایی زیاد در این منطقه دیده می‌شوند. بنابراین اگر علاقه‌مند به حیات‌وحش هستید، حتماً سری به ساحل هیکادوا بزنید.

کلام پایانی

بهترین سواحل سریلانکا شامل ساحل کالکودا، نیلاولی، میریسا، خلیج آروگام، اوپوولی، اوناواتونا، نگومبو، تانگاله، بنتوتا و ... می‌شوند که در این نوشتار به آن‌ها اشاره کردیم. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید حتماً به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که این سواحل زیبا را هم ببینید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار