| کد مطلب: ۱۱۳۲۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

ناترازی انرژی و قطعی برق کارخانجات فولادی+ چالش‌ها و اقدامات انجام شده

جامعه‌های بزرگ و افزایش تعداد انسان‌ها باعث رشد صنایع مختلف شده است.در مقابل، این افزایش جمعیت به انرژی و امکانات بسیار زیادی نیز نیاز دارد. در تابستان و فصل گرما به دلیل استفاده بیش از اندازه تمام مردم از کولر یا وسایل شبیه به آن و در زمستان‌ها به دلیل سرمای بیش از حد، مصرف گاز و برق در اوج خود قرار می‌گیرد.

ناترازی انرژی و قطعی برق کارخانجات فولادی+ چالش‌ها و اقدامات انجام شده

 در این شرایط ممکن است به سادگی انرژی‌هایی مثل برق یا گاز دچار قطعی موقت یا حتی قطعی به صورت طولانی مدت شوند. همانطور که می‌دانید، مصرف انرژی افزون بر مردم عادی توسط کارخانجات و صنایع مختلف نیز انجام می‌شود.

زمان‌هایی که دچار قطعی برق یا گاز می‌شوید، تولیدات کارخانجات نیز برای ساعت‌های زیادی متوقف می‌شوند و این موضوع می‌تواند کارخانه‌ها را دچار ضررهای سنگین مالی کرده و تامین ابزار مشاغل دیگر را نیز غیر ممکن سازد. در ادامه مطلب به ناترازی انرژی گاز و برق در کارخانه‌ها و راهکارهای رفع آن خواهیم پرداخت.

توضیحاتی در زمینه ناترازی انرژی و برق در کارخانجات فولادی

همانطور که می‌دانید، کارخانجات برای داشتن محصولات و انجام صحیح فرایندهای موجود در آنها، به انرژی‌های مختلفی نیاز دارند؛ برای مثال کارخانجات فعال در زمینه فولاد به شدت به انرژی برق و گاز نیازمند هستند. مصرف برق در کشور ایران در تابستان و مصرف بیش از اندازه گاز در زمستان، باعث کمبود انرژی در کارخانجات فولادی می‌شود. این مسئله به طور کلی با نام ناترازی انرژی و برق در کارخانجات فولادی عنوان شده است.

این مشکل می‌تواند در کارخانه‌های مختلف، چالش‌های متفاوت را به وجود آورد. برای رفع این چالش‌ها ابتدا لازم است با آنها به طور کامل آشنا شده و سپس، راهکارهایی برای حلشان عنوان شود. در ادامه با چند نمونه از چالش‌های ناترازی انرژی و برق در کارخانجات فولادی آشنا شده و سپس، به راهکارهای رفع این مشکلات خواهیم پرداخت.

2

معرفی چالش‌های ناترازی انرژی در کارخانجات فولادی

کارخانجات فولادی اغلب در زمینه تولید مواد فلزی کاربرد دارند؛ برای مثال تولید آهن آلات و مواد آهنی با توجه به کارخانجات فولادی امکان‌پذیر است. با عنایت به موارد ذکر شده، هم اکنون می‌دانید که محصولات کارخانجات فولادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ناترازی انرژی و برق در این کارخانه‌ها باعث می‌شود تا تولید محصولات و فرایندهای آن با مشکلات جدی مواجه شود؛ در واقع این کارخانه‌ها در تابستان به دلیل کمبود برق دچار کاهش میزان تولید شده و در زمستان نیز نبود گاز می‌تواند بر روی میزان تولیدات کارخانجات فولادی اثر بگذارد.

این موضوع از مهم‌ترین چالش‌های ناترازی انرژی و برق محسوب می‌شود. موضوعی که تازه هم نیست و در سال‌های پیش هم همه می‌دانستد که کمبود انرژی در تابستان پیش رو، تهدیدی جدی برای نمودار رو به رشد تولید مقاطع فولادی است. ناگفته نماند که تولید اندک مقاطع آهنی باعث افزایش قیمت روز آهن آلات می‌شود. برای آگاهی بیشتر از قیمت‌ها در زمینه وسایل و مقاطع آهنی و فولادی می‌توانید به فولادینو: قیمت روز آهن آلات از دل بازار آهن مراجعه کنید.

“Fooladino.com”

برای رفع ناترازی انرژی در کارخانجات فولادی چه اقداماتی انجام شده است؟

با توجه به اینکه ناترازی انرژی و برق در کارخانجات فولادی می‌تواند به صورت مستقیم بر روی میزان تولیدات و محصولات کارخانه اثرگذار باشد، برطرف کردن مشکلات موجود در زمینه کمبود انرژی یا برق، مسئله‌ای پر اهمیت است. افراد مختلفی در مورد رفع این مشکل جستجو و بررسی کرده و راهکارهای متفاوتی نیز ارائه کرده‌اند. در ادامه با این راهکارها به صورت کامل آشنا خواهید شد.

رفع ناترازی انرژی و برق در صنعت فولاد به کمک تامین منابع با روش‌هایی دیگر

یکی از موثرترین راهکارها برای رفع کمبود منابع انرژی یا برق در کارخانه‌های فولادی، استفاده از منابعی در هنگام قطع انرژی است. در تابستان‌ها یا زمستان‌ها و در هنگامی که مصرف انرژی برق و گاز بسیار افزایش می‌یابد، مهمترین راهکار برای کنترل مصرف، قطع انرژی است. این موضوع می‌تواند باعث توقف چرخه تولید در کارخانه‌های بزرگ شده و همین مسئله می‌تواند به سادگی میزان تولیدات را کاهش دهد.

راهکار مناسب در هنگام مواجهه با این اتفاق، تامین انرژی از منبعی دیگر است؛ در واقع وجود منبع انرژی در داخل کارخانه فولاد می‌تواند در هنگام قطعی گاز یا برق، انرژی مورد نیاز را به صورت داخلی تامین کند. این انرژی ممکن است مقدار اندکی داشته باشد؛ اما باعث می‌شود که توقف چرخه تولید از بین برود.

رفع ناترازی انرژی و برق در صنعت فولاد به کمک استفاده از انرژی‌های نوین

در جامعه‌های کنونی و با پیشرفت عظیم علم، استفاده از گاز یا برق دارای معایب بزرگی است؛ برای مثال گاز در دسته سوخت‌های فسیلی قرار می‌گیرد و روزی به طور کامل تمام می‌شود. اگر دوست دارید ناترازی گاز و برق در کارخانه‌های فولادی را از بین ببرید، لازم است انرژی‌های جدیدی را جایگزین سوخت‌های فسیلی با معایب زیاد بکنید.

3

یکی از انرژی‌هایی که در این زمینه می‌تواند برای کارخانجات به شدت مفید باشد، استفاده از انرژی قدرتمند باد است. اگر کمی فکر کنید، متوجه می‌شوید که باد هیچ وقت تمام نمی‌شود و از بین نمی‌رود؛ به همین دلیل استفاده از انرژی باد به عنوان یک منبع جایگزین برای برق و گاز، می‌تواند از توقف چرخه تولید محصولات صنایع فولادی جلوگیری کند.

نتیجه گیری

در مطالب فوق ابتدا در زمینه ناترازی برق و گاز در کارخانه‌های مختلف از جمله کارخانجات فولادی، صحبت کرده و توضیحاتی را ارائه کردیم. در ادامه ابتدا چالش‌های این مسئله را عنوان کرده و سپس، راهکارهای از بین بردن این مشکلات را نیز بررسی کردیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کارخانه‌های فولادی یا آهن آلات هستید، می‌توانید به سایت فولادینو مراجعه کنید. مشاهده قیمت‌های لحظه‌ای در زمینه محصولات آهنی یا فولادی نیز، از طریق این سایت ممکن است. ناگفته نماند که تمام اطلاعات موجود در این سایت به صورت مداوم به روز رسانی می‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار