| کد مطلب: ۱۱۳۹۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

­یک نماینده مجلس تاکید کرد؛

لزوم برخورد جدی با متقلبان در بازار قطعات خودرو

نماینده مردم درود و ازنا استان لرستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اگر نظارت در هر بازاری مانند بازار خودرو و قطعات و لوازم یدکی آن نباشد جنس تقلبی با برچسب یک کالای اصل وارد بازار می‌شود و این تخلف به گونه‌ای زیاد شده و بسیار آزاردهنده است.

لزوم برخورد جدی با متقلبان در بازار قطعات خودرو

به گزارش آرمان ملی آنلاین، روح‌الله لک‌آبادی درباره وضعیت بازار خدمات پس از فروش خودرو و تقلب در این حوزه به ویژه در زمینه روغن و فیلتر روغن خودرو اظهار کرد: وقتی نظارت مناسبی در هر بازاری مانند بازار خودرو و قطعات و لوازم یدکی آن نباشد جنس تقلبی با برچسب یک کالای تولیدی یا وارداتی اصل وارد بازار می‌شود. این تخلف به گونه‌ای زیاد شده است که برخی از این موارد تقلبی را، از طریق رسانه و در گزارش‌ها و در مستندها می ‌توان دید و این موضوع بسیار آزار دهنده است.

وی افزود: ناظران و دستگاه‌های نظارتی متولی  باید با تخلفات و تقلب در عرضه لوازم یدکی خودرو به صورت جدی برخورد کنند. زیرا اگر برخورد نشود لطمه بزرگی به تولیدکنندگان واقعی و کارآفرینان دلسوز جامعه وارد می‌شود.

این نماینده مردم درود و ازنا استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افراد سودجو هم به جامعه آسیب می‌زنند هم چرخه تولید را خراب می‌کنند، ادامه داد: از سوی دیگر عرضه لوازم یدکی تقلبی در بازار خودرو سبب می‌شود تا مردم با خسارت مالی و جانی رو به رو شوند و به همین دلیل لزوم نظارت بر این بازار و برخورد جدی با متقلبان در این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

لک‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی وجود دارد، گفت: نکته دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه کرد این است که چه کسی باید مشکل را حل کند؟ اساسا اجرای این سیاست‌ها بر عهده کیست؟ در پاسخ باید گفت در کنار لزوم نظارت جدی دولت و دستگاه‌های متولی، حمایت مردم از تولیدات داخلی سهم بزرگی در حل این مشکل دارد. اگر این حمایت صورت نگیرد، چرخه معیوب حاکم بر تولید و بازار پابرجا می‌ماند و در یک گردابی فرو می‌رویم که حاصل آن نابودی تولیدکننده داخلی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا این تصور که کالای خارجی و گران قیمت اصل بوده و تقلبی نیست، درست است؟ تصریح کرد: در این میان باید به مردم حق داد، دلیل این موضوع از جانب سیاسی، کار حرفه‌ای رسانه‌های معاند است. این قبیل رسانه‌ها که کار خود را حرفه ای انجام می‌دهند به گونه‌ای که 90 درصد اخبار را به درستی نشر می‌دهند و تنها در 10 درصد آن دروغ را لحاظ می‌کنند و این دروغ‌ها را به نوعی نشر می دهند که قابل باور باشد.

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته اول در این زمینه این است که یکی از تکنیک‌های باورپذیری و اعتماد مردم به اخبار همین درصد بالای اخبار درست است که نشر داده می‌شود. به عنوان مثال باید گفت در استفاده از کالاهای خارجی 90 درصد بازدهی مثبت دارد و این موضوع قابل انکار نیست و در آن 10 درصدی که کیفیت ندارد یا به صورت تقلبی به مردم عرضه می‌شود، کسی به مردم توضیح نمی‌دهد اما مردم باید حواسشان را جمع کنند تا لوازم و قطعات یدکی خودروی خود را از مراکز و برندهای معتبر خریداری کنند تا استفاده از جنس تقلبی باعث نشود، متحل زیان مالی و خسارت جانی شوند.

گفتنی است که مردم در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید.همچنین در بازار قطعات خودرو کالای استاندارد که قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی آن درج و همچنین تشخیص اصالت کالا بر اساس کد یکتا به شماره پیامکی اصالت کالا ارسال می‌شود، یک نیاز و خواست جامعه مصرف‌کنندگان، تعمیرکاران خودرو و اتوسرویس‌ها است که مدتی است این خواسته تحت عنوان «خرید شفاف»، با درج قیمت تمام شده کالا، و با هشتک قطعه تقلبی یا (#فیک_پارت) دنبال و پیگیری می‌شود.

* در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید و از طریق کد دستوری اصالت سنجی *۴*٧٧٧٧*۴#  می‌توانید اصالت کالا را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار