| کد مطلب: ۱۱۲۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

لیست خودروهایی که می توان وارد کرد اعلام شد

سن خودروهایی که وارد می‌شوند باید ۳ تا ۵ سال باشد و استانداردهای روز اروپا و جهانی را نیز دارا باشند.

لیست خودروهایی که می توان وارد کرد اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، یکی از اقدامات دقیقه نودی دولت سیزدهم که این روزها مورد توجه است، بحث آزادی واردات خودروهای کارکرده وارداتی است. خودروهایی که برای واردات آن نیازی به داشتن کارت بازرگانی نیست و هر کد ملی که در خارج از کشور ارز داشته باشد، می‌تواند آنها را وارد کند!

در تشریح جزئیات این موضوع سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت گفت که هر فرد دارای کد ملی می‌تواند خودروی مورد نظر خود را وارد منطقه گمرکی کند و پس از پرداخت حقوق گمرکی، آن را ترخیص کند.

آقایی، معاون وزیر صمت گفت که عموم مردم می‌توانند با ثبت آماری در گمرک و پرداخت حقوق ورودی و گمرکی خودرو را ترخیص کنند و نیازی به این نیست که مردم کارت بازرگانی دریافت کنند. در آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، فرایند ثبت سفارش برای شرکت‌های واردکننده و ثبت آماری مختص به عموم مردم، در نظر گرفته شده است.

او در یک برنامه تلویزیونی در خصوص سازوکار واردات خودرو اظهار کرد: در آیین نامه بحث سفارش را داریم که مربوط به شرکت‌های وارد کننده و ثبت آماری را داریم که مربوط به عموم مردم و متقاضیان شخصی است که می‌توانند با ثبت آماری در گمرک و پرداخت حقوق ورودی و گمرکی خودرو را ترخیص کنند و نیازی به این نیست که مردم کارت بازرگانی دریافت کنند. در آیین نامه ذکر شده مردم با کد ملی که شناسایی می‌شوند، می‌توانند برای نیاز شخصی خودرو وارد کنند. در ابتدای کار با توجه به شرایط تامین ارز یک دستگاه خودرو برای هر نفر اجازه داده شده است.

وی در خصوص ویژگی خودروهایی که امکان واردات دارند گفت: خودروهایی که وارد می‌شوند باید ۳ تا ۵ سال عمر داشته باشند و استانداردهای روز اروپا و جهانی را داشته باشند. محدودیت دیگری که وجود دارد این است که حجم موتور خودروها باید زیر ۲۵۰۰ سی سی باشد.واردات می‌تواند از همه کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن و یا کره جنوبی باشد و به نظر می‌رسد تنها در مورد کشور آمریکا محدودیت وجود دارد.

گفتنی است، طبق  آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده:

- سن خودروها باید بین ۳ تا ۵ سال باشد.

- خودرو بدون ثبت سفارش اجازه ورود به گمرکات کشور را ندارد و در صورت وارد شدن مرجوع می‌شود.

- ترخیص خودرو منوط به ارائه گواهی اسقاط است.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار