| کد مطلب: ۱۱۲۲۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

حساس‌ترین بازی‌های روز آخر مقدماتی جام جهانی

برانکو و دلهره بزرگ چین: یا مساوی یا حذف!

مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به مرحله‌ای سرنوشت ساز رسیده است.

برانکو و دلهره بزرگ چین: یا مساوی یا حذف!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، در دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از مرحله دوم، بازی‌های بسیار مهمی برگزار می‌شود که رخی از آنها می‌تواند سرنوشت فوتبالی بسیاری از کشورهای آسیا را مشخص کند. در این دوره از مرحله مقدماتی که قرار است ۱۸ تیم راهی مرحله بعد شوند تاکنون صعود ۱۳ تیم قطعی شده و تنها ۵ تیم باقی مانده‌اند.

تا پیش از شروع دور پنجم، صعود ایران، ازبکستان، استرالیا، امارات، قطر و عراق به دور بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطعی شده بود و کره جنوبی، عمان، عربستان، اردن، فلسطین و بحرین هم موفق شدند به صف آنها بپیوندند و در دیدارهایی که روز بیست و دوم خرداد قرار است برگزار شود، بسیاری از تیم‌ها برای صعود و برخی برای صدرنشینی و قدرت نمایی تلاش خواهند کرد.

هند-قطر / افغانستان-کویت

این دو دیدار مربوط به گروه نخست مسابقات است و آنقدر هند و افغانستان دیگر این گروه به غیر از قطر، رسیدن به دور بعد را به یکدیگر تعارف کردند تا در شرایط کنونی کویت هم شانس صعود داشته باشد. در واقع هندوستان با شکست دادن قطر صعودش بدون هیچ حرف و حدیثی قطعی خواهد شد اما اگر در این بازی مساوی هم کند، برنده جدال افغانستان و کویت تیم دوم این گروه خواهد بود.

ژاپن-سوریه

شاگردان هکتور کوپر هم برخلاف انتظارات به دردسر عجیبی افتادند و با شکست در برابر کره شمالی، باعث شدند تا این تیم شانس صعود پیدا کند. سوریه اگر مقابل ژاپن شکست بخورد و کره شمالی در دیدار مقابل میانماری که در ۵ بازی گذشته تنها دو گل زده، پیروز شود معادله صعود به ضرر سوریه و به کام کره شمالی حل خواهد شد.

چین-کره جنوبی

شاگردان برانکو در وضعیت بسیار عجیبی قرار گرفتند و اگر در سئول نتوانند کره را شکستند، این تایلند خواهد بود که به مرحله بعد می‌رسد و چینی‌ها با حضور مربی کروات خود یک ناکامی بزرگ در آسیا را تجربه خواهند کرد. البته تساوی گرفتن در این بازی می‌تواند نجات بخش چینی‌ها باشد و برانکو امیدوار است بتواند با پیاده شدن اندیشه‌های تاکتیکی‌اش، چین را به جمع هجده تیم برتر فوتبال آسیا برساند.

ایران-ازبکستان

قصه این دیدار با تمام بازی‌های دیگر فرق می‌کند. هر دو برای صدرنشینی تلاش می‌کنند اما بازی کردن در ورزشگاه آزادی برای هر تیمی سخت خواهد بود. ازبکستان برای شکست دادن ایران در ورزشگاه آزادی انگیزه بسیار زیادی دارد و ماشاریپوف همراه با استون اورونوف ستاره‌هایی هستند که مورد توجه هواداران هر دو تیم قرار دارند و هیچ بعید نیست که شاگردان امیر قلعه‌نویی در برابر گرگ‌های سفید دچار دردسر شوند. اگرچه تیم ملی ما همیشه در برابر ازبکستان نتایج بسیار مقتدرانه کسب کرده اما پیشرفت فوتبال ازبکستان همان عاملی است که می‌تواند شرایط را به سمت و سوی دیگری ببرد.

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار