| کد مطلب: ۱۱۱۲۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

بهشت سفید ایران کجاست؟ مسافرت به اینجا را از دست ندهید

کوهرنگ، نگینی در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس، مقصدی ایده‌آل برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و غرق شدن در طبیعتی بکر و بی‌نظیر است.

بهشت سفید ایران کجاست؟ مسافرت به اینجا را از دست ندهید

شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، گویی تکه‌ای از بهشت را به زمین آورده است. طبیعت بکر و دست‌نخورده، چشمه‌های آب معدنی خروشان، دشت‌های گل‌های وحشی و مردمی مهمان‌نواز، این منطقه را به مقصدی ایده‌آل برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان تبدیل کرده‌اند.

بهشت سفید در قلب ایران

کوهرنگ در فاصله ۷ ساعتی تهران واقع شده است و به "بهشت سفید" ایران شهرت دارد. این نام به دلیل وجود ۱۰ درصد از تمام آب‌های ایران در این منطقه و نیز برف‌های دائمی در ارتفاعات آن است.

بهترین زمان سفر به کوهرنگ

بهار و تابستان، با آب‌وهوای مطبوع و طبیعت سرسبز، بهترین زمان برای سفر به کوهرنگ هستند. در این فصول، دشت لاله‌های واژگون، معروف‌ترین جاذبه گردشگری کوهرنگ، به رنگ‌های سرخ و زرد درمی‌آید و منظره‌ای بی‌نظیر خلق می‌کند.

دیدنی‌های کوهرنگ

  • غار یخی چما: این غار در ۲۵ کیلومتری روستای چلگرد واقع شده و همیشه پوشیده از یخ و برف است. غار چما بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران نیز به شمار می‌رود.

  • دشت لاله‌های واژگون: دشت لاله‌های واژگون با وسعت ۳۴۰۰ هکتار، در فصل بهار مملو از گل‌های لاله قرمز و زردرنگ می‌شود. این دشت در ۱۲ کیلومتری چلگرد و در روستای بنواستاکی قرار دارد.

  • پل تاریخی چلگرد: این پل که متعلق به دوران پهلوی است، در حال حاضر به عنوان یک جاذبه تاریخی در این منطقه شناخته می‌شود.

چشمه خروشان دیمه: این چشمه از چشمه‌های غنی و مفید منطقه کوهرنگ است که آب آن در سراسر جهان شهرت دارد. املاح موجود در آب این چشمه برای اهداف درمانی مانند جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و درمان سنگ کلیه مفید است.

بهشت سفید ایران کجاست؟ / کوهرنگ؛ بهشتی خنک در قلب زاگرس

 

مسیر دسترسی به کوهرنگ

برای رفتن به کوهرنگ از تهران، باید مسیر خود را از شهرهای قم، اصفهان یا کاشان انتخاب کنید. فاصله اصفهان تا کوهرنگ ۱۸۸ کیلومتر است.

نکاتی برای سفر به کوهرنگ

  • در سفر بهاری به کوهرنگ، از جدا کردن گل‌های لاله واژگون یا "گل اشک" و خارج کردن ریشه آن‌ها از خاک خودداری کنید.
  • در فصل تابستان، به دلیل گرمی هوا و کم‌بارشی، سطوح یخ در غار چما نازک و سست هستند و احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در این فصل از غار دیدن نکنید.
  • جمعیت کوهرنگ در سال ۱۳۹۰ حدود ۳۶۰۰۰ نفر بود و زبان مردم این منطقه بختیاری است.

کوهرنگ با طبیعت بکر و بی‌نظیر خود، مقصدی ایده‌آل برای عاشقان طبیعت‌گردی و ماجراجویی است. با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت نکات ایمنی، سفری خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی به این بهشت زمینی داشته باشید.

بهشت سفید ایران کجاست؟ / کوهرنگ؛ بهشتی خنک در قلب زاگرس

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار