| کد مطلب: ۱۰۸۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

یادگیری زبان فرانسه چقدر زمان می برد؟

چقدر طول می کشد تا زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ این سوال پاسخ واحد و مشخصی ندارد. زیرا سوالاتی وجود دارد که ابتدا باید از خود بپرسید. پاسخ این سوالات به تعیین - یا حداقل تخمین - مدت زمان یادگیری زبان فرانسه کمک می کند. نکاتی که ادامه مطالعه می فرمایید حتما تصویر شفافی برای علاقمندان به زبان فرانسوی ترسیم می کند.

یادگیری زبان فرانسه چقدر زمان می برد؟

زبان فرانسه آنقدر جذاب و معروف است که احتمالا شما هم تا بحال به فکر یادگیری آن افتاده اید. نویسندگان معروف بین المللی، تئاتر های بی نظیر، فیلم های منحصر فرد و جشنواره های هنری  بسیار با سابقه فرانسوی آن قدر شما را جذب خود کرده اند که فکر کرده اید شما هم باید روزی این زبان زیبا را بیاموزید. اگر قصد شرکت در کلاس زبان فرانسه دارید و یا به علت مشغله کاری و وقت کم، قصد دارید با دوره آفلاین آموزش زبان فرانسه، این زبان را بیاموزید، این مقاله حتما برای شما مفید خواهد بود.

 

1.هدف  از  یادگیری زبان فرانسه چیست؟

همه ما اهداف یادگیری زبان یکسانی نداریم.

برخی از مردم می خواهند زبان فرانسه را یاد بگیرند تا بتوانند به یک کشور فرانسوی زبان سفر کنند و با مردم محلی ارتباط برقرار کنند. دیگران برای گذراندن یک کلاس، باید سطح کافی زبان فرانسه را داشته باشند. برخی دیگر ممکن است رویای گفتگوهای عمیق با فرانسوی‌ها یا خواندن رمان‌هایی به زبان فرانسوی را در سر داشته باشند. حتی ممکن است فردی باشید که امیدوار است شغلی را دنبال کند که در آن تسلط کامل به زبان فرانسه ضروری است - به عنوان مثال : ترجمه، یا تدریس

چقدر می خواهید فرانسوی صحبت کنید؟

پس از مشخص نمودن هدف ، معلوم می شود که به چه مقدار کار و تلاش و زمان برای یادگیری زبان فرانسه  نیاز دارید. زیرا میزان مهارت زبانی برای هر هدفی متفاوت از دیگر اهداف می باشد. میزان تسلط به زبان برای گفتگوی معمولی با گفتگوی علمی متفاوت است.

زبان مادری شما چیست؟

برخی از زبان ها نسبت به سایرین به فرانسوی نزدیکتر هستند. اگر زبان مادری شما از الفبای مشابه و بسیاری از قواعد گرامر اولیه یکسان برخوردار باشد، یادگیری زبان فرانسه آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال، یک زبان مادری اسپانیایی احتمالاً زبان فرانسه را سریعتر از یک زبان مادری چینی یاد می گیرد.

اجازه ندهید این مورد شما را عقب نگه دارد، زیرا یکی دیگر از مواردی که می تواند یادگیری زبان فرانسه را آسان تر کند انگیزه است.

چقدر انگیزه دارید؟

اگر شما انگیزه قوی برای یاد گیری زبان فرانسوی داشته باشید:

پیوسته هدف نهایی را به خاطر می سپارید، بیشتر مطالعه می کنید، زمان مطالعه ای را پیدا می کنید که برای شما مفید باشد.

کارهای اضافی مثل خواندن کتابهای داستانی وغیر داستانی فرانسوی زبان، تماشای  فیلم های فرانسوی، گوش دادن به موسیقی فرانسوی، گفتگوی آنلاین با فرانسوی زبانان انجام می دهید، و بیشتر سوال می پرسید. مجذوب فرهنگ و تاریخ فرانسه شده و به مطالعه و تحقیق می پردازید، برنامه تمرین زبان فرانسه را به طور روزانه در زندگی خود نگه می دارید، بیشتر به فرانسوی فکر می کنید و بیشتر می نویسید و می خوانید. تکالیف خود را انجام می دهید، از تکرار با فاصله استفاده می کنید.

 فرهنگ لغت در نزدیکی خود دارید یا از یکی از این افزونه های مفید مرورگر استفاده می کنید.

همچنین باید به محتوای فرانسوی معتبر زیادی گوش می دهید (ویدئوها و پادکست ها راه های عالی برای انجام این کار هستند). این به شما کمک می کند تا درک خود را از زبان فرانسه تقویت کنید. اینها در نهایت چیزی است که باعث می شود شما زبان فرانسه را سریعتر از دیگران یاد بگیرید.

 چگونگی تدریس زبان فرانسوی

از دیگر عوامل موثر بر مدت زمان و مراحل یادگیری زبان فرانسوی می‌توان به مدرس و روش تدریس و مرکز آموزش زبان فرانسوی  اشاره کرد.

استفاده از کتاب‌های جدید و روش‌های پیشرفته آموزش، آموزش گرامر زبان فرانسوی به زبان آموز کمک می کند تا بهتر به مکالمه، درک مطلب، خواندن و نوشتن مهارت پیدا کند و به  زبان مسلط شود.

بنابراین یک انتخاب خوب می‌تواند مدت زمان یادگیری زبان فرانسه شما را به مدت زمانی کوتاه تبدیل کند.

مراجعه به یک مؤسسه ای که به صورت تخصصی در زمینه زبان فرانسه فعالیت دارد بسیار می تواند روند آموزش شما را بهینه کند. می توانید عبارت «کلاس زبان فرانسه گیشه» را در گوگل جستجو کرده و از سایت گیشه guichet.ir دیدن فرمایید. در مورد کلاس ها کسب اطلاع کرده و کتاب آموز زبان فرانسه مورد نیاز خود را تهیه کنید.

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد؟

طبق گزارش موسسه خدمات خارجی FSI، زبان فرانسه جزو «گروه زبانی اول» قرار دارد. گروه زبانی اول زبان هایی هستند که تشابه زیادی با زبان انگلیسی دارند و یادگیری شان نسبت به زبان های دیگر آسان تر است بنا بر این می توان گفت مدت زمان تقریبی برای یادگیری زبان فرانسه برای اکثر انگلیسی زبانان 23 تا 24 هفته (575 تا 600 ساعت) طول می کشد. این باعث می شود زبان فرانسه یکی از آسان ترین و سریع ترین زبان ها برای یادگیری باشد.

چقدر می توانید برای فرانسوی وقت بگذارید؟

این سؤال مهم دیگری است و به سؤال قبلی مرتبط است.

اگر می‌خواهید این زبان را در سطح ابتدایی بیاموزید ، مثلاً برای درگیر شدن در مکالمات ساده در حینِ سفر، حداقل 15 دقیقه در روز را صرف یادگیری کنید. اما اگر می خواهید بر این زبان مسلط شوید باید بیشتر تمرین کنید.

 به گفته بنجامین هوی، بنیانگذار French Together) فرانسوی با هم ) یادگیری زبان فرانسه به طور کلی به موارد زیر نیاز دارد:

مطالعه بیش از 3 ساعت در روز به مدت 3 تا 6 ماه برای افرادی که به زبان های مشابهی مانند انگلیسی صحبت می کنند، و مطالعه 1 ساعت در روز به مدت 1 سال.  

2 تا 3 سال برای افرادی که 15 دقیقه در روز مطالعه می کنند.

البته، استثناهایی وجود دارد و افراد متفاوت هستند، و همانطورکه بنجامین می گوید، عوامل دیگری مانند زبان مادری و شرایط افراد  نیز می تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد و یادگیری را آسان و یا دشوار کند.

چگونه زبان فرانسه را مطالعه می کنید؟

برخی از ما باید زبان فرانسه را به روش خاصی مطالعه کنیم. به عنوان مثال، اگر در یک مدرسه یا دانشگاه در کلاس زبان فرانسه شرکت می‌کنید، برنامه درسی، روش‌های آزمون خاص و غیره وجود دارد. نتیجه نهایی گذراندن کلاس های فرانسوی به این روش ممکن است منجر به دانش عمیق تر این زبان شود، اما احتمالاً زمان بیشتری را نسبت به دوره های آنلاین از شما خواهد گرفت.

به طور کلی، با یادگیری با یک دوره آنلاین به جای کلاس‌ها، احتمالاً زبان فرانسه را سریع‌تر یاد می‌گیرید، زیرا ریتم آن سریع‌تر است.

آیا یادگیری زبان فرانسه را متوقف می کنید؟

اگر به سؤالات این مقاله پاسخ دادید، احتمالاً تصور خوبی از مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه خواهید داشت. اما یک گرفتاری وجود دارد. حتی اگر اهداف ساده ای داشته باشید، مانند یادگیری مکالمات آسان در سفر، هرگز یادگیری زبان فرانسه را متوقف نکنید.

مانند هر چیز دیگری در زندگی، شما در طول زندگی خود به یادگیری یک زبان ادامه دهید. یادگیری زبان وضعیتی از نوع دکمه روشن/خاموش نیست: این یک فرآیند مداوم است.

اگر برای مدتی مطالعه زبان فرانسه را متوقف کرده باشید و سپس تصمیم بگیرید دوباره آن را شروع کنید، ممکن است متوجه این موضوع شده باشید. که مطالب به طور کامل به یادتان نمی آید. این به این دلیل است که زبان ها نیاز به تمرین و نگهداری مداوم دارند.

این به معنای کار خسته کننده یا طاقت فرسا نیست. راه‌های زیادی برای وارد کردن مقداری زبان فرانسوی در زندگی‌تان هر روز وجود دارد. اما کمی روش آن را تغییر دهید.

به عنوان مثال، گاهی برنامه های تلویزیونی فرانسوی  تماشا  کنید، گاهی صحبت کردن، نوشتن یا خواندن فرانسه را تمرین کنید. و یا به خواندن مقالات خبری فرانسوی آنلاین بپردازید. نوشتن یک مجله به زبان فرانسوی یا پیدا کردن یک دوست فرانسوی یا انجمن اجتماعی، و جستجوی یک شریک مکالمه فرانسوی، برای تمرین صحبت کردن به برنامه تان  اضافه کنید.

لازم نیست هر روز همه این فعالیت ها را انجام دهید، اما سعی کنید آنها را به طور مکرر و متناوب انجام دهید، حداقل چند بار در هفته. اگر زمان یا اراده لازم برای انجام همه کارها را ندارید، حداقل به تماشا و گوش دادن پادکست به زبان فرانسه ادامه دهید.

پیدا کردن این موارد برای تمرین روزانه، امروزه به صورت انبوه و به صورت آنلاین و بسیار راحت در یوتیوب (YouTube)قابل دسترسی است، فضایی که به تنهایی دارای هزاران برنامه رایگان فرانسوی، مستند، ویدئوهای ولاگرهای فرانسوی و موارد دیگر است.

اگر از کسانی که خیلی خوب فرانسه را یاد گرفته اند راز موفقیت شان را بپرسید همه بالاتفاق می گویند تلاش و مداومت.

سخن پایانی

زبان فرانسه پیچیدگی های خاص به خود را دارد. در صورتی که تصمیم به یادگیری این زبان را دارید، می توانید با مشاوران متخصص در آموزشگاه تخصصی زبان فرانسه گیشه در تماس باشید. به وب سایت آموزشگاه زبان فرانسه گیشه guichet.ir مراجعه کرده و یا با شماره 02128424132 تماس بگیرید. 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار