خریداران واقعی خودرو معترض، دلال ها راضی از قیمت ها
تعدادی از مشتریانی که از طریق سامانه یکپارچه در نوبت دریافت، قرار گرفته بودند، دست به اعتراض زدند و خواستار دریافت خودروی ارتقا یافته و جدید به قیمت سابق یا ارائه محصولی دیگر در همان سطح قیمتی خودروی انتخابی هستند.
به گزارش آرمان ملی آنلاین: از زمان اعلام قیمتهای جدید محصولات خودروسازان که مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه و بهبود قوای محرکه است، تعدادی از مشتریانی که از طریق سامانه یکپارچه در نوبت قرار گرفته بودند، دست به اعتراض زده و نظر آنها خرید خودروی ارتقا یافته و جدید به قیمت سابق است که در همین راستا یک کارشناس خودرو مطرح شدن این موضوع را موجب تحمیل زیانهای بسیار سنگینی به پیکره صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، پس از آخرین بهروز رسانی قیمت محصولات خودروسازان بهبودیافته و اعلام قیمتهای جدید محصولات خودروسازان که مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه و بهبود قوای محرکه شدهاند، تعدادی از مشتریانی که از طریق سامانه یکپارچه در نوبت دریافت، قرار گرفته بودند، دست به اعتراض زدند و خواستار دریافت خودروی ارتقا یافته و جدید به قیمت سابق یا ارائه محصولی دیگر در همان سطح قیمتی خودروی انتخابی هستند.
اعتراض دسته اول به اصلاح قیمتها که درخواست دریافت خودروی ارتقایافته به قیمت نسخه ارتقا نیافته دارند، اقدامی است که سال هاست از سوی سودجویان بازار خودرو انجام میشود و موجب تحمیل زیانهای بسیار سنگینی به پیکره صنعت خودروسازی کشور شده است،
اعتراض به قیمت محصولات ارتقا یافته در حالی اتفاق افتاده که سخنگوی شورای رقابت نیز پیشتر اعلام کرده بود: دریافت نوبت به تنهایی هیچ حقی را برای افراد ایجاد نمیکند و خودروساز موظف به ارائه محصول به این دسته از افراد نیست.
اما دسته دوم که نسبت به اصلاح قیمتها معترض شدهاند، نه مشتریان واقعی هستند و نه افرادی که در سامانه ثبتنام و اقدام به واریز وجه کردهاند؛ بلکه اغلب سوداگرانیاند که به دنبال استفاده از لاتاری و رانتی هستند که سالهاست توسط خودروسازان توزیع شده و حال این برگ برنده از آنها دریغ شده است یا دیگر کارکرد سابق را ندارد.
آن دسته مشتریان واقعی معترض به افزایش قیمت محصولات نیز مشتریان واقعیاند که در ابراز نگرانیهای خود اعلام میکنند که قبول دارند نسخه ارتقایافته که دارای امکانات جدید است، طبیعتا قیمت بالاتر هم بایستی داشته باشد اما با توجه به برنامهریزیهایی که برای تعیین وجه باقی مانده از خودروی ثبتنامی داشتهاند، اکثراً دیگر توانایی فراهم کردن ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بیشتر را برای نسخه ارتقا یافته ندارند؛ بنابراین درخواست این مشتریان این است که طرح تبدیلی در نظر گرفته شود که ضمن آن خودروهایی با قیمتی در سطح همان قیمت اول محصولات انتخابی آنها باشد.
ارسال نظر