| کد مطلب: ۱۰۷۷۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

یک پیشنهاد به قلعه نویی برای بازی با ازبکستان

سامان قدوس بعد از یک نمایش عالی مقابل قطر در آخرین دیدار دوستانه تیم ملی در مسابقه دیروز مقابل هنگ کنگ دوباره به عنوان یکی از دو هافبک مرکزی مورد استفاده قرار گرفت.

یک پیشنهاد به قلعه نویی برای بازی با ازبکستان

به گزارش ورزش سه، قدوس بازیکن تیم برنتفورد انگلیس تنها بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است که در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال دنیا به فعالیت مشغول است. اما او از زمان پذیرفتن پیشنهاد کارلوس کیروش برای پیوستن به ایران به عنوان بازیکنی که قرار بود پیراهن یک تیم شمالی اروپا (سوئد) را به تن کند هرگز در تیم ملی ایران آن نمایش درخشان و مداوم را از خود به نمایش نگذاشته و تبدیل به یک ستاره انگشت نما در خیل ستارگان سفیدپوش فوتبال ایران نشده است.

قدوس بازیکن باتجربه‌ای است و از زمان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در جمع ملی پوشان حضور دارد اما با این حال با گذشت نزدیک به شش سال از او تعیین کنندگی خاصی ندیده‌ایم که بشود سامان را به عنوان یک بازیکن بی جانشین در جمع ملی پوشان نام گذاشت.

از ابتدای حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، قدوس مورد نظر او بود و با وجود وقفه‌ای که وی در دوره حضورش در جمع ملی‌پوشان ایجاد کرد، در نهایت به تیم ملی اضافه شد و در اردوی قبلی مورد استفاده قرار گرفت و در بازی مقابل قطر به عنوان یکی از دو هافبک اصلی نبض بازی را کامل در دست گرفت.

با این حال تکرار حضور او در همان پست در دیدار مقابل هنگ کنگ آن‌ نتیجه لازم را نداشت و قدوس بازیکنی نبود که بازی تیم ملی را در اختیار گرفته باشد و محوریت حملات ایران بر مبنای حضور مدافعان کناری و استفاده وینگرها از نیم فضا طوری بود که نمی‌شد حضور قدرتمند قدوس را در ترکیب تیم ملی حس کرد.

حالا تیم ملی در دیدار دشوار پیش رو مقابل ازبکستان دوباره این فرصت را دارد که از سامان در نقش جدیدش در تیم ملی سود ببرد. اگرچه ممکن است به دلیل قدرت حریف، قدوس جانشین علیرضا جهانبخش شود، جلوتر بازی کند و یک هافبک دفاعی کامل‌تر کنار سعید عزت اللهی قرار بگیرد. نقشی که البته می‌توانست به احمد نوراللهی هم برسد که او اردو را ترک کرده و دیگر در دسترس نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار