| کد مطلب: ۱۰۶۸۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

اسکار ۲۰۲۴ با حضور ۸۰ کشور برگزار می‌شود

تاکنون ۸۰ کشور فیلم‌های خود را به صورت رسمی به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا همه آنها تایید می‌شوند یا خیر.

اسکار ۲۰۲۴ با حضور ۸۰ کشور برگزار می‌شود

در حالی که شمار کشورهای شرکت کننده در رقابت اسکار 2024 از 80 کشور فراتر نرفته، مهلت ارسال آثار به اسکار چند روزی است که به پایان رسیده اما از سوی آکادمی هنوز واکنشی اتخاذ نشده است. 

این درحالی است که معمولاً چند روز پس از اتمام مهلت ارسال فیلم‌ها، آکادمی در صورتی که فیلمی شرایط شرکت در رقابت را نداشته باشد، آن را رد و در نهایت اسامی فیلم‌های تایید شده را اعلام می‌کند.

در همین حال، آرژانتین با فیلم سینمایی «بزهکاران» به اسکار رفت. این فیلم بازیگوشانه با موضوع سرقت، نوشته و ساخته رودریگو مورنو، احتمالا آخرین فیلمی است که به اسکار 2024 معرفی شده. «بزهکاران» که محصول مشترک آرژانتین، برزیل، شیلی و لوکزامبورگ است با بازی دنیل الیاس و استبان بیگلیاردی اولین نمایش جهانی خود را در بخش نوعی نگاه جشنواره کن تجربه کرد و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد.

سال 2020 با حضور 93 کشور در رقابت اسکار بین‌المللی، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شد. سال 2017 نیز 92 کشور به رقابت اسکار رفتند، در حالی که سال 2019 تنها حضور 87 کشور در این مراسم به ثبت رسید.

فیلم‌هایی که به رقابت اسکار 2024 رفته‌اند، باید از یکم دسامبر 2022 تا 31 اکتبر 2023 اکران شده باشند. از میان 80 فیلم امسال، یک فهرست کوتاه 15 نفره در تاریخ 21 دسامبر اعلام خواهد شد و نامزدهای نهایی، 23 ژانویه 2024 معین می‌شوند.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار 10 مارس 2024 برگزار می‌شود.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار