| کد مطلب: ۱۱۳۸۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

آغاز معرفی استانداران

جوان اهل تسنن استاندار کردستان شد

آرمان ملی: معرفی استانداران جدید از روز گذشته آغاز شد. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور با اشاره به رای اعتماد اعضای هیأت دولت به دکتر یدا... رحمانی، به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و دکتر آرش زره‌تن لهونی، به عنوان استاندار جدید کردستان، ضمن آرزوی موفقیت برای آنان اظهار کرد: همزمانی انتخاب آقای زره‌تن به اولین استاندار اهل تسنن کشور با هفته وحدت، فرصت بسیار ارزشمندی برای تقویت وحدت، انسجام و وفاق در کشور است.

جوان اهل تسنن استاندار کردستان شد

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ناب منطقه اورامانات و نیز کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در زمینه گردشگری افزود: ظرفیت‌های بعضا بکر و دست نخورده این بخش از کشور، به خصوص در استان کردستان که با اقلیم کردستان عراق نیز هم‌مرز است، با توجه به اعلام آمادگی و اشتیاق آنها برای گسترش همکاری‌ها با ایران، فرصت بزرگ و بی‌نظیری را پیش‌روی این مناطق قرار داده تا بتوانیم ضمن تقویت وفاق و انسجام، با ایجاد رونق و اشتغال در این استان‌ها معضل بیکاری و کولبری را نیز رفع کنیم. پزشکیان ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که عملکرد ما بی‌عیب است، اما همه تلاش خود را برای عمل به شعارها و وعده‌ها به کار گرفته‌ایم و در این راستا انتخاب آقای زره‌تن، حضور زنان در مناصب مدیریتی و انتخاب مسئول اهل سنت برای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گواه صدق ادعای دولت برای به کارگرفتن توانمندترین افراد فارغ از وابستگی‌های جناحی و مذهب، جنسیت، قومیت و نژاد است. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی، یاد استاد شهریار شاعر بزرگ کشور را گرامی داشت و بخش‌هایی از شعر «همای رحمت» را در جلسه قرائت کرد.

*مروری بر سوابق دو استاندار

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت از انتصاب استانداران استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویراحمد در جلسه دیروز هیات دولت خبر داد. «آرش زره‌تن لهونی» از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و «یدا... رحمانی» به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند. یدا... رحمانی متولد سال ۱۳۴۲ در ایل قشقایی است. او دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم اقتصادی دانشگاه شیراز به پایان رساند. سرپرستی استانداری فارس، معاونت استانداری فارس و عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از جمله سوابق اجرایی اوست. وی همچنین مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ذیحساب و مدیرکل امور مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مدیرکل دفتر آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های چهارمحال و بختیاری، بوشهر و ایلام، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. آرش زره لهونی متولد ١٣٥٤ با مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد بین‌الملل در سوابق خود فرمانداری جوانرود، مدیرعاملی هلال احمر استان کرمانشاه، و نمایندگی مجلس در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه اورامانات، پاوه و جوانرود را دارد. وی در مجلس یازدهم در هر ۴ سال عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بوده است. یدا... رحمانی متولد ۱۳۴۲ علاوه بر سابقه مدیریتی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه‌ریزی سمت داشته است. رحمانی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه‌ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس مشغول به کار بوده است. وی همچنین سال‌ها به عنوان عضو هیات‌مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است. رحمانی در انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدای شهرستان سمیرم بود.

*توصیه کرباسچی به دولت

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب پیش ازاین گفته بود: «حتماً استانداری‌ها یکی از اولویت‌هایی هستند که سمبل فکر دولت و شعارهای پزشکیان هستند. وزارت کشور باید نظارت جدی بر استانداری‌ها داشته باشد. اینکه وزارت کشور چقدر می‌تواند نظارت داشته باشد مشخص نیست. آقای پزشکیان در این زمینه باید بیشتر از نیروهایشان استفاده کند. استانداری‌ها می‌توانند به دیگر ادارات نظارت کنند و در جهت اهداف دولت، تشکیلات اداری را به حرکت دربیاورند. استانداری‌ها باید با اهداف دولت سازگار باشند. اگر کسی در گذشته بود و به این نتیجه رسیده که اهداف گذشته را رها کند، خوب است، اما من چنین برداشتی ندارم، چون مدیران گذشته بر اساس اهداف سیاسی منصوب می‌شدند و چندان کارآمدی مدنظر نبود.»

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار