| کد مطلب: ۱۱۲۷۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

رابطه مخبر و منصوری شکراب شده است؟!

منصوری شبانه از پاستور رفت!

آرمان ملی- یاسمین طالقانی: محسن منصوری کجاست؟ و این روزها چه می‌کند؟ روز گذشته یکی از فعالان توئیتری نوشت: «آقای منصوری شبانه وسائل شخصی‌ خود را جمع کرده از نهاد ریاست جمهوری بدون مراسم تودیع و خداحافظی رفته!؟ کجا میری؟ تشریف داشته باش تکلیف هزینه‌های حساب و کتاب به نفع یک کاندیدای خاص کردی را روشن کن. همین طوری بذاری و بری؟»

منصوری شبانه از پاستور رفت!

*نه دولتی‌ها به حمایت از منصوری

این روزها انتقادات از منصوری به اوج رسیده است و حتی دولتی‌های سیزدهم هیچ دفاعی از منصوری نمی‌کنند که دلایل مختلف دارد و می‌توان گمانه‌هایی را درباره آن مطرح کرد. نخست اینکه آنها امید به حضور در دولت چهاردهم دارند و تصور می‌کنند عدم دفاع از منصوری نوعی اعتمادسازی در مسئولان دولت چهاردهم است بنایراین منصوری را قربانی بقا می‌کنند درصورتی‌که تصور آنها اشتباه است و پزشکیان و تیم او هیچگاه فریب صحنه‌سازی‌ها را نمی‌خورند. 13 تیر جهانبخش خانجانی، معاون سیاسی ستاد مسعود پزشکیان در صفحه مجازی ایکس نوشت: «جناب آقای مخبر کفیل محترم ریاست جمهوری، ‌حضور غیرقانونی و سخنرانی محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی آقای سعید جلیلی در اجتماع دهیاران کشور در برج میلاد که تخلف آشکار و دخالت دولت‌ در امر انتخابات است را چگونه توجیه می‌کنید؟» یک روز بعد از آن یعنی 14 تیر در صراط‌نیوز نوشت: «محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد جلیلی در مراسم دهیاری‌های دولت شرکت کرده است. این موضوع و دیگر سوءاستفاده‌ها از امکانات دولت با واکنش تند مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری مواجه شده است. سینا جهانی، خبرنگار نوشت که «محمد مخبر در تماس تلفنی با محسن منصوری، رئیس ستاد سعید جلیلی به‌دلیل درگیرکردن دهیاری‌ها در انتخابات به نفع یک نامزد، به شدت به او تذکر داد. شنیده‌ها می‌گویند چالش بین مخبر و منصوری پس از این اتفاق به اوج رسیده است.» محسن منصوری با تکذیب این خبر اعلام کرد که «وقتی دروغگویی، جعل خبر و نشر اکاذیب هیچ هزینه‌ای نداشته باشد، بازار خلافگویی داغ می‌شود.» حتی معاون اجرایی و حقوقی دفتر انتخابات وزارت کشور درباره شبهه پیش آمده در خصوص حضور رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در همایش دهیاران اظهارکرد: در مورد این موضوع هم به فرمانداری تهران گفتیم که بررسی کنند چون گزارشی آمده بود که باید بررسی کنیم که موضوع شرکت در این همایش چه بوده و باید ببینیم چه جوابی از فرمانداری می‌دهند. وی در پاسخ به اینکه آیا پیگیر کار صورت گرفته از سوی محسن منصوری هستید، گفت: «بله. فرمانداری تهران باید بررسی کند و جواب بدهد ببینیم چکاری انجام شده منتظریم تا جواب بیاید. چون داخل تهران هم انجام شده است.»

*جنجال‌های بدون پایان

محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، تا قبل از سقوط هلی‌کوپتر شهید رئیسی، درجامعه چندان شناخته شده نبود، ولی با اظهاراتش درباره فرود سخت و سپس کار‌ها و حرف‌هایش در انتخابات معروف شد و البته این شهرت، همراه محبوبیت چندانی نبود. عصر ایران نوشت: در زیر 3 برش از 3 اظهار نظر او را می‌آوریم و شرح و تفسیرش با شما. ا- هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور و همراهان سقوط کرده و آنها به شهادت رسیده بودند و معاون اجرایی رئیس‌جمهور می‌گفت: میزان سختی حادثه بالا نیست! 2- در آستانه دور دوم انتخابات، از یکدستگاه اطلاعاتی خرج کرد تا بگوید جلیلی برنده می‌شود. این، توئیت، تنها جایی بود که خبر از برتری جلیلی در یک نظرسنحی می‌داد! در این توئیت آمده بود: «در دور اول انتخابات، نتیجه‌ اکثر نظرسنجی‌ها دقیق نبود! دقیق‌ترین پیش‌بینی، مربوط به یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی بود که با برآورد خوبی، درصد مشارکت و آرای کاندیداها را تخمین زد. وی افزود: بر اساس اعلام آن دستگاه، هم اکنون در آمار مشارکت قطعی، آرای دکتر جلیلی 7/50 و دکتر پزشکیان، 3/49 درصد است.» 3 - و غروب انتحابات نیز تصور می‌کرد همان طور که سال 84 احمدی‌نژاد پیروز شد، این بار هم جلیلی پیروز خواهد شد و سرشار از امید بود و نوشت: «یه حالی دارم، مثل انتخابات تیرماه 84. سرشار از امید و مبشرات. رفقا یک همت دیگه بکنید. تا دولت کریمه یک یا حسین دیگر. دعا، سیل صلوات و حدیث کساء راهگشاست ان‌شاءا...»

*تولد پسر در شب شکست

نکته قابل تامل تولد پسر منصوری در شب شکست جلیلی بود. منصوری در شبکه ایکس از به دنیا آمدن فرزند خود خبر داد و نوشت: «وسط این شلوغیا یه خبر بدم و برم. آقا محمدعلی ماهم به دنیا اومد. دوست داشتم شهید رئیسی عزیز تو گوش پسرم اذان بگه اما…آقا سیدابراهیم عزیزتر از جانم.» محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی نسبت به توئیت محسن منصوری واکنش متفاوتی را نشان داد و در پاسخ به پیام او در شبکه ایکس گفت: خوشقدم باشند، زیر سایه پدر و مادر و در سایه توجه اهل بیت(ع) سالم و تندرست باشند، مبارک باشد به شما و خانوانواده گرامی.»

*منصوری چه کاره بود؟

محسن منصوری در سال ۱۳۸۶ دبیرکلی جامعه اسلامی دانشجویان بود و توانست در آموزش و پرورش مشغول به خدمت شده و مهم‌ترین تجربه مدیریتی وی را می‌توان همان دبیرکلی جامعه اسلامی دانشجویان دانست که بعد از آن در ستاد دانشجویی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۳۸۸ فعال بود. وی در دو دوره در انتخابات سال ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ و معاون ستادهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود. نام وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۲ در لیست جبهه پایداری قرار داشت. محسن منصوری در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۱ به‌عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری فعّالیت می‌کند. منصوری در دولت محمود احمدی‌نژاد از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ فرماندار ورامین بود. او پیش‌تر در دولت سیزدهم بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ سمت استاندار تهران را برعهده داشت و نخستین استاندار استان تهران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده است. او در ۱۸ مهر ۱۴۰۰ با رأی هیات وزیران دولت سیزدهم به این سمت منصوب شد. منصوری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی منصوب شد که موفقیتی حاصل نشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار