| کد مطلب: ۱۱۲۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از هجمه‌ها به وزیر خارجه دولت روحانی

هجمه‌های «قوی» به «ظریف»

آرمان ملی – مطهره شفیعی: تیرهای زیادی این روزها به محمدجواد ظریف وزیر خارجه روحانی روانه می‌شود. به‌خوبی از میزان محبوبیت ظریف آگاه هستند و می‌دانند در صورت ثبت‌نام برای ریاست جمهوری آرای زیادی به نام او خواهد شد و همین را یک خطر می‌دانند. بنابراین اقدام به تخریب او می‌کنند مانند همه آن سال‌ها که روحانی رئیس‌جمهور بود و مخالفان به ظریف هجمه می‌بردند یا زمانی که برجام به امضا رسید و به جای تبریک، انواع و اقسام اتهامات مانند رابطه با آمریکا و سازش بر سر منافع کشور و... به او وارد شد و برای حفظ منافع ملی سکوت کرد.

هجمه‌های «قوی» به «ظریف»

*تخریب برای کاهش محبوبیت ظریف

این فضاسازان علیه ظریف از غم ناشی از شهادت حسین امیرعبداللهیان بهره برده و ادعاهایی مطرح کردند چنان که برخی سایت‌ها نوشتند: «منوچهر ‎متکی هم که از او به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم نام برده می‌شود، مدعی شده ‎ظریف با درخواست کشورهای منطقه، امیرعبداللهیان را از وزارت خارجه اخراج کرد!» که به‌نظر نمی‌رسد صحت داشته باشد چرا که امیرعبداللهیان همواره رابطه خوبی با ظریف داشت و پس از پایان حضور در وزارت خارجه روحانی، گمانه‌های زیادی برای این موضوع مطرح شد به عنوان نمونه «فرارو» که سایت اصولگراست، نوشت: «برخی کارشناسان این تغییر و تحولات را در راستای تغییر سیاست منطقه‌ای ایران به خصوص در قبال سوریه ارزیابی می‌کنند.» اما سایت‌های مخالف دولت ادعاهایی کردند مانند رجانیوز که نوشت: «العربیه ساعاتی پس از عزل امیرعبداللهیان این اقدام ظریف را نشان دهنده عزم جدی دولت روحانی برای تعامل با اعراب و به خصوص دولت سعودی دانست.» روز گذشته هم فیلمی از رحیم پور ازغدی فعال سیاسی اصولگرای تندرو منتشر شد که در آن می‌گوید: «ما کسانی داشتیم که وقتی با انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها روبه‌رو می‌شدند، از شدت خنده دهانشان را مثل اسب آبی باز می‌کردند، ولی به نیرو‌های انقلاب در داخل کشور اخم و تف و لعن می‌کردند.» اما اصولگرایانی مانند محمود نبویان منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به‌صورت واضح هدف از تخریب ظریف را تشریح می‌کند. او می‌گوید: «وزیر خارجه خبیث انگلستان یک روز پس از عملیات به امیرعبداللهیان زنگ زد که من دیشب نخوابیدم. شما ۳۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل شلیک کرده‌اید. امیرعبداللهیان پاسخ داده که ۶ ماه است موشک‌های شما و آمریکا مردم را قتل عام کرده خوبیده‌اید اما این یک شب نخوابیده‌اید؟ نکته مهم این عملیات هماهنگی بین میدان و دیپلماسی بود. یاد حرف‌های ظریف بخیر که گفت حاج قاسم نمی‌گذاشت ما کارهای دیپلماسی را پیش ببریم. یادتان باشد انتخابات در پیش داریم و به کی باید رای دهیم. این مسیر عزت را باید طی کنند.» در پاسخ به این ادعا باید تخریب دیگر ظریف را مرور کرد. انتشار فایل صوتی علیه ظریف در اذهان همگان هست و اخیرا محمود واعظی توضیح داده است: «با انتشار فایل صوتی می‌خواستند که یک اختلافی بین تفکر شهید سلیمانی و تفکر آقای  ظریف و دولت آقای روحانی درست کنند و یک احتمال هم می‌دادند که مثلا آقای ظریف به دلیل برجام و مسائل موجود محبوبیتی هم دارد و در آن ایام رقیب (حالا هر کسی که هست) می‌خواسته کلا [آن] را بزند. خب این کار را کرده است. شیرین این است که داشتند به نوعی کار می‌کردند که خود ریاست‌جمهوری بیرون داده است؛ یعنی خود ریاست‌جمهوری علیه خودش و سیاست‌های دولتش و وزیرش همگی با هم کار کرده است! طوری هم سناریوسازی کرده بودند که آقای ظریف یک مقدار هم قبول کرده بود و از من سوالی مبنی بر این پرسید که نه اینکه شما بلکه کسانی دیگر؛ من خیلی صریح و روشن برای‌شان گفتم که به دلیل رابطه 48- 47 ساله‌ای که از دوران دانشجویی تا الان با هم داریم، ایشان بزرگواری کردند و گفتند اینکه شما می‌گویید را من قبول دارم.» قابل تامل آنجاست که حتی خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی می‌نوسید: «بررسی نوع رفتار و کردار آقای دیپلمات در صدر وزارت امور خارجه نشان می‌دهد که او اصلا نسبتی با جایگاه نامزدی ریاست‌جمهوری ندارد و جایگاه ریاست‌جمهوری را با تهدیدات فزاینده‌ای روبه‌رو خواهد کرد.»

*هویت تخریب‌گران ظریف

تلاش‌ها برای تخریب ظریف و ممانعت او از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی است که هنوز مشخص نیست آیا او کاندیدا خواهد شد یا خیر. تخریب کنندگان ظریف نسبتی با اعتدال و رفع مشکلات ندارند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار