| کد مطلب: ۱۰۶۴۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

نگاه دیگر به لایحه حجاب

به تدریج آشکار می‌گردد که جدا از برخی رویکردهایی که در خصوص مساله حجاب مطرح می‌شود و اینکه چه نوع نگاه‌هایی در خصوص حجاب در جامعه وجود دارد به نظر می‌رسد رویکردهای دیگر هم وجود دارد و به نظر برخی درآمدهایی است که از ناحیه مجازات و جریمه کردن بانوان و دخترانی که به هر دلیل حاضر نیستند حجاب را رعایت کنند نصیب برخی نهادها می‌شود.

 نگاه دیگر به لایحه حجاب

به گزارش آرمان ملی آنلاین، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه نوشت: این درآمدها به کدام نهاد می‌رسد. ظاهرا اگر نگفته باشیم که همه درآمدها دست‌کم بخشی از درآمدها به نیروی انتظامی می‌رسد و برخی معتقدند که چون این نهاد در مساله حجاب با مردم برخورد مستقیم دارد باید عواید حاصل از آن را نیز دریافت کند. شاید دولت هم خواستار واریز این جرایم به خزانه باشد.

جالب است که در این میان چیزی که کمتر مطرح  می‌شود مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف است. شرایط اقتصادی، معیشتی بغرنج و نارضایتی‌های مردم از یک سو و کاهش امید و اعتماد به تغییر در جهت بهبود شرایط باعث شده تا مردم نگاه توام با تردید نسبت به آینده داشته باشند. قدر مسلم احترام به حقوق اجتماعی بانوان کشور نیز از جمله مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد. در حالی که برخی معتقدند حتی یک نظرسنجی ساده هم برای بسیاری از مسائل مثل نوع برخورد با مساله بی‌حجابی صورت نگرفته است و حتی شاید برخی متدینین نیز با این نوع برخوردها موافق نباشند.

کم اتفاق نیفتاده که در اطراف خودمان هستند خانم‌ها و آقایانی که متدین هستند و در عین حال با این نوع برخوردها با مساله بی‌حجابی مخالف‌اند. تنها چیزی که شاید مطرح نباشد این است که بخشی از جامعه با این نوع برخوردها با مساله بی‌حجابی موافق نیستند و معتقدند که باید با روش‌های  اقناعی‌تر و فرهنگی‌تری با این مساله برخورد شود. اینگونه برخوردها بیشتر موجبات نارضایتی  مردم و کاهش اعتماد مردم به روندها و عملکردهای موجود را فراهم خواهد آورد. ظاهرا نیز نگاه بلندمدتی نسبت به برخی مجازات‌ها وجود ندارد. شاید طی سال‌های آینده تعداد بیشتری از جوانان و نخبگان کشور به هر نحوی شده تن به مهاجرت دهند و از کشور بروند چرا که به جهات مختلف ‌به ویژه مسائل اقتصادی و اجتماعی در مضیقه هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار