| کد مطلب: ۱۱۱۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

دو خصوصیت روابط عمومی‌های حرفه‌ای/یک منتقد باسابقه متذکر شد

روابط عمومی هایی که حرفه ای به این کار می‌پردازند باید دو خصوصیت داشته باشند و از همه مهمتر اینکه از نقد و انتقاد واهمه نداشته باشند و حتی از آن استقبال کنند.

دو خصوصیت روابط عمومی‌های حرفه‌ای/یک منتقد باسابقه متذکر شد

آرمان ملی آنلاین - حامد مظفری منتقد و روزنامه‌نگار سینما با بیان مطلب فوق در برنامه سعادت آباد رادیوتهران گفت: روابط عمومی هایی داریم که فقط و فقط فکر می‌کنند باید از زیرمجموعه های شان تعریف و تحسین بشود، این دیدگاه کاملا غلط است چون ممکن است باعث شود نقدهای سازنده هم دیده نشود و درنهایت ایرادات ساده، حل نشده و به معضلات بزرگ منجر گردند.

این منتقد سینما ادامه داد: روابط عمومی حرفه ای بیش از تعریف و تمجید باید به نقدها توجه کند و با منتقدان تعامل داشته باشد و شرایط رفع مشکلات را فراهم کند.

وی افزود: دومین ویژگی یک روابط عمومی حرفه ای آن است که برای تمام رسانه ها فارع از خاستگاه آنها و اینکه ارگانی هستند یا مستقل و فارغ از آن که عقبه سیاسی آنها چیست به یک اندازه ارزش قائل باشد‌.

حامد مظفری تاکید کرد: دسته بندی رسانه ها به خودی و غیرخودی از سوی برخی روابط عمومی ها، بدترین ویژگی برای روابط عمومی است و فقط و فقط سوءتفاهمات را بیشتر کرده و کل زیرمجموعه را زیر سوال می‌برد. آماتوریسم موجود در برخی روابط عمومی هاست که حتی در ارسال خبر برای رسانه ها نیز دسته بندی خودی و غیرخودی دارند و خنده دار اینکه بعضی از آنها نقد موجود در یک رسانه مستقل را با ارسال جوابیه برای رسانه‌ای ارگانی و عمدتا مجیزگو، پاسخ می‌دهند که خواه ناخواه کلا مسیر تعامل را مسدود می‌کند.

مدیر رسانه تحلیلی "سینما روزان" با ذکر مصادیقی از روابط عمومی های موفق در حیطه سینما گفت: تمام روابط عمومی های زیرمجموعه سازمان سینمایی و ارگان‌هایی مثل حوزه و اوج و... در حال تلاش برای بهبود هستند ولی به عنوان نمونه میتوان به یزدان عشیری مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فجر و همین طور هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه اشاره کرد که عمدتا سعی می‌کنند حتی با منتقدان هم تعامل کنند و شرایطی فراهم آوردند که مشکلات زیرمجموعه کمتر شود. یزدان عشیری به عنوان مدیرکل روابط عمومی سینمای دولت سیزدهم تلاش زیادی کرد که با منتقدان و اهالی نقد و تحلیل زمینه گفتگو را فراهم کند. مسعود نجفی هم که در بدترین شرایط پس از اتفاقات شهریور۱۴۰۱، روابط عمومی فجر را برعهده گرفت، بسیاری از گرفت و گیرها را کم کرد. هادی فیروزمندی در سازمان سینمایی حوزه هنری نیز بی حب و بغض به رسانه ای خاص، شرایط یکپارچگی بیشتر در اطلاع رسانی محصولات حوزه را فراهم کرد. در عین حال مهرداد معظمی روابط عمومی جوان سازمان اوج نیز بعد از حضور در این سازمان بسیاری از مشکلات قبلی در اطلاع رسانی این سازمان را حل کرد.

این منتقد خاطرنشان ساخت: البته همچنان در بسیاری از زیرمجموعه های سینما هستند افرادی کارنابلد که بی دلیل وارد حرفه ارتباطات و روابط عمومی شده و آن قدر تازه کار هستند که حتی نمی‌توانند شرایط حضور همه رسانه ها را در یک نشست خبری ساده فراهم کنند و متأسفانه ضرر چنین افرادی بیشتر برای مدیریت های کلان مجموعه هاست. مدیر باذکاوت آن است که حتی اگر اشراف به سینما نداشته باشد در منصب روابط عمومی، افراد حرفه ای را به کار می‌گیرد که لااقل بتواند از نقدهای سازنده درجهت بهبود استفاده کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار