| کد مطلب: ۱۱۳۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

صفر تا صد بانکداری ویدئویی در بانک ملت/ خدمات پرکاربرد بانکی را در خانه انجام دهید

بانک ملت در راستای تکمیل مجموعه محصولات فناورانه این بانک و تسهیل خدمات‌دهی به مشتریان، در ابتدای امسال محصولی با استفاده از قابلیت‌های بانکداری ویدئویی را طراحی کرد و هم‌اکنون درصدد افزایش امکانات آن است.

صفر تا صد بانکداری ویدئویی در بانک ملت/ خدمات پرکاربرد بانکی را در خانه انجام دهید

بانک‌ها در سراسر جهان و نه تنها در ایران، در عصر دیجیتال و ظهور انقلاب صنعتی چهارم دست به اقدامات گسترده‌ای زده‌اند و با افزایش امکانات و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به‌دنبال حفظ و تقویت جایگاه خود در اکوسیستم جدید مالی و فناوری هستند.

ازسویی شبکه‌های اجتماعی و بسترهای نوین ارتباطی بستری نوظهور برای بهبود ارتباط با مشتریان هستند و از سوی دیگر استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی پس از فراگیری کرونا در دنیا بیش از پیش رواج یافت. با توجه به در دسترس بودن تلفن‌های همراه هوشمند و قابلیت‌های ارتباطی صوتی و تصویری مبتنی بر آن، مشتریان بانک‌ها می‌توانند ضمن حفظ تعامل انسانی با بانکداران بدون مراجعه حضوری به شعبه، خدمات بانکی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بانکداری ویدئویی چیست؟

بانکداری ویدئویی به عنوان یک خدمت نوین بانکی با تکیه بر فناوری ارتباط ویدئویی زنده، امکان ارائه خدمات و تراکنش‌های مورد نیاز مشتری را از راه دور و مشابه با مراجعه به شعبه فراهم می‌کند.

بانکداری ویدئویی امکان پشتیبانی اختصاصی از مشتریان را فراهم می‌کند و می‌تواند بخش مهمی از استراتژی خدمات دیجیتال مشتریان باشد. هم‌اکنون بانک‌های بزرگ جهان از این قابلیت برای ارائه خدمات متمایز به مشتریان نهایت استفاده را می‌کنند.

خدمت بانکداری ویدئویی در بانک ملت نیز با هدف ارائه نسل جدید خدمات بانکی فارغ از موقعیت فیزیکی مشتری یا بانک، تولید شده است. این محصول با ایجاد یک بستر کامل برای ارتباط تصویری و صوتی بین بانکدار و مشتری امکان ارائه انواع خدمات بانکی و مالی را فراهم می‌کند؛ به طوری که مشتری می‌تواند بدون حضور در شعبه پس از ثبت درخواست در سامانه مگابانک ملت با بانکدار، ارتباط تصویری برقرار کرده و پس از احراز هویت، خدمات بانکی قابل ارائه را دریافت کند.

روش استفاده از بانکداری ویدئویی بانک ملت

کلیه مشتریان بانک ملت برای استفاده از خدمات بانکداری ویدئویی باید جدیدترین نسخه‌ اپلیکیشن مگابانک ملت را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند. پس از نصب مگابانک، با استفاده از شماره‌ تلفن همراه و کد ملی خود وارد مگابانک می‌شوند.

2. پس از انتخاب گزینه بانکداری ویدئویی در صفحه اصلی مگابانک و مشاهده ساعت کاری ارائه خدمت‌رسانی بانکداری ویدئویی که در حال حاضر روزها و ساعات کاری رسمی بانک ملت است و پذیرفتن گزینه قوانین و مقررات، وارد مرحله احراز هویت می‌شوند.

3. در مرحله‌ بعد از مشتری خواسته می‌شود به‌صورت تمام‌رخ از چهره‌ خود عکس بگیرد. عکس ثبت‌شده باید با تصویر کارت ملی مطابقت داشته باشد.

4. پس از احراز هویت تصویری باید برای آزمایش صدا و میکروفون، جمله‌ روی صفحه را با صدای رسا تکرار کنند و برای گذر از این مرحله، ادامه را بزنند.

5. در این مرحله به صف انتظار منتقل می‌شوند. تعداد افراد حاضر در صف و زمان تقریبی انتظار را مشخص است و اگر از برقراری تماس صرف‌نظر کردند، می‌توانند روی گزینه‌ انصراف ضربه بزنند.

6. مشتریان بانک پس از انتظار در صف به یکی از کارکنان حاضر در بانک متصل می‌شوند و می‌توانند خدمات مدنظر خود را دریافت کنند. سوابق تمام رسید‌های دریافتی نیز در بخش سوابق اپلیکیشن قابل مشاهده است.

چه خدماتی در بانکداری ویدئویی ارائه می‌شود؟

بانکداری ویدئویی بانک ملت که بر اساس نیاز روز مشتریان راه‌اندازی شده، انتقال وجه (ساتنا، پایا و داخلی) را که از پرکاربردترین خدمات مورد نیاز مشتریان است، امکان پذیر کرده است و در مراحل بعدی با هدف پاسخگویی مطلوب و بهینه به نیاز مشتریان، خدمات قابل ارائه بر این بستر، توسعه خواهد یافت.

مشتریان بانک ملت در حال حاضر می‌توانند تمام امورات مربوط به جابه‌جایی وجه را با بانکداری ویدئویی انجام دهند و خدمات افتتاح حساب نیز از مواردی است که در آینده در این خدمت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

 

مزایای استفاده از بانکداری ویدئویی

 از مهم‌ترین مزایای بانکداری ویدئویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه مشتری و بانکدار با وجود حذف مراجعه حضوری؛

- امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان بانک؛

- کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیر حضوری (e-KYC)

- افزایش تعامل با مشتریان در ساعات غیراداری تا متقاضیان بتوانند در مواقع ضروری و در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان ارتباط با کارکنان بانک را داشته باشند. البته با توجه به مسائلی که هنگام راه‌اندازی اولیه‌ ایده‌های مهمی همچون بانکداری ویدئویی مطرح است، امکان برقراری ارتباط در ساعات غیراداری از جمله مواردی است که در آینده‌ نزدیک فراهم خواهد شد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از جهش اقتصاد ، گفتنی است؛ بانکداری ویدئویی بانک ملت به عنوان محصول جدید دیجیتال طی  مراسمی  با حضور مدیرعامل این بانک در تاریخ ۱۹ اردیبهشت امسال رونمایی شد.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار