| کد مطلب: ۱۱۳۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

ایجاد تحول در صنعت فولاد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای/ ایریتک؛ در آستانه اجرای دو پروژه بزرگ فولادی

معاونت فنی و مهندسی شرکت بین‌المللی مهندسی ایران «ایریتک» بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ پروژه فعال در حوزه‌های فولاد، معدن و پتروشیمی در سطح کشور داریم که بالغ بر یک میلیارد دلار حجم ریالی و ارزی این قرارداد‌ها می‌باشد؛ این پروژه‌ها سهم قابل توجهی در توسعه صنعت کشور ایفا می‌کنند.

ایجاد تحول در صنعت فولاد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای/ ایریتک؛ در آستانه اجرای دو پروژه بزرگ فولادی

ایران با برخورداری از منابع بالقوه ذخایر معدنی و موقعیت ژئوپلتیکی مناسب، پتانسیل بالایی برای توسعه صنعتی دارد. با این حال، برای تبدیل این پتانسیل‌ها به فرصت‌های واقعی نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه دانش و فناوری هستیم؛ در این راستا، شرکت‌هایی مانند ایریتک با انتقال دانش فنی و اجرای پروژه‌های پیچیده صنعتی، می‌توانند آینده‌ای روشن تر برای اقتصاد ایران رقم بزنند.

 شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک)، به عنوان بازوی تخصصی فنی و مهندسی ایمیدرو و هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همواره در خط مقدم توسعه صنایع و ارتقای ظرفیت‌های تولیدی کشور بوده است.

این شرکت با تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مختلف به عنوان یک بازیگر کلیدی در توسعه صنعتی کشور شناخته می‌شود؛ توانمندی بالای این شرکت در ارائه خدمات EPC در صنایع فولاد، مس، زغال‌سنگ و پتروشیمی، آن را به یک شریک استراتژیک برای صنایع مختلف تبدیل کرده است.

 سعید عبیری معاونت فنی و مهندسی شرکت بین‌المللی مهندسی ایران«ایریتک» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص پیشینه شرکت ایریتک، گفت: شرکت ایریتک با بیش ازپنجاه سال سابقه، با هدف انتقال تکنولوژی فولاد از کشورهای اروپایی به ایران تاسیس شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در زمینه تولید فولاد، پروژه‌های معدنی، پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت داریم.

عبیری با اشاره به سهم قابل توجه شرکت ایریتک در توسعه صنعت فولاد کشور، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قصد داریم در سال آینده دو پروژه جدید را آغاز کنیم.

معاونت فنی و مهندسی شرکت «ایریتک» ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها، احداث واحد فولادسازی و ورق نورد گرم فولادی در منطقه محروم شهرستان قروه استان کردستان است که با ظرفیت یک میلیون تن به روش CSP در حال اجراست؛ پروژه فولاد‌سازی و ورق نورد گرم قروه با هدف توسعه اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های استان در قالب طرح تکمیل زنجیره فولاد از سوی شرکت صنایع فولاد کردستان در سال 1401 آغاز شده است.

این فعال معدنی بیان کرد: پروژه بعدی ما، کارخانه نورد 300هزار تنی میلگرد شاخه و کلافSBQ  فولاد میبد است که به زودی اجرای این پروژه را نیز آغاز خواهیم کرد.

عبیری تاکید کرد: در حال حاضر 14 پروژه فعال در حوزه‌های فولاد، معدن و پتروشیمی در سطح کشور داریم که بالغ بر یک میلیارد دلار حجم ریالی و ارزی این قراردادها می‌باشد؛ این ‌پروژه‌ها سهم قابل توجهی در توسعه صنعت کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایریتک در نیمه دوم سال جاری، افزود: با تغییرات ایجاد شده مدیریتی در چندماه اخیر، نسبت به گسترش فعالیت‌های شرکت در پروژه‌های مختلف تمرکز کرده‌ایم.

عبیری در ادامه گفت: با توجه به رویکرد جهانی به سمت تولید فولاد سبز، قصد داریم با تکمیل زیرساخت‌های لازم به این صنعت رو به رشد در راستای ذخیره‌ انرژی وارد شویم.

معاونت فنی و مهندسی شرکت «ایریتک» در پایان گفت: با هدف توسعه مناطق محروم، پروژه اجرای زنجیره فولاد در کردستان را در دستور کار قرار دادیم؛ با همکاری سایر شرکت‌ها و تکمیل این پروژه در چندسال آینده، قطعا تحولی عظیم در صنعت فولاد کردستان ایجاد خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار