| کد مطلب: ۱۱۳۵۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

آموزش؛ یار استراتژیک فولاد سنگان

در دنیای امروز، از حوزه آموزش به عنوان یار استراتژیک سازمان یاد می‌شود و این مهم زمانی محقق می شود که واحد آموزش برای کلیه اقدامات پیش‌ رو دارای برنامه و عمل باشد.

آموزش؛ یار استراتژیک فولاد سنگان

آرمان ملی آنلاین - امروزه هیچ سازمانی بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن در ارایه خدمات، قادر به ادامه حیات نیست. در واقع میزان توانایی سازمان ها و شرکت ها، آموزش و حفظ نیروی کاری واجد شرایط است و پرورش و توسعه سرمایه انسانی، از عوامل مورد توجه در اتخاذ این توانایی به شمار می آید. توسعه منابع انسانی و به کارگیری درست از آن در سازمان ها و موسسات، مستلزم تامین نیروی انسانی کارآمد و ماهر آموزش دیده است.

فولاد سنگان با درک اهمیت آموزش به عنوان یار استراتژیک خود، واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی را بر اساس اهداف و راهبردهای کلان این شرکت در امر توسعه سرمایه‌های انسانی قرار داده و در همین راستا، اهداف و راهبردهای خود را تدوین و عملیاتی کرده است.

فولاد سنگان که اهتمام ویژه ای به آموزش و توسعه نیروهای انسانی دارد، در فرآیندهای خود جامعه پذیری و فراگیری آموزش های بدو استخدام، مدیریت آموزش و یادگیری کارکنان، مدیریت آموزش و یادگیری کارکنان و توسعه شایستگی مدیران و برنامه های جانشین پروری را مدنظر دارد. ارزیابی رضایتمندی کارکنان، مدیریت فرهنگ سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی، از فرآیندهای دیگری است که به طور جدی مورد توجه این مجموعه قرار دارد.

انتخاب و پرورش افراد شایسته در فولاد سنگان

در تشریح اقدام شاخص فولاد سنگان مبنی بر جانشین پروری باید به این موضوع اشاره کرد که جانشین‌پروری فرآیندی است که طی آن افراد شایسته برای احراز مشاغل کلیدی یک سازمان، از میان افراد واجد شرایط انتخاب و پرورش داده می‌شوند. فولاد سنگان از شرکتهایی است که به طور جدی به توسعه شایستگی مدیران و برنامه های جانشین پروری اعتقاد دارد و آن را اجرایی می کند. فولاد سنگان با درک عمیق از حساسیت امر آموزش، در حوزه جانشین‌پروری با تشکیل هسته دانشی تحت عنوان باشگاه مدرسان داخلی و توامان با پروژه‌های آکادمیک کوچینگ، سنگ بنای مدیریت استعدادها در سازمان و جانشین‌پروری را بنا کرده است.

ارزیابی پتانسیل کارکنان به روش شبیه‌سازی

اقدامات و پروژه های استراتژیک فولاد سنگان نیز مشتمل بر استقرار استاندارد مدیریت شایستگی، استقرار نظام مدیریت اخلاق، ارزش ها و فرهنگ سازمانی، طراحی و استقرار نظام جامع جانشین پروری و استقرار باشگاه مدرسان و مربیان داخلی است. همچنین این مجموعه برگزاری کانون ارزیابی کارکنان، توسعه سبک رهبری و استقرار نظام منتورینگ را در زمره اقدامات و پروژه های استراتژیک قرار داده است.

کانون ارزیابی کارکنان در حالی جزو فعالیت های قابل توجه فولاد سنگان به شمار می آید که واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی این مجموعه با هدف شناسایی شایستگی‌ها و فرصت‌ها، پتانسیل‌سنجی و استفاده از نتایج کاربردی آن در جهت نیازسنجی آموزشی و برنامه‌های توسعه‌ای کارکنان، پتانسیل کارکنان را به روش شبیه‌سازی مورد ارزیابی قرار می دهد. برای انجام این مهم پس از بازنگری مدل شایستگی‌های عمو‌‌می‌ در سه سطح کارشناسی، سرپرستی و رهبری از طریق بهینه کاوی، مصاحبه عمیق و در نظر گرفتن انتظارات سازمان جهت رسیدن به اهداف، برنامه‌ریزی لازم برای ارزیابی شایستگی و مدیریت و توسعه مدل‌های شایستگی در سطوح تعریف شده، صورت می گیرد.

توجه ویژه فولاد سنگان به دلبستگی سازمانی

رضایت کلی کارکنان، نسبت دلبستگی کارکنان، نسبت توانمندی کارکنان، سرانه آموزش کارکنان، سرانه آموزش سطوح مدیریتی، اثربخشی دوره های آموزشی، نرخ شایستگی سطوح مدیریتی، نرخ شایستگی کارکنان و نسبت مشاغل مدیریتی دارای جانشین مصوب از جمله شاخص های استراتژیک فولاد سنگان در موضوع آموزش و توسعه سرمایه های انسانی به شمار می آید.

ایجاد دلبستگی کارکنان به کار و سازمان آن هم به شکلی پایدار، یکی از دغدغه های مهم مدیریت در فولاد سنگان است که عمیقا نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنند. این احساس مسئولیت از آنجا ناشی می شود که این مجموعه فولادی بر تاثیر بالا و مستقیم دلبستگی کارکنان بر تمایل آنها برای یادگیری و بهره‌وری در محیط کار، اعتقاد راسخ دارند./ نبض اقتصاد

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار