| کد مطلب: ۱۱۳۴۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

با افزایش آگاهی روزهای بهتری برای کودکان مبتلا به سرطان بسازیم

سرطان کودکان یکی از مسائل حساس و چالش‌برانگیز است که نیاز به توجه و حمایت همگانی دارد. هر ساله بسیاری از کودکان و خانواده‌هایشان با این بیماری مواجه می‌شوند و به حمایت جسمی، روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی نیاز دارند. برای اینکه بتوانیم به درستی از این کودکان حمایت کنیم و شرایط بهتری برای آن‌ها فراهم آوریم، باید آگاهی و فرهنگ‌سازی در این باره را افزایش دهیم.

با افزایش آگاهی روزهای بهتری برای کودکان مبتلا به سرطان بسازیم

آرمان ملی آنلاین - یکی از اصول مهم روانشناسی در مراقبت از کودک مبتلا به سرطان، ایجاد احساس امنیت و آرامش در محیط درمان است. این اصل بر این نکته تأکید دارد که کودکان بیمار باید در محیطی قرار گیرند که در آن احساس امنیت و آرامش کنند. این امر می‌تواند تأثیر بسیاری بر روند درمان آن‌ها داشته باشد. با هم چند راهکاری که خانواده‌ها در این  شرایط می‌توانند انجام دهند را بررسی می‌کنیم:

ایجاد محیط حمایتی:   فراهم کردن فضایی که کودک در آن احساس امنیت کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این فضا باید شامل خانه، محیط درمان و با حضور اعضای خانواده، دوستان و کارکنان درمانی باشد که همگی با محبت و توجه خود، به کودک درباره فرایند درمان اطمینان خاطر می‌دهند.

ارائه مشاوره تخصصی درباره پاسخ به سوالات کودکان:   خانواده کودکان مبتلا به سرطان بهتر است از مشاوره متخصصان حوزه کودک برای آماده سازی فرزند و اطلاع از نوع بیماری متناسب با سن و سطح درک‌شان استفاده کنند چراکه صحبت کردن با کودکان به زبان ساده و شفاف و پاسخ به سوالاتشان می‌تواند به کاهش اضطراب و ترس کمک کند.

فعالیت‌های مثبت و سرگرم‌کننده: در فرایند درمان کودکان مبتلا به سرطان ضروری است که  بیماران از فعالیت‌های عادی و روزمره و همسالانش جدا نباشند. مشغول کردن کودکان با فعالیت‌هایی که دوست دارند و برایشان لذت‌بخش است، می‌تواند به بهبود روحیه آن‌ها کمک کند. بازی‌، نقاشی، موسیقی و داستان‌خوانی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر کودکان داشته باشد و آن‌ها را از افکار منفی دور کنند. خانواده‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی فعالیت‌های مورد علاقه کودک، به او در حفظ روحیه مثبت کمک کنند.

حمایت از خانواده‌ها: سلامت روان والدین و فرزندان سالم خانواده کودک مبتلا به سرطان در فرایند درمان، بسیار اهمیت دارد، چون ارائه مشاوره و راهنمایی به والدین و اعضای خانواده می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بهتر بتوانند از کودک خود مراقبت کنند. همچنین تقسیم درست وظایف میان والدین در مراقبت از کودک مبتلا به سرطان می‌تواند فرایند درمان را تسهیل کند.

خانواده‌ بزرگ محک، با آگاهی از این اصول، برای افزایش کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان تلاش می‌کند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار