| کد مطلب: ۱۱۳۳۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

افزایش ۵۸درصدی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در تیر ۱۴۰۳

حدود ۹٫۵ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی در تیر ۱۴۰۳ به صورت اعتباری در بورس‌های کالایی به صنایع پایین‌دستی عرضه شده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

افزایش ۵۸درصدی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در تیر ۱۴۰۳

آرمان ملی آنلاین - به گزارش نیپنا، مدیریت توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: نزدیک به ۹٫۵ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی در تیر ۱۴۰۳ در بورس‌های کالایی عرضه شده که مجموع فروش اعتباری این محصولات ۳۷درصد بوده است.

برپایه این گزارش، مقدار عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در تیرماه پارسال ۶ هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش به ۹٫۵ هزار میلیارد تومان در تیر ۱۴۰۳، افزایش ۵۸درصدی عرضه ثبت شده است.

تقویت و توسعه صنایع تکمیلی همسو با تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و متناسب با توسعه صنایع بالادستی پتروشیمی در کشور افزون‌ بر تأمین نیاز داخل، جلوگیری از خام‌فروشی و واردات محصولات پتروشیمی و اشتغال‌زایی، تأثیری بسزا در ارزآوری، رشد اقتصادی و ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان دارد.

ازاین‌ رو شرکت ملی صنایع پتروشیمی توسعه متوازن صنعت پتروشیمی را به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در دستور کار قرار داده و از پارسال، شناسایی و عارضه‌یابی موانع تولید صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را که در شرایط رکود هستند یا کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید دارند به جد پیگیری می‌کند.

براساس عارضه‌یابی موانع تولید صنایع تکمیلی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش از مهم‌ترین چالش‌های فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور برای خرید مواد اولیه شناسایی شد. بنابراین افزایش فروش اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا و انرژی با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور رونق واحدهای تولیدی و تسهیل تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان راهبردی برای آن هدف‌گذاری شد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ترغیب شرکت‌های پتروشیمی به عرضه اعتباری محصولات، به جد افزایش این روند را در دستور کار دارد تا کمک شایانی به توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار