| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

راه‌وشهرسازی نیازمند وزیری متخصص با تفکراتی نو است/ پیشنهاد مالواجرد هوشمندانه است

روند بررسی وزاری پیشنهادی پزشکیان در مجلس شورای اسلامی شروع شده است. این مرحله شامل ارزیابی صلاحیت وزرای پیشنهادی و بحث‌های نمایندگان درباره آن‌ها می‌شود که نتیجه این بررسی‌ها تاثیر مستقیم بر تشکیل کابینه خواهد داشت.

 راه‌وشهرسازی نیازمند وزیری متخصص با تفکراتی نو است/ پیشنهاد مالواجرد هوشمندانه است

آرمان ملی آنلاین -  روند بررسی وزاری پیشنهادی پزشکیان در مجلس شورای اسلامی شروع شده است. این مرحله شامل ارزیابی صلاحیت وزرای پیشنهادی و بحث‌های نمایندگان درباره آن‌ها می‌شود که نتیجه این بررسی‌ها تاثیر مستقیم بر تشکیل کابینه خواهد داشت.

نتیجه نهایی به عواملی مانند نظرات نمایندگان مجلس بررسی‌های کمیسیون‌های تخصصی مربوط می‌شود.

معمولاً در بحث بررسی صلاحیت نمایندگان نکات مثبت و منفی را در مورد این تصمیم‌گیری بیان می‌کنند و در نهایت با رای‌گیری در خصوص صلاحیت فرد تصمیم‌گیری می‌شود.

دولت چهاردهم، فرزانه صادق مالواجرد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی دولت چهاردهم باید ویژگی‌هایی همچون آشنایی عمیق با مسائل مهندسی و فنی در حوزه راه‌سازی، حمل و نقل و شهرسازی، سابقه مدیریت در پروژه‌های بزرگ عمرانی و توانایی مدیریت منابع انسانی و مالی، شناخت از اقتصاد کشور و توانایی تحلیل تأثیرات اقتصادی پروژه‌های عمرانی بر رشد و توسعه، توجه به مسائل محیط زیستی و تلاش برای بهینه‌سازی مصرف منابع، قابلیت برقراری ارتباط مؤثر با سایر وزارتخانه‌ها، نهادهای دولتی و بخش خصوصی، توانایی به‌کارگیری فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه در پروژه‌های عمرانی را داشته باشد.

وی همچنین باید توانایی تدوین برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای بهبود زیرساخت‌ها، پایبندی به اصول شفافیت و پاسخگویی در عملکردها و تصمیم‌گیری‌ها، آگاهی از تحولات جهانی در حوزه حمل و نقل و شهرسازی و استفاده از تجربیات بین‌المللی، درک نیازهای مردم و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق پروژه‌های زیرساختی را داشته باشد.

این ویژگی‌ها می‌توانند به وزیر راه کمک کند تا با چالش‌های موجود در این حوزه بهتر مقابله و به توسعه پایدار کشور کمک نماید. بر اساس برنامه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد وعده تدوین سازوکار مسکن استیجاری با اجاره داری حرفه ای برای کنترل هزینه ها را داده است.

در همین راستا خشایار باقرپور، یکی از نام آشنایان و متخصصان حوزه ساختمان و مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌های عمرانی تهران گفت : اگر ما به وزارت راه و شهرسازی نگاه جامع‌تر داشته باشیم و خواسته ما از دولت چهاردهم این باشد که بخواهیم رویه‌ای مُسَکِن گونه در مواجه با معضلات و مشکلات کشور پیش بگیرد، شاید بتوان گفت از این دید کابینه پیشنهادی کابینه انتقادپذیری است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هم جزئی از همین نگاه و تفکر است و اگر حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات حوزه مسکن، راه و ترابری و مسائل مربوط به شهرسازی را در مدنظر قرار دهیم آن وقت باید گفت که کابینه با چهره‌هایی که تفکرات نو و ساختاری دارند باید تشکیل شود، از جمله سرکار خانم مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که نگاهی خاص و ویژه دارد و انتخاب این فرد باید در کابینه لحاظ می شد که خوشبختانه شده است.

باقرپور تشریح کرد: یکی معضلاتی که امروز در حوزه مسکن با آن مواجه هستیم این است که به دلیل نبود زیرساخت امکان توسعه افقی شهرها را نداریم و یا امکان استفاده حداکثری از اراضی مطلوب برای سکونت را نداریم. یا در بررسی معضلات حوزه راه به خصوص بخش زمینی در می‌یابیم که ریشه این معضلات مربوط به شهرسازی است که از قضا تخصص ویژه وزیر پیشنهادی نیز هست.

وی افزود: ما با وزیری با دیدگاه مدرن‌تر و تخصصی ویژه در امور مربوط به راه و شهرسازی روبرو هستیم و این قطعاً هوشمندی ریاست جمهوری را نشان می‌دهد و فکر می‌کنم مجلس شورای اسلامی هم در بررسی و ارائه رای اعتماد به این فرد به این نکات دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌های عمرانی تهران تاکید کرد: ما نباید در بررسی این موضوعات سیاست زده رفتار کنیم و باید نیروهای کارآمد در کابینه داشته باشیم. وزارت راه و شهرسازی حوزه بسیار حساسی است که بحران مسکن را در یکی از بالاترین سطوح پیش روی خود دارد و این بحران حل نخواهد شد مگر اینکه نگاهی به روز و به دور از شعار زدگی داشته باشیم./ نو آوران

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار