| کد مطلب: ۱۱۳۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

هرمزگان و جزیره قشم دروازه تمدن ایرانی در جنوب کشور هستند/ اهمیت توسعه فضاهای آموزشی باید ادامه یابد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هرمزگان و جزیره جهانی قشم دروازه تمدن ایرانی در جنوب کشور هستند و ازهمین روی ضرورت ارتقای آموزش و پرورش که رکن اساسی بهبود و رشد جغرافیایی انسانی می باشد، دو چندان شده است.

هرمزگان و جزیره قشم دروازه تمدن ایرانی در جنوب کشور هستند/ اهمیت توسعه فضاهای آموزشی باید ادامه یابد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، عادل پیغامی در جمع مدیران آموزش و پرورش استان هرمزگان، با اعلام این خبر بیان داشت: کمبودهای آموزش و پرورش قشم به نسبت استان بیشتر است و به توجه و بودجه بیشتری نیاز است و در سال گذشته کارهای ارزشمندی انجام شده که نیازمند تداوم است.

وی ادامه داد: امسال رقمی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان کتاب جهت توزیع در کتابخانه های عمومی و مدارس جزیره خریداری شد که در تاریخ قشم بی سابقه است و امیدواریم هر مدرسه، یک کتابخانه رقم بخورد.

پیغامی اضافه کرد: بودجه عمرانی سازمان امسال بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان است و بخشی از بودجه به آموزش و پروش در حوزه ساخت مدرسه اختصاص می یابد.

مدیرعامل سازمان تاکید کرد: در شاخص های سرانه مدرسه در قشم نصف استاندارد کشوری هستیم با عددی حدودی سه و دو دهم‌مترمربع به ازای هر دانش آموز که حتما باید به بیش از ۶ متر برسد و باید ۱۰۰ هزارمترمربع فضای آموزشی در جزیره اضافه شود که نیاز به دو همت بودجه دارد.

پیغامی ضمن تشکر از همراهی مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی شهرستان و استان تاکید کرد: در سال جدید تحصیلی بخشی از تغییرات فضاهای آموزشی محسوس خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم اهمیت توسعه فضاهای آموزشی در جزیره، اضافه کرد: قشم به دلیل شرایط گردشگرپذیری قابلیت اردوگاه دانش آموزی بودن را دارد و آمادگی داریم محیط اردوگاهی مناسبی را ایجاد کنیم و در حوزه تخصیص زمین برای ایجاد اردوگاه همکاری لازم انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار