| کد مطلب: ۱۱۳۲۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

یادداشت شهردار منطقه۱۲ به بهانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار؛

روز خبرنگار، روز تعهد و صداقت با سرمایه قلم

خبرنگاری واژه ایست خالی از ابهام. پشت نام خبرنگار اما مملو از مهارت، دانش، تعهد، دقت، صداقت و درست نویسی است. کشور ما یکی از معدود کشورها و شاید تنها کشوریست که علاوه بر روز جهانی خبرنگار، چنین روزی را در تقویم ملی هم دارد که به پاسداشت نام شهیدصارمی در تاریخ ما ثبت شد. اهالی رسانه رسالتی دارند که تنها با شوق آگاهی میتوانند نویدبخش انجام آن باشند و خبرنگار و قلمش در اوج این شوق است. اصولا هر شغلی که با افزایش آگاهی در ارتباط است شغل بزرگی است، اما به همین میزان صداقت و تعهد می‌طلبد.

روز خبرنگار، روز تعهد و صداقت با سرمایه قلم

آرمان ملی آنلاین - خبرنگار به مثابه شخصی دارای ذهن جست و جوگر، فردی اخلاقی و مقید به اصول حرفه ای، مسئله یابی و انتشار اخبار در حوزه های تعریف شده را، از اهداف اصلی خود می داند. خبرنگار؛ پیونددهنده میان فعالیت های دستگاه ها و سازمان ها و حوزه عمومی جامعه است.کارویژه های هر سیستمی که برون دادی دارد، نیاز به اطلاع رسانی در سطوح مختلف  اجتماع دارد و درک، تولید و انتقال این کارویژه های تخصصی بر عهده خبرنگاران است.

سه عنصر قدم، قلم و قلب تا خوب تنیده نشوند نمی‌توانند در کنار قدرت تعقل و ایمان مسیرساز و تحولگرا شوند. خبرنگار، مجموعه این عناصر اساسی را با عنصر استراتژیک زمان ماهرانه به هم گره می‌زند و آنچه می‌آفریند چون از دل برآمده است، لاجرم بر دل‌ها می‌نشیند.

به عنوان عضوی از جامعه مدیران شهری مراتب قدردانی خود را از فعالان حوزه رسانه‌ها به ویژه خبرنگارانی که همواره تنها با ابراز قلم در مواجهه با تروریسم رسانه‌ای و در کارزار جنگ‌های ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب اسلامی پای عزت و منافع ملی این سرزمین ایستاده‌اند خسته نباشید می‌گویم.

در پایان روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی تبریک می‌گویم.

                       * وحیدرضا انارکی محمدی

                             شهردار منطقه ۱۲*

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار