| کد مطلب: ۱۱۳۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

در نشست مدیر اجرایی طرح احیا با روسای سازمان‌های صمت استانی؛

جرجانی: از ظرفیت معادن کوچک برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استفاده کنیم

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک گفت: اهمیت طرح احیای محدوده‌های معدنی راکد در این است که می‌توان با راه‌اندازی این معادن به ویژه معادن استراتژیک، علاوه بر ایجاد اشتغال مناسب و شکل دهی زنجیره ارزش نسبت به ایجاد ارزش افزوده مناسب به ویژه در استان‌های دارای پتانسیل اقدام کرد.

جرجانی: از ظرفیت معادن کوچک برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استفاده کنیم

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو ، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمان صمت استانی بر اهمیت تداوم طرح احیای معادن تاکید و تصریح کرد: لازم است روسای صمت استانی همچون سال‌های گذشته همکاری‌های لازم را با طرح احیا ادامه داده و در راستای ایجاد اشتغال در استان‌های متبوع خود از طریق فعال سازی معادن و واحدهای تعطیل شده گام بردارند.

جرجانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن به ویژه معادن کوچک مقیاس، در نشست‌های منظم با روسای سازمان‌های صمت، ظرفیت و پتانسیل‌های استانی برای ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مناسب از طریق احیا و توسعه معادن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات ارائه گزارشی از وضعیت احیای معادن در استان‌ها، بررسی محدوده‌های قرار گرفته در لایه مزایده که در اختیار سازمان‌های صمت است و پروانه‌های اکتشاف و گواهی کشف منقضی شده است تا اقدامات لازم در هر حوزه انجام گیرد.

جرجانی عنوان کرد: تعدادی از استان‌ها در بخش لایه مزایده سوالاتی دارند که در جلسات منظم تلاش خواهیم کرد نسبت به بررسی و پاسخگویی به این سوالات اقدام کنیم.

وی ادامه داد: علت اصلی برگزاری این جلسات همچنان موضوع مهم احیای معادن است چرا که پتانسیل زیادی در کشور وجود دارد و اگر تعداد واحدهای راکد و لایه مزایده در سال جاری فعال سازی شود، ارزش افزوده خوبی ایجاد خواهد شد که نتیجه آن ایجاد اشتغال مناسب در استان‌هاست.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسه بر آن تاکید شد کمک به سرمایه‌گذارانی است که امکان ادامه روند اکتشاف را ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: طرح احیا آمادگی دارد به این مساله ورود کرده و با کمک به سرمایه‌گذارانی که نیاز به سرمایه‌گذار دارند گام موثرتری در راستای احیای معادن بردارد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار