| کد مطلب: ۱۱۳۱۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

مقدمات همکاری تجاری بین منطقه آزاد ماکو و فعالان اقتصادی بلاروس فراهم شد

مقدمات همکاری تجاری و اقتصادی بین منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو و فعالان اقتصادی کشور بلاروس فراهم شد.

مقدمات همکاری تجاری بین منطقه آزاد ماکو و فعالان اقتصادی بلاروس فراهم شد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو ، دیدار هیات تجاری کشور بلاروس شامل اتاق تجارت و چهار شرکت فعال در زمینه حمل و نقل، لجستیک، صنعت انبارداری، صنایع چوب، صنعت فنی و یخچالی با فعالان اقتصادی و تجاری منطقه آزاد ماکو به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه گسترش همکاری ها برگزار شد.

حسین گروسی در این دیدار گفت: کارگروه دیپلماسی اقتصادی را در سازمان منطقه آزاد ماکو تشکیل داده ایم تا ارتباطات خارجی سازمان را تقویت کنیم. با توجه به همجواری با کشورهای مختلف، بازار خوبی در زمینه حمل و نقل و لجستیک برای ما فراهم است و این بازار می تواند با همکاری متقابل برای کشور بلاروس نیز فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد ایران در نقاط مرزی قراردارند و از این رو امکان بازصادرات محصولات تولیدی وجود دارد اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل دو مرز مشترک با جمهوری ترکیه و جمهوری آذربایجان داریم که فرصت های خوبی را برای فعالان این حوزه فراهم می کند.

گروسی اذعان کرد: باتوجه به اعمال تحریم های جدید به کشور بلاروس، تجربه نحوه مقابله با تحریم ها را می توانیم به شما انتقال دهیم.

گروسی گفت: به عنوان مثال با تاسیس بانک آفشور با همکاری ایران بلاروی و روسیه همکاری مالی میتواند شکل بگیرد.

حمزه حورسی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان نیز در این دیدار اعلام کرد، ما آمادگی واگذاری زمین جهت تاسیس شهر چوب توسط سرمایه گذاران علی الخصوص سرمایه گذاران خارجی را داریم.

در این دیدار فعالان حوزه های مذکور به بیان توانمندیها، فرصتها و زمینه های همکاری پرداختند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار