| کد مطلب: ۱۱۳۱۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

شهردار منطقه۱۲ در نشست شورای هماهنگی بازار تهران تاکیدکرد؛

هم افزایی دستگاه های ذیربط در رفع مشکلات بازار بزرگ تهران

شهردار منطقه ۱۲ در نشست شورای هماهنگی بازار بزرگ تهران بر هماهنگی و هم افزایی اوقاف، میراث فرهنگی، ادارات برق، آب و گاز، آتش‌نشانی و مدیریت شهری در راستای ایمن‌سازی بازار بزرگ تهران و رفع مشکلات آن تاکید کرد.

 هم افزایی دستگاه های ذیربط در رفع مشکلات بازار بزرگ تهران

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، نشست شورای هماهنگی بازار با حضور شهردار منطقه۱۲، رئیس شورای هماهنگی انتظامی، امنیتی و فرهنگی منطقه و ریاست شورا ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) و دبیر شورا، رییس ناحیه بهارستان آبفا، معاون طرح برق خیام، نماینده اوقاف و جمعی از معاونان ومدیران منطقه برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ در این نشست ضمن تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه رئیس جنبش سیاسی حماس با تاکید بر بهره مندی همه ارگان های ذیربط برای ایمن سازی بازار از ظرفیت شورای هماهنگی، گفت : اتفاقات خوبی در حوزه ایمن سازی اتفاق افتاده اما می بایست با نگاه سیستمی ارگان ها از وقوع حادثه در بازار تهران جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه بازار تهران با مشکلات عمده ای با موضوعات مختلف مواجه است، عنوان کرد: ۳۰ درصد از بازار اوقافی و ۴۰ درصد از آن میراثی است و مابقی نیز از میراث فرهنگی اثر گرفته است و برای مرمت باید از میراث فرهنگی مجوز بگیریم.

انارکی محمدی ادامه داد: در ۳۴ سرا، بازار و تیمچه با بیش از سه هزار واحد تجاری درحال اجرای دستورالعمل های ایمنی هستیم و صنوف نیز باید تکلیف خود را برای ایمنی بازار مشخص کنند اما مشکلاتی در زمینه آب و برق وگاز وجود دارد که فقط با هم افزایی و تدبیر ارگان های ذیربط حل خواهد شد.

شهردار منطقه۱۲ در ادامه با اشاره به  وجود بیش از ۵۰۰ چاه جذبی در بازار تهران که هر لحظه امکان فرونشست زمینه وجود دارد گفت : شرکت آب و فاضلاب محور ۱۵ خرداد و چهار راه سیروس را به شبکه آب و فاضلاب متصل کرده است که می بایست این انشعابات از بازار را گسترش دهیم.

وی مشکلات برق و گاز بازار را از دیگر معضلات آن دانست و افزود: با توجه به دسترسی سخت نیروهای امداد ونجات به جغرافیای بازار تهران ، اوقاف زمینی برای اورژانس و درمانگاه پیش بینی کرده است .

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار