| کد مطلب: ۱۱۳۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

کسب رتبه اول در تراکنش‌های کارتی داخلی؛

سپ؛ قهرمان بی‌رقیب تراکنش‌های کارتی داخلی ایران و خاورمیانه در سال ۲۰۲۳

در جدیدترین گزارش نشریه تخصصی نیلسون ریپورت، سپ بار دیگر رتبه اول شرکت‌های پرداخت داخلی را در سال ۲۰۲۳ به دست آورد.

سپ؛ قهرمان بی‌رقیب تراکنش‌های کارتی داخلی ایران و خاورمیانه در سال ۲۰۲۳

آرمان ملی انلاین - یلسون ریپورت، نشریه تخصصی بین‌المللی پرداخت الکترونیک در شماره جدید خود، بر اساس میزان تراکنش شرکت‌‌های مالی در سال ۲۰۲۳، گزارشی منتشر کرده و در آن وضعیت شرکت‌های ایرانی در خاورمیانه را با توجه به عدم‌دسترسی این موسسات به دو سرویس پرداخت بین‌المللی یعنی ویزا کارت و مستر کارت، ارزیابی کرده است.

در این گزارش، فقط در ایران ۴۳.۴۱ میلیارد تراکنش خرید کارتی در سال ۲۰۲۳ انجام شده است که ارزش آن ۲.۰۵۲ هزار میلیارد دلار بوده است. همچنین این رقم از طریق کارت‌ها، ۱۸.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است.

مطابق این گزارش، شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) با ۹.۷ میلیارد تراکنش در صدر شرکت‌های پرداخت داخلی ایران و شرکت‌های پرداخت داخلی منطقه خاورمیانه و آفریقا قرار گرفته و به دنبال آن شرکت «به‌پرداخت ملت» و «تجارت الکترونیک پارسیان» به ترتیب با ۸.۸ و ۶.۷ میلیارد تراکنش در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

به گزارش نیلسون ریپورت، در بین کارت‌های داخلی کشورهای خاورمیانه و آفریقا، ایران بیشترین تراکنش و بزرگ‌ترین بازار کارت بانکی در کل منطقه را دارد و صدرنشینی ایران در منطقه طی چندین سال متوالی حفظ شده است.

همچنین ایران در میان ۳۶ موسسه مالی در خاورمیانه و آفریقا، مهم‌ترین کشور از نظر حجم تراکنش معرفی شده است، البته این برتری در منطقه در حالی به دست آمده که این کشور هیچ دسترسی به دو سرویس محبوب پرداخت بین‌المللی از جمله ویزا کارت و مستر کارت که موضوع اصلی این گزارش‌اند، ندارد. لازم به اشاره است که مجموع تراکنش این شرکت‌‌ها در خاورمیانه ۳۴۱.۸۱ میلیارد اعلام شده که نسبت به سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار