| کد مطلب: ۱۱۳۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد؛

عزم راسخ شرکت ملی مس برای تولید یک میلیون تن کاتد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران بر عزم راسخ همه بخش‌ها و به ویژه خانواده «ملی مس» برای تحقق طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران) تاکید کرد.

عزم راسخ شرکت ملی مس برای تولید یک میلیون تن کاتد

آرمان ملی آنلاین - حمید قاطع در گفت‌وگو با مس پرس، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس در پایان برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران بزرگ‌ترین شرکت صنعتی و معدنی کشور در بازار سرمایه به شمار می‌رود و دارایی‌هایش یکی از امیدهای مردم ایران است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه عدم استفاده مطلوب از ظرفیت معادن افزود: معادن کشور بالقوه مانده‌اند و باید ذخایر این معادن به مواد معدنی تبدیل و سپس فرآوری شود تا در صنایع پایین‌دستی مورد استفاده قرار گیرد و یا با توجه به کشش بازار، عرضه شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه توسعه از «اکتشاف» تا «استحصال محصول نهایی» به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، تصریح کرد: از آنجایی که پروژه‌های درحال اجرا در شرکت ملی مس تقریباً ابرپروژه به حساب می‌آید و سهامداران این شرکت به سود سالیانه دریافتی نیاز دارند، توسعه در بخش‌هایی با فراز و نشیب مواجه شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شرکت ملی صنایع مس ایران برای توسعۀ واحدهایی مانند مس‌سرچشمه، سونگون و… سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است، اما اگر نیاز به توسعه چندین برابری نسبت به گذشته داشته باشیم، باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

قاطع با تاکید بر اینکه با باور، کار جهادی و نیروهای توانمند می‌توان کار توسعه را جلو برد، تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بر لزوم توسعه معادن و جایگزین‌شدن با درآمدهای نفتی، این شرکت خاصیت تحریم‌پذیری ندارد، بنابراین یکی از بهترین مجموعه‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: همه می‌‌دانیم که روز به روز نیاز به مس در تمامی گرایش‌های صنعتی در دنیا بیشتر می‌شود، از سوی دیگر میزان ایجاد ارزش افزوده در این صنعت بسیار بالاست و ارزآوری آن نسبت به صنایع دیگر در کشور قابل مقایسه نیست؛ بنابراین باید برای توسعه این صنعت و دستیابی به اهداف ترسیم شده، به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید باشیم.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران برای تولید یک میلیون تن کاتد تا پایان برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری کرده است، این اتفاق باید باور عمومی همه در شرکت ملی صنایع مس ایران باشد و انشالله محقق خواهد شد.

قاطع بیان کرد: پیش از این گفته شده بود که تولید این میزان کاتد در برنامه پنج ساله، غیرممکن است، اما دیدیم که تیم مدیریت فعلی این اقدام را امکان‌پذیر دانست و برنامه‌های اجرایی را همزمان با شروع برنامه هفتم توسعه کشور آغاز کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار