| کد مطلب: ۱۱۳۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد

«ملی مس» پیشگام در تامین انرژی‌ پاک/برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه بادی در شهر بابک

مدیر مدیر مجتمع مس شهربابک گفت: احداث نیروگاه بادی به منظور تامین انرژی پاک در مجتمع مس شهربابک در دستورکار قرار گرفته است.

«ملی مس» پیشگام در تامین انرژی‌ پاک/برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه بادی در شهر بابک

آرمان ملی آنلاین - به گزارش مس پرس، حسین محمودی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای احداث نیروگاه بادی شهربابک اظهار کرد: دوره زمانی راه اندازی تا اجرای کامل این نیروگاه بالغ بر دو سال و ۱۰ ماه طول به طول می‌انجامد. این زمان از داده پردازی تا تحلیل داده، برگزاری مناقصه، طراحی مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت و نصب و اجرا را شامل می‌شود.

وی افزود: تعداد افراد شاغل که به صورت تمام وقت در این نیروگاه به کار گرفته می‌شوند در مجموع ۱۲۵ نفر است که از این تعداد ۱۰۰ نفر در دوران ساخت و ۲۵ نفر پس از راه‌اندازی را شامل می‌شود.

مدیر مجتمع مس شهربابک یکی از مزایای راه‌اندازی و اجرای این نیروگاه را جلوگیری از افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای برشمرد و عنوان کرد: فعالیت نیروگاه‌های حرارتی در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیادی برای بسیاری از جوامع و دوستداران محیط‌زیست ایجاد کرده است، به همین منظور شرکت ملی صنایع مس ایران اقدامات اولیه جهت احداث نیروگاه بادی شهربابک را دستورکار قرار داده است.

محمودی ادامه داد: بر مبنای بررسی‌های کارشناسی، نیروگاه‌های بادی خشکی به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی ۱۱ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند درحالی‌که این میزان در نیروگاه‌های گازسوز حدود ۵۰ برابر بیشتر است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این نیروگاه در زمینه مصرف آب بیش از ۳۳ میلیون متر مکعب و در زمینه مصرف سوخت گاز طبیعی بیش از ۴۲ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار