| کد مطلب: ۱۱۳۰۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

در حاشیه پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک و طی دو روز صورت گرفت؛

بازدید حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان نخبه شرکت‌کننده در المپیاد فیزیک از شرکت فولاد مبارکه

در حاشیه پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان نخبه فیزیک که از حدود ۴۶ کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند، به‌اتفاق همراهانشان طی دو روز متوالی ۵ و ۶ مرداد از شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

بازدید حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان نخبه شرکت‌کننده در المپیاد فیزیک از شرکت فولاد مبارکه

آرمان ملی آنلاین - در این رویداد دوروزه، دانش‌آموزان نخبه از واحد تصفیه‌خانه و ناحیه‌های فولادسازی و نورد گرم فولاد مبارکه بازدید کردند و از نزدیک با آخرین دستاوردهای قطب صنعت فولاد ایران و خاورمیانه آشنا شدند.

در حاشیه این بازدید، کریسا، نخبه فیزیک از کشور اندونزی، گفت: واقعاً قسمت‌های مربوط به فولاد و تصفیه آب در شرکت فولاد مبارکه برای من بسیار جذاب بود و شگفت‌زده شدم.

 حسین، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان المپیادی از کشور تاجیکستان، پس از بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: تابه‌حال از نزدیک کارخانه‌ای به این بزرگی ندیده بودم و باعث خرسندی است که در کشور هم‌زبان ما کارخانه‌ای به این عظمت وجود دارد.

بیل، دیگر شرکت‌کننده در این بازدید از کشور روسیه گفت: من حدس می‌زدم ایران کشور بزرگی است و کارخانه‌های زیادی در آن باشد؛ اما فکر نمی‌کردم بتوانم از آن‌ها بازدید کنم. فولاد مبارکه واقعاً کارخانه بسیار بزرگی بود و فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های ایران باشد.

شایان ذکر است دانشگاه صنعتی اصفهان برای دومین بار در پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، میزبان دانش‌آموزان نخبه از ۴۶ کشور جهان است. در این دوره ۱۹۸ دانش‌آموز در بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک حضور دارند و پنج نفر از این دانش‌آنان ایرانی هستند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار