| کد مطلب: ۱۱۲۹۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

رونمایی از کتاب سالنامه جامع آمار و اطلاعات عملکردی استانها و شعب بانک توسعه تعاون

کتاب سالنامه جامع آمار و اطلاعات عملکردی استانها و شعب بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل این بانک رونمایی شد.

رونمایی از کتاب سالنامه جامع آمار و اطلاعات عملکردی استانها و شعب بانک توسعه تعاون

آرمان ملی آنلاین - محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: بانکواره به عنوان سامانه جامع بانکداری دیجیتال این بانک طی روزهای اخیر مورد توجه بسیاری از افراد، شرکت ها و مسئولین قرار گرفته است، وظیفه داریم در شناسایی و معرفی این امکان مهم و نیز رفع کمبودها نقائص احتمالی نهایت اهتمام را داشته باشیم.

وی افزود: موضوع سیستمی کردن کارمزدها طی دوره اخیر تا حد زیادی در این بانک عملیاتی شده است، در حال حاضر ۲۰ نوع کارمزد قابلیت سیستمی ندارد که نیاز است از طریق ابلاغ به استانها و نیز طرح در جلسات ویدئو کنفرانس نسبت به توجیه و تبیین آن به همکاران مد نظر قرار گیرد. کارمزدها و درآمدهای غیر مشاع نقش مهمی در ایجاد تراز مثبت مالی و عملیاتی هر بانک دارد، در شبکه بانکی شاهد هستیم که بانکها رقابت شدید برای ارائه محصولات و خدمات مناسب و در پی آن دریافت کارمزدهای متناسب با آن دارند. در واقع میزان کارمزد دریافتی توسط هر بانک نشان دهنده میزان رضایت و استقبال مشتریان و فعالین اقتصادی از کیفیت خدمات بانک نیز هست.

شیخ حسینی درباره رونمایی کتاب سالنامه عملکرد مدیریت شعب استانها گفت: این کتاب و این اثر بسیار خلاقانه و کاربردی است، همه آمارها و اطلاعات و بخش‌ها دقیق و قابل استفاده است، این کتاب در سطحی بالاتر و جامع تر از تمامی گزارشها و مستندات عملکردی بانک به تدوین در آمده است. پیشنهاد دارم که در انتها ده صفحه به عملکرد جامع کلی بانک پرداخته شود. مطالعه و دسترسی مدیران استانی به داده ها و اطلاعات متنوع عملکردی در ۵ سال اخیر استان خود که در سالنامه ارائه شده، امکان تطبیق و تحلیل اطلاعات و مقایسه با سایر استانها جهت برنامه ریزی بهتر می تواند در ارتقای سطح عملکردی هر استان و در نهایت بانک اثر مثبتی داشته باشد.

این مقام بانکی تاکید کرد: در رویداد گردهمایی بخش تعاون در مشهد مقدس، حین بازدید از شعبه مرکزی مشهد یکی از همکاران به نام آقای سعید بهرامی مطالب و پیشنهادهایی را درباره سامانه بانکواره ( تی تی پلاس سابق) مطرح کرد. به سفارش اینجانب مقرر شد فردای همان روز و در متن همایش اصلی، مطالب ایشان ارائه گردد که انصافا ارائه بسیار جامعی را در کوتاه مدت آماده کرده و به اجرا گذاشتند. این گونه پیشنهادهای جامع و متنوع همکاران مورد استقبال بنده و مدیران ارشد قرار می گیرد. علاوه بر راهکارها و سامانه هایی که برای دریافت پیشنهادها و نظرات همکاران وجود دارد این گونه صحبت ها و مطالب نوآورانه نیز مورد نظر است و می تواند برای بهبود روند فعالیت ها کمک موثری باشد. در این جلسه برخی پیشنهادهایی که نتیجه صحبت های رییس اداره کل روابط عمومی بانک با آقای بهرامی بوده برای تقدیر و تشویق ایشان مطرح گردید.

در ادامه صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب گفت: آمار و اطلاعات کمی و کیفی ۳۱ استان و شعبه مستقل مرکزی در ده صفحه اختصاص داده شده است، برخی از مولفه ها در روندی پنج ساله و در ده سرفصل مشتمل بر ظرفیت های استان، وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی، سرانه پرسنلی در شاخص های عملکردی، وضعیت منابع به تفکیک مشتریان، وضعیت مصارف به تفکیک عقود و بخشهای اقتصادی، وضعیت استان در پرتفوی اعتباری نسبت به سهم تعاون و غیر تعاون، وضعیت کمی و کیفی ضمانت نامه های صادره از حیث مبلغ، تعداد و آمار عملکردی استان در اعتبار اسنادی، وضعیت شاخص npl مطالبات غیر جاری، وضعیت درآمدها، هزینه ها و روند سود و زیان استانها بوده است. البته در خصوص اظهار نظر و نیز تحلیل و تفسیر ماتریس swot نیز مطالبی داشتیم که تحلیل آن را بر عهده خوانندگان و مخاطبین گذاشتیم.رحمانپور گفت: این کتاب با این جامعیت و رویکرد در شبکه بانکی نوآوری محسوب می شود و در این سطح، نمونه آن در شبکه بانکی کمتر مشاهده شده است. واحدهای همکار کمک زیادی برای تهیه آن داشتند. این کتاب تماما با تلاش گروهی همکاران مدیریت امور استانها و شعب تهیه گردیده است.وی خاطر نشان کرد: منابع بانک توسعه تعاون از ۷۶۳ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است، هدفگذاری این بوده است که تا پایان تیرماه ۱۱٫۲ همت به منابع بانک اضافه شود که تاکنون ۹٫۵ همت محقق گردیده است.در این جلسه معاونین مدیر عامل و تعدادی از مدیران ستادی درباره مباحث مطروحه مطالبی را عنوان نمودند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار