| کد مطلب: ۱۱۲۹۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

رشد 227 درصدی تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در سه ماهه اول سال 1403

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران با اعلام پرداخت تسهیلات حدود 117.327 میلیارد ریالی (معادل ریالی کل تسهیلات اعطایی) این بانک به مشتریان در سه ماهه اول سال، از رشد 227 در این حوزه نسبت به دوره مشابه در سال قبل خبر داد.

رشد 227 درصدی تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در سه ماهه اول سال 1403

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر با اعلام این مطلب گفت: این بانک در سه ماهه اول سال جاری، بیش از 1.7 درصد از کل تسهیلات اعطایی خود را به شرکت‌های دانش بنیان و نزدیک به 20 درصد از این تسهیلات را به شرکت‌های کوچک و متوسط اعطا کرده است.

به گفته معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، این بانک در مدت یاد شده 100 درصد رشد را در بخش مانده تسهیلات ریالی تجربه کرده است؛ ساعدی فر تصریح کرد: 77 درصد از این رشد مربوط به مانده تسهیلات ارزی و 13 درصد در بخش مانده تسهیلات ریالی بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد بانک در حوزه مانده تسهیلات و مانده مطالبات غیرجاری، قابل توجه بوده است، گفت: نرخ NPL در پایان خرداد ماه سال قبل از 26.7 درصد به 18 درصد در پایان سه ماهه اول سال جاری رسیده که از دستاورد‌های مهم بانک در مدت یاد شده محسوب می‌شود.

ساعدی فر با اشاره به اقدامات اثر بخش بانک توسعه صادرات ایران درخصوص وصول مطالبات ارزی و ریالی در سه ماهه اول سال جاری، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بهره‌مندی از توان نیروی انسانی متخصص، بنا داریم تا پایان سال در این بخش اهداف تعیین شده را محقق نماییم.

اقدامات راهبردی در سال 1403

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران جذب منابع کم هزینه و افزایش درآمد‌های بانک را از مهم‌ترین سیاست‌های بانک طی یکسال اخیر دانست و گفت: این تصمیم با هدف ارائه خدمات بیشتر به مشتریان در سطح بانک توسعه صادرات ایران اخذ شده است.

ساعدی فر با بیان اینکه ارائه تسهیلات و خدمات به مشتریان در بانک توسعه صادرات ایران، با اولویت تأمین مالی حوزه صادرات و واردات در جهت رشد تولید و بازرگانی کشور انجام می‌شود، گفت: برای تسریع در تحقق این هدف، توسعه همکاری با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی از طریق انعقاد تفاهم نامه به منظور استفاده حداکثری از سبد خدمات بانک در دستور کار قرار گرفته است.

وی «نظارت بر مصرف صحیح منابع بانک در فعالیت‌های تولیدی و صادراتی مشتریان» و «جلوگیری از مصرف منابع در بخش‌های غیرمولد اقتصادی کشور» را از دیگر اقدامات راهبردی مهم دیگر بانک توسعه صادرات ایران در سال 1403 دانست که توسط شعب مجری و رکن اعتباری مربوطه پیگیری می‌شود.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران تأکید کرد: پیگیری و وصول مطالبات به عنوان یکی از اولویت‌های مهم ارکان اعتباری بانک باید با تلاش و همکاری مستمر شعب تا حصول نتیجه مورد توجه جدی و پیگیری مستمر قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار