| کد مطلب: ۱۱۲۹۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

بکارگیری سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ بر روی پلتفرم آینده مدیاتک

شرکت سامسونگ الکترونیکس به عنوان رهبر جهانی فناوری حافظه‌های پیشرفته، به تازگی از تکمیل فرآیند اعتبارسنجی حافظه LPDDR5X DRAM خود برای استفاده در نسل بعدی پلتفرم موبایل Dimensity مدیاتک خبر داد.

بکارگیری سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ بر روی پلتفرم آینده مدیاتک

آرمان ملی آنلاین - این حافظه با سرعت 10.7 گیگابیت ‌بر ثانیه‌ای خود، به عنوان سریع‌ترین حافظه LPDDR DRAM صنعت شناخته می‌شود. فرآیند اعتبارسنجی این سرعت با قرار گرفتن بسته 16 گیگابایتی حافظه LPDDR5X بر روی پردازنده آینده Dimensity 9400 مدیاتک انجام شده است. این پردازنده که از نوع سیستم روی چیپ یا SoC است، در 6 ماهه دوم سال جاری به عنوان جدیدترین پردازنده پرچمدار مدیاتک معرفی می‌شود. همکاری نزدیک این دو شرکت کمک کرد تا فرآیند‌های اعتبارسنجی این محصول در ظرف تنها سه ماه تکمیل شود.  

حافظه جدید LPDDR5X سامسونگ نسبت به نسل قبلی، 25 درصد در دو بخش عملکرد کلی و بازدهی مصرف انرژی بهبود یافته است. این موضوع ضمن افزایش عمر باتری دستگاه‌های موبایل، به هوش مصنوعی امکان می‌دهد تا بدون نیاز به دسترسی به سرور یا فضای ابری، عملکرد سریع‌تر و بهینه‌تری در قابلیت‌هایی مثل تولید صوت و متن‌ از خود به جا گذارد.

یونگ‌چئول بائه، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصولات حافظه بخش حافظه شرکت سامسونگ گفت : «سامسونگ از طریق همکاری استراتژیک خود با مدیاتک، سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5X صنعت را اعتبارسنجی کرد و خود را برای رهبری بازار گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی آماده می‌کند. سامسونگ از طریق همکاری فعال با مشتریان به نوآوری خود ادامه می دهد تا راهکارهای بهینه‌ای را برای دوران هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) ارائه دهد.»

جی‌سی هسیو، قائم مقام شرکت مدیاتک در این مورد گفت : « همکاری با شرکت سامسونگ این امکان را فراهم کرده است تا نسل بعدی چیپست Dimensity مدیاتک به اولین پلتفرمی در جهان تبدیل شود که به سرعت عملیاتی تایید شده 10.7 گیگابیت بر ثانیه‌ای LPDDR5X مجهز می‌شود. موضوعی که کمک می‌کند تا عملکرد هوش مصنوعی و اجرای برنامه‌های موبایل در دستگاه‌های آینده به سطحی که تاکنون از آنها ندیده‌ایم، برسد. این ساختار و معماری ارتقا یافته به توسعه‌دهندگان و کاربران دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا با کمترین تاثیر بر عمر باتری، بیشترین استفاده را از قابلیت‌های دستگاه و سرویس‌های هوش مصنوعی ببرند.»

با توسعه روزافزون بازار هوش مصنوعی روی دستگاه، به ویژه در بخش دستگاه‌های موبایل، ضرورت استفاده از حافظه LPDDR DRAM با مصرف انرژی پایین و عملکرد بالا بیش از پیش آشکار می‌شود.    

سامسونگ به کمک اعتبارسنجی انجام شده با مدیاتک، تثبیت رهبری فناورانه خود را در بازار حافظه‌های DRAM کم‌مصرف و با کارآیی بالا دنبال می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این برنامه فراتر از گوشی‌های همراه، به سرورها، کامپیوترهای شخصی و خودروها گسترش یابد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار