| کد مطلب: ۱۱۲۸۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران مطرح کرد:

رفع ناترازی برق با اجرای طرح‌های توسعه‌ای توسط صنایع کشور

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران از جمله مهم‌ترین استراتژی‌های صنایع بزرگ کشور برای مقابله با ناترازی برق را افزایش ظرفیت تولید این حامل انرژی دانست و از احداث دو نیروگاه برق حرارتی و خورشیدی در این شرکت خبر داد.

رفع ناترازی برق با اجرای طرح‌های توسعه‌ای توسط صنایع کشور

آرمان ملی آنلاین - مدیرعامل شرکت آلومینای ایران از جمله مهم‌ترین استراتژی‌های صنایع بزرگ کشور برای مقابله با ناترازی برق را افزایش ظرفیت تولید این حامل انرژی دانست و از احداث دو نیروگاه برق حرارتی و خورشیدی در این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت آلومینای ایران، عبدالله شه‌بخش با اشاره به ادامه ناترازی‌های برق در سال جاری که محدودیت‌هایی را در عرصه تولید به صنایع وارد می‌‌آورد، بیان کرد: صنایع بزرگ کشور برای مقابله با ناترازی‌های برق برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای خود تعریف کرده‌اند تا برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی نیروگاه‌های خود تامین زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را بالغ بر ۱۷ هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: شرکت آلومینای ایران در این راستا نیروگاه برق بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات و نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۰ مگاوات را در دست احداث دارد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ادامه داد: فاز اول نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات تا یک سال دیگر وارد مدار خواهد شد و برق مورد نیاز بخش آلومینا را رفع خواهد کرد. همچنین فاز اول نیروگاه بخار با ظرفیت ۹۰ مگاوات نیز دو تا سه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

شه‌بخش در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های گوناگون شرکت در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری تولید، تصریح کرد: مجموعه‌ای از طرح‌های افزایش بهره‌وری برای هر یک از واحدهای تولید در این شرکت تعریف شده است. در این راستا به دنبال آن هستیم تا جایی که امکان دارد، مصرف برق را مدیریت و بهره‌وری تولید را افزایش دهیم تا با کمترین لطمه به تولید، محدودیت‌های امسال را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد: طی سال گذشته تا ۶۷ روز محدودیت برق برای صنایع استان اعمال و این امر باعث شد صنایع با سختی‌های فراوانی مواجه شوند. امیدوار هستیم در سال جاری با اعمال برنامه‌های بهینه، این محدودیت‌ها با حمایت دولت از صنایع کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ابراز کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه در ایمیدرو وارد مدار شده است که این سبب کمک به رفع ناترازی برق برای صنایع خواهد شد و با راهبری ایمیدرو این روند تا پایان‌ سال با سرعت ادامه خواهد داشت.

شه‌بخش اظهار داشت: نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری بر اساس یک نگاه بلند و استراتژیک و دقیق انجام شده که لازم است دولت مستلزمات تحقق این شعار را فراهم کند و برای تحقق جهش تولید، برق مورد نیاز صنایع تامین شود.

وی با یادآوری احداث دو نیروگاه خورشیدی و حرارتی شرکت در آینده نزدیک، تاکید کرد: با راه‌اندازی این نیروگاه‌ها برق مورد نیاز تولید آلومینا و آلومینیوم در مجموعه فعلی و برای طرح‌های توسعه‌ای شرکت شامل فاز دوم تولید شمش (۸۰ هزار تن شمش)، تولید ۵۰۰ هزار تن آلومینا به روش سینترینگ و تولید سود سوزآور (۱۰۰ هزار تن) نیز به طور کامل تامین خواهد شد و جهت اجرای کامل طرح‌های توسعه‌ای شرکت که شامل فاز سوم تولید شمش خواهد بود (۱۲۰ هزار تن در سال) نیز تا ۷۵ درصد تامین برق خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران خاطرنشان کرد: شرکت آلومینای ایران طرح‌های توسعه‌ای بزرگی در حال پیگیری دارد که یکی از آن‌ها افزایش تولید آلومینا از بوکسیت‌های شیلی و کم‌عیار به روش سینترینگ تا میزان ۵۰۰ هزار تن در سال است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار