| کد مطلب: ۱۱۲۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

در مجمع عمومی عادی سالیانه ؛

«شسپا» ۶۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه نفت سپاهان امروز با حضور بیش از ۸۹ درصد سهامداران برگزارو بر اساس رای سهامداران شسپا ۶۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

«شسپا» ۶۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

آرمان ملی آنلاین - مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۲ شرکت نفت سپاهان روز یک شنبه 24 تیر ۱۴۰۳ با حضور حداکثری سهامدارا، اعضای هیئت‌مدیره، حسابرس و بازرس قانونی شرکت در هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد .

فرهاد امین دهقان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در مجمع عمومی عادی سالیانه با بیان اینکه شرکت در مساحتی به میزان ۴۰ هکتار بنا شده است، گفت : این شرکت که در سال ۱۳۹۲ وارد بورس شد و ظرفیت اسمی آن ۷۸۲ هزار تن می‌باشد.

به گفته وی ، نفت سپاهان تامین کننده اصلی خوراک پالایشگاه نفت اصفهان است و حدود ۱۵۰۰ نفر پرسنل در آن مشغول به فعالیت هستند. مدیر عامل شرکت با اشاره به این نکته که سرمایه ثبتی شرکت ۵۶ هزار میلیارد ریال است ، افزود : ارزش فعلی بازار شرکت بالغ بر ۲۹۰ هزار میلیارد ریال است.

وی اعلام کرد : چهار پالایشگاه اصلی کشور شامل نفت سپاهان، نفت بهران، نفت پارس و نفت ایرانول در حال حاضر فعال هستند.

دهقان در ادامه افزود: جمع کل تولید این چهار شرکت حدود دو دهم میلیون تن است که حدود دو صدم میلیون ظرفیت اسمی مجموعه چهار شرکت را تشکیل می‌دهد. آقای دهقان افزود: “میانگین تولید ۷ ساله شرکت ما هفتصد و پانزده هزار تن است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان همچنین اعلام کرد : در سال ۱۴۰۲، شرکت توانست رکورد تولید خود را با هفتصد و چهل هزار تن تغییر دهد. این میزان تولید باعث شده است که سهم شرکت در بازار به ۳۳ درصد برسد.

وی ادامه داد: این چهار شرکت حدود ۱ و یک دهم میلیون تن سالیانه صادرات دارند که سهم شرکت نفت سپاهان در صادرات حدود ۴۶ درصد است که از طریق برگزاری مزایده برگزار می‌شود و سهم شرکت نفت سپاهان از بازار داخلی حدود ۲۲ درصد است. شرکت حدود ۶۸ درصد تولیدات را صادر می‌کند و ۳۲ درصد در بازارهای داخلی عرضه می‌کند.

دهقان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲، شرکت نفت سپاهان حدود ۹۴ درصد از خوراک خود را از پالایشگاه اصفهان و حدود ۶ درصد را از پالایشگاه بندرعباس دریافت کرده است.

مدیرعامل اظهار داشت: محصولات اصلی شرکت شامل روغن‌های پایه و صنعتی، دیزلی و موتوری هستند، در حالی که محصولات دیگر به عنوان محصولات جانبی شناخته می‌شوند. وی افزود: شرایط تولید در شرکت بهبود یافته است و در سال ۱۴۰۳ توانستیم رکورد تولید را به ثبت برسانیم.

وی گفت: شرکت نفت سپاهان حدود ۳۳ درصد سهم تولید را در اختیار دارد ولی چون شرکت براساس ظرفیت اسمی درحال فعالیت است، تقریبا با تمام ظرفیت در سال گذشته کار کرد و ۳۳ درصد بازار را در اختیار داشت.

امین دهقان اظهار داشت : شرکت نفت سپاهان حدود ۷۴۳ هزار تن فروش داشته که حدود ۲ درصد رشد سنوات گذشته نشان می‌دهد . او افزود: حدود ۶۸ درصد از تولیدات شرکت به بازارهای خارجی صادر می‌شود، در حالی که ۳۲ درصد دیگر در بازارهای داخلی عرضه می‌شود. در این مدت، شرکت حدود ۵۴۰ هزار تن محصول را صادر کرده و ۲۳۹ هزار تن را در بازارهای داخلی عرضه کرده است.

در پایان صورت های مالی شسپا در سال ۱۴۰۲ مورد تصویب سهامداران قرار گرفت و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی شرکت انتخاب شد. مبلغ ۸ میلیارد تومان مسئولیت اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ پیشنهاد و مصوب شد.

همچنین روزنامه اطلاعات برای درج آگهی شرکت انتخاب شد و با تقسیم سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم مورد تایید قرار گرفت.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار