| کد مطلب: ۱۱۲۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

صنعت بیمه مزیت مهمی برای ورود شرکت های فناور محور است

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهارداشت: در چند سال اخیر، شرکت های فناور به صنعت بیمه وارد شدند اما باتوجه به پتانسیل هایی که این صنعت دارد هنوز شرکت های فناور زیادی در صنعت بیمه نیستند، که این یک مزیت برای ورود شرکت های فناور محورجدید محسوب می شود.

صنعت بیمه مزیت مهمی برای ورود شرکت های فناور محور است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان ، احمدرضا ضرابیه، در کارگاه چالش‌ها و فرصت های ورود شرکت های فناوری به صنعت بیمه دربیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ، گفت: صنعت بیمه با توجه به تغییراتی که در کشور انجام می شود می تواند از فرصت حضور در این دست نمایشگاهها، برای معرفی پتانسیل های این صنعت به شرکت های نوآوراستفاده کند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه 200 هزار نفر نیروی انسانی فعال دارد، عنوان کرد: نیمی از این نیروی انسانی، نمایندگان شرکت های بیمه ای هستند، اما پتانسیل کشور از بُعد تعداد نمایندگان به مراتب بیشتر است و نسبت تعداد نمایندگان بیمه به کل جمعیت کشور می تواند افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، ارزیابان خسارت را ازجمله فعالان صنعت بیمه برشمرد که به صورت مستقل از این صنعت و برای حفظ منافع بیمه گزاران امر ارزیابی خسارت را انجام می دهند.

به اعتقاد ضرابیه، صنعت بیمه فرصت های زیادی برای شرکت های فناور دارد چراکه درحال حاضر بالای 40 شرکت بیمه در کشور حضور دارند و برتعداد آنها افزوده هم می شود.

وی، با تاکید براینکه صنعت بیمه داده های بسیار زیادی در رشته های مختلف دارد، توضیح داد: شرکت های بیمه ای در زمان صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت، اطلاعات زیادی را دریافت می کنند و اگر صنعت بیمه بتواند این اطلاعات را نسبت به رشته های بیمه ای ، اموال بیمه گزاروحتی وضعیت سلامتی بیمه گزار تطبیق دهد تحلیل بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، ادامه داد : بسیاری از شرکت های اقتصادی دیتاهای متنوعی دارند اما مهم این است صنعت بیمه دیتاهایی که از رشته های بیمه ای مختلف بدست می آورند را کنار یکدیگر بگذارند مجموعه داده های با اهمیتی را در اختیار خواهد داشت، که شرکت های فناور محور می توانند با استفاده از این دیتاها الگوهای رفتاری تنظیم کنند و خدمات متنوعی را به صنعت بیمه ارائه دهند .

وی، با اشاره به خدمت محور بودن شرکت های بیمه ای، اظهار داشت: شرکت ها بیمه ای با توجه به آمارو احتمال، محاسبات صدور بیمه نامه را انجام می دهند و فرآیند کار و مدل کسب و کار آنها با توجه به تحول دیجیتال و علوم داده به راحتی قابل تغییر است، بنابراین همین مساله برای فعالین حوزه فناری که علاقمند به برهم زنندگی در صنعت بیمه هستند موقعیت بسیار جالبی را فراهم می کند.

ضرابیه، گفت که صنعت بیمه بسترهای مناسبی برای شرکت های فناورمحوردارد و تقریبا همه عملیات این صنعت مبتنی برسیستم های مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمانی انجام می شود که با بهره گیری ازآنها حوزه های مختلف کاری ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهار داشت: شرکت های بیمه ای زیرساخت های قابل اتکایی دارند زیرا تمامی آنها از پرسنل آموزش دیده استفاده می کنند، بنابراین مزیت مناسبی برای شرکت های فناور محور ایجاد می کند.

وی، با اشاره به رقابتی بودن بازار بیمه گری در کشور، گفت: شرکت های بیمه ای در زمینه ارائه خدمات و فروش بیشتر محصولات بیمه ای به خصوص در فضای آنلاین با یکدیگر رقابت می کنند و این موضوع بازار خوبی را برای شرکت های فناورایجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را به یک جمعیتی از شرکت های بیمه ای که منابع مالی در اختیار دارند ارائه کنند.

بیمه مرکزی نوآوری را با آغوش باز می پذیرد

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، سندیکای بیمه گران ایران را یک نهاد قوی در صنعت بیمه دانست و توضیح داد: این نهاد صنفی در بسیاری از حوزه هایی که نیاز به تغییر و تحول در قوانین و مقررات وجود دارد، اثرگذار بوده و می تواند با ارکان بالاد ستی صنعت بیمه هماهنگی های خوبی را ایجاد کند.

ضرابیه، با تاکید براهمیت بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه و شورای عالی بیمه به عنوان نهاد قانونگذار این صنعت، افزود: این دونهاد فعال علاقه‌مند به ورود شرکت های فناور محور به صنعت بیمه و رشد نمایندگان هستند.

وی، اذعان داشت: درحال حاضر نوآوری ها درصنعت بیمه توسط شبکه فروش و نمایندگان اتفاق می افتد و خیلی از شرکت های فناور بیمه ای می توانند نماینده و کارگزار صنعت بیمه شوند زیرا این صنعت را به خوبی می شناسند و نقاط ضعف آن را هم به خوبی شناسایی کرده اند و می توانند راه حل های خوبی را هم ارایه دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید براینکه شرکت های بیمه ای وظیفه دارند بستر ارتقای شبکه فروش را فراهم کنند، اضافه کرد: شرکت بیمه سامان به دنبال استفاده از فناوری برای توانمند تر کردن نمایندگان و شبکه فروش است تا کسب و کار آنها قوی تر و بزرگتر شود.

به اعتقاد ضرابیه، همراهی با نمایندگان بیمه یکی از اصلی ترین درگاه های ورود به صنعت بیمه برای شرکت های فناور محوراست.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهار داشت که صنعت بیمه به تغییراتی به مراتب بیشتراز این نیاز دارد و با توجه به علوم داده باید تحلیل هایی را حتی قبل از خسارت داشته باشند که مبتنی بر آمار و احتمال و با انجام عملیات بیمه گری فرآیندهای سخت و پیچیده ای مثل ارزیابی خسارت را از بین ببرد.

ضرابیه گفت: صنعت بیمه نیاز به توسعه دارد و این موضوع با استفاده از بیمه خرد و بیمه‌گری درون‌ سازی‌ شده می تواند به حوزه هایی ورود کند که تا بحال از آن طریق و از آن کانال محصول بیمه فروخته نشده است.

وی، با بیان اینکه بیمه های تجهیزات الکترونیک یکی از فضاهای بسیار مناسب در کشور است، افزود: شرکت بیمه سامان دراین حوزه قدم هایی را برداشته اما باید توجه کرد که بازاراین بیمه ها بزرگ بوده و نیاز به شرکت های بیمه مبتنی بر فناوری دراین زمینه وجود دارد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار