| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی مجتمع مس شهربابک در هفته دولت/برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از بهره‌برداری پروژه نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی مجتمع مس شهربابک در ایام هفته دولت سال جاری خبر داد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی مجتمع مس شهربابک در هفته دولت/برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی

آرمان ملی آنلاین - به گزارش مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در سفر به استان کرمان در جریان بازدید از نیروگاه خورشیدی مجتمع مس شهربابک اظهار کرد: یکی از مشکلات مهمی که امروز بخش تولید کشور با آن دست به گریبان است، بحث تامین انرژی است. خوشبختانه پروژه‌ای که همراه با نماینده محترم شهربابک، فرماندار محترم و سایر همکاران از آن بازدید کردیم، مجموعه نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی مجتمع مس شهربابک است که حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزکی دارد. این نیروگاه کاملا پاک انشاالله در صورت بهره‌برداری نقش قابل توجهی در تامین برق مجتمع مس شهربابک خواهد داشت.

وی در رابطه با زمان بهره‌برداری این پروژه نیز گفت: طبق بررسی‌های میدانی که صورت گرفت، امیدواریم با همتی که پیمانکار محترم، مشاور محترم پروژه و مجری آن که شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران هست، این پروژه حائز اهمیت تا هفته دولت سال جاری، به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید براینکه استان کرمان به لحاظ کیفیت تابش نور خورشید جزو استان‌های توجیه‌پذیر برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است، افزود: شرکت ملی صنایع مس بنا دارد پس از اتمام این پروژه ۳۰ مگاواتی، برای احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی جدید در همین شهرستان شهربابک برنامه‌ریزی کند. البته عزیزان پیشنهاد دارند ظرفیت این نیروگاه جدید ۱۵۰ مگاوات باشد و اجرای آن در دو فاز اول ۱۰۰ مگاواتی و سپس ۵۰ مگاواتی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همه اقدامات برای احداث یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی انجام شده و به زودی زمین این پروژه تحویل خواهد شد تا شرکت ملی مس در شهربابک احداث دومین نیروگاه خورشیدی را نیز پایه‌ریزی کند. بی‌شک مجموع این ۱۳۰ مگاوات برق تولیدی برای تامین بخش زیادی از برق مورد نیاز مجتمع مس شهر بابک کمک بسیار خوبی خواهد بود.

دکتر مدرس خیابانی افزود: موضوع تامین انرژی برای بخش تولید کشور یک نیاز حیاتی است، لذا اگر مسئولان استانی و شهرستانی در بحث تامین زمین‌ مورد نیاز احداث نیروگاه‌های خورشیدی همراهی بیشتری کنند، کارهای بسیار بزرگی صورت خواهد گرفت. با این همه ما در تلاش هستیم، انشاالله با احداث این نیروگاه‌های خورشیدی بتوانیم انرژی مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران را تامین کنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار