| کد مطلب: ۱۱۲۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

معاون خرید فولاد مبارکه مطرح کرد:

تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز فولادسازان داخلی با نشان تجاری ایرانی

معاون خرید فولاد مبارکه در دومین گردهمایی واحدهای برنامه‌ریزی خرید شرکت‌های فولادی کشور گفت: نتیجه تعاملات مدیران ۱۴ شرکت فولادساز کشور نویدبخش ایجاد شرایط تولید برند یا نشان تجاری ایرانیِ قطعات، تجهیزات و کالاهای موردنیاز فولادسازان کشور است.

تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز فولادسازان داخلی با نشان تجاری ایرانی

آرمان ملی آنلاین - مصطفی عطایی‌پور افزود: در راستای تحقق شعار سال، مشارکت همگانی و ساخت داخل، دومین جلسه از سلسله‌جلسات برنامه‌ریزی خرید ۱۴ شرکت فولادساز در ششم و هفتم تیرماه ۱۴۰۳ با میزبانی فولاد خراسان و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار شد و طی آن، راهکارهای ایجاد شرایط تولید برند داخلی یا نشان تجاری ایرانی قطعات و تجهیزات و کالاهای موردنیاز شرکت‌های تولیدکننده فولادی کشور مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

اعلام آمادگی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان جهت حضور فعال در پروژه‌های توسعه شرکت‌های فولادساز

در همین زمینه مدیر برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید فولاد مبارکه نیز برگزاری این گردهمایی را بسیار اثربخش توصیف و عنوان کرد: این جلسه دوروزه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و صاحب تکنولوژی خاص و اعضای گروه با استقبال خوبی مواجه شد.

علی‌یار عراقی گفت: در روز نخست این گردهمایی، بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان انتظارات و چالش‌های خود را به همراه معرفی محصولات ویژه تولیدی هر شرکت مطرح کردند. یکی از دستاوردهای این جلسه اعلام آمادگی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان جهت حضور فعال در پروژه‌های توسعه شرکت‌های فولاد است که این خود ناشی از داشتن دفاتر فنی قوی و حرفه‌ای، حضور مشاوران توانمند داخلی و خارجی و ارتباط مؤثر شرکت‌های فناور دانش‌بنیان با دانشگاه‌هاست.

تدوین آیین‌نامه مشترک ارزیابی منابع تأمین و ایجاد فضای اشتراک‌گذاری بانک اطلاعاتی تأمین‌کنندگان داخلی

ابوالفضل اکبری، رئیس برنامه‌ریزی خرید فولاد مبارکه نیز تصریح کرد: در این گردهمایی تصمیمات راهبردی برای ادامه برگزاری این سلسله‌جلسات به‌منظور ایجاد شرایط توسعه ساخت داخل، ایجاد فضاهای تولید کالا و قطعات خاص یا خرید مهندسی و همچنین افزایش سبد محصول شرکت‌های توانمند داخلی با حمایت ۱۴ شرکت فولادساز برتر کشور صورت گرفت و مقرر شد با محوریت فولاد مبارکه تدوین آیین‌نامه مشترک ارزیابی منابع تأمین ایجاد فضای اشتراک‌گذاری بانک اطلاعاتی تأمین‌کنندگان داخلی بین ۱۴ شرکت صورت پذیرد.

در ادامه جواد ورمزیار کارشناس حراست بازرگانی، ایجاد بسترهای سیستمی انتقال دانش بین ۱۴ شرکت گروه برنامه‌ریزی خرید فولادسازان را یکی از فعالیت‌های ماندگار و ایجاد فرهنگ مشارکت بین شرکت‌های فولادسازی کشور دانست و تأکید کرد: طی تصمیمات جلسه حضوری تیرماه مقرر شد این شرایط با محوریت فولاد مبارکه میسر گردد.

وی گفت: در راستای محقق شدن شعار سال، اشتراک‌گذاری بانک اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان، همراه با زمینه فعالیت به‌عنوان یکی از تصمیمات کاربردی بین شرکت‌ها به‌منظور توسعه ساخت داخل است.

در همین زمینه مرتضی سلیمانی‌نسب، تکنسین واحد برنامه‌ریزی خرید اظهار داشت: یکی از نکاتی که در جلسه روز هفتم تیرماه از طرف بیشتر شرکت‌های فولادسازی عنوان شد ایجاد همدلی، مشارکت و انتقال دانش در زمینه منابع تأمین، بومی‌سازی و ایجاد خرید تخصصی بود که در صورت ادامه روند جلسات و ایجاد بسترهای سیستمی با محوریت فولاد مبارکه، این امر تا پایان سال به بهترین شکل محقق خواهد یافت.

علی یار عراقی مدیر برنامه‌ریزی خرید فولاد مبارکه در خاتمه از نمایندگان شرکت‌های فولادساز حاضر و شرکت فولاد خراسان به‌عنوان میزبان دومین گردهمایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: این جلسات بستر مناسبی برای مهندسی معکوس حداکثری تجهیزات و شنیده شدن صدای سازندگان توانمند و مطرح و در نتیجه انتقال دانش و توسعه زیرساخت‌های بومی‌سازی را در کشور فراهم می‌کند.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد جلسات گردهمایی شرکت‌های فولادسازی به‌صورت فصلی به میزبانی یکی از اعضا برگزار شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار