| کد مطلب: ۱۱۲۶۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا هفت سال آینده تکمیل می شود/ پتروشیمی شاگرد اول سبد صادرات مواد غیر نفتی کشور است

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکی از راهبردهای استراتژیک صنعت پتروشیمی ایران توسعه متوازن صنعت از طریق تکمیل زنجیره ارزش است که انشاله تا هفت سال آینده شاهد تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی کشور خواهیم بود.

زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا هفت سال آینده تکمیل می شود/ پتروشیمی شاگرد اول سبد صادرات مواد غیر نفتی کشور است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم آغاز به کار ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه،گفت: یکی از راهبردهای استراتژیک صنعت پتروشیمی ایران توسعه متوازن صنعت از طریق تکمیل زنجیره ارزش است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه زنجیره محصولات پتروشیمی تا هفت سال آینده تکمیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: از آنجایی که تاکید مقام معظم رهبری جلوگیری از خام فروشی ونیمه خام فروشی محصولات است، سیاست وزارت نفت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است که بر این اساس سند جامع آن تهیه و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پیشینه بیش از ۶ دهه فعالیت صنعت پتروشیمی در ایران، افزود: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مجموع تولید صنعت پتروشیمی ۱٫۶ میلیون تن بود که منحصر به تولید تنها ۱۲ محصول می شد، اما اکنون ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران با سبد متنوع محصولات از مرز ۹۵ میلیون تن در سال عبور کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این صنعت شاگرد اول سبد صادرات مواد غیر نفتی کشور است، افزود: با بهره برداری رسمی از ۶ طرح پتروشیمی در هفته گذشته و نیز برنامه افتتاح ۱۵ طرح دیگر تا پایان امسال، مجموع ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن در سال می رسد.

شاهمیرزایی، یکی از راه های تحقق کامل برنامه تولید در صنعت پتروشیمی را تامین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی و رفع ناترازی موجود خواند و افزود: مدیریت مصرف انرژی و استفاده بهینه از منابع موجود باعث رفع بخشی از ناترازی موجود می شود تا خوراک بیشتری در اختیار صنعت قرار بگیرد.

پتروشیمی بیش از ۷۰ درصد از مواد اولیه صنایع دارویی تامین می کند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران به یکی از قطب های تولید مواد پایه و پتروشیمی تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از موفقیت های صنعت پتروشیمی، تامین بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از مواد اولیه صنایع دارویی کشور است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم زنجیره تامین دارو را از مواد پایه و پتروشیمی به مواد موثره دارویی با تولید حد واسط ها متصل کنیم، گام بزرگی در خودکفایی دارو در کشور برداشته ایم.

وی ضمن دعوت از شرکت ها و فعالان حوزه سلامت برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، گفت: برای تکمیل زنجیره و تامین نیازهای بخش بهداشت و درمان هرگونه سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی می تواند منجر به خلق ارزش افزوده بیشتر شود.

برگزاری نشست مشترک معاونان ۳ وزارتخانه در حاشیه نمایشگاه فارمکس خاورمیانه

مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت و سیدحیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در نشستی مشترک راههای گسترش روابط میان این ۳ وزارتخانه در مسیر تحقق راهبرد تکمیل زنجیره ارزش به ویژه در صنایع دارویی را بررسی کردند.

به گزارش نیپنا، ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی از ۱۴ تا ۱۷ تیر ماه در محل نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار