| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ صورت گرفت:

تشریح اقدامات فناورانه بانک ملت از سوی مدیرعامل

فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به تشریح برخی اقدامات جدید و محصولات فناورانه این بانک از جمله ریال دیجیتال، بانکداری ویدئویی و برنامه های این بانک برای حمایت از استارتاپ ها پرداخت.

 تشریح اقدامات فناورانه بانک ملت از سوی مدیرعامل

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، فرخ نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی الکامپ و در گفت و گو با رسانه ها، با اشاره به صدور مجوز ریال دیجیتال به عنوان نخستین پول دیجیتال در کشور از سوی بانک مرکزی و اجرای موفقیت آمیز آن در جزیره کیش، گفت: ریال دیجیتال می تواند موجب حذف پول کاغذی، کاهش هزینه ها و سهولت مبادلات خرد  شود و شرایطی را ایجاد کند که مشتریان بتوانند با حذف کارت بانکی و با استفاده از گوشی موبایل و کیف پول مختص ریال دیجیتال، فعالیت های بانکی خود را انجام دهند.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اقدامات بانک ملت و زیرساخت‌های فراهم شده برای طرح ریال دیجیتال اظهار داشت: بانک ملت با زیرساخت قوی فناوری اطلاعات و ظرفیت و دانش بسیار خوب کارکنان خود توانسته است نام خود را به عنوان یک بانک پیشرو و نوآور در ارائه خدمات نوین مطرح کند.

وی با بیان این نکته که در مورد ریال دیجیتال، جزیره کیش به عنوان پایلوت انتخاب شد، گفت: بانک ملت همسو با سیاست های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این طرح را در جزیره کیش آغاز کرده و در گام اول بیش از یکهزار دستگاه کارتخوان را تحت پوشش قرار داده و در حال ارائه آموزش های لازم در این زمینه است.

فرخ نژاد ادامه داد: طرح توسعه ریال دیجیتال با سیاستگذاری و مدیریت بانک مرکزی، در دستور کار بانک ملت و شبکه بانکی خواهد بود و انتظار می رود در آینده در سراسر کشور عملیاتی شود.

مدیرعامل بانک ملت درباره حمایت بانک ملت از شرکت های دانش بنیان نیز اظهار داشت: بانک ملت همیشه در حوزه نوآوری و حمایت از طرح های نوآورانه پیشتاز بوده و در مقاطع مختلف سرمایه گذاری های خوبی را در این زمینه انجام داده که نتیجه آن توسعه استفاده از خدمات روز در بین مشتریان است.

وی ادامه داد: اخیرا در هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت، صندوق جسورانه ای با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد ریال ایجاد و وارد فاز عملیاتی شده است و هم اکنون چندین استارت‌آپ دانش بنیان مبتنی بر فناوریهای هوش مصنوعی، بلاکچین، واقعیت مجازی و فین‌تک با حمایت این صندوق فعال شده‌اند و در ماه‌های آینده محصولات نوآورانه بانک ملت با بهره‌گیری از توانمندی استعدادها و نخبگان کشور و در قالب استارت‌آپ‌های دانش بنیان عرضه و در اختیار مشتریان بانک ملت قرار خواهد گرفت.

فرخ نژاد با اشاره به همکاری بانک ملت با صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: مشتریانی که در این حوزه شرایط لازم را دارند، ازسوی صندوق به بانک معرفی می شوند و تسهیلات به آنها ارائه می شود و بانک ملت به عنوان بانک نوآور در حوزه های سرمایه گذاری، ارائه محصولات و پشتیبانی از  مجموعه های دانش بنیان که نیاز به خدمات و تسهیلات بانکی دارند، عملکرد اثربخشی داشته است.

مدیرعامل بانک ملت در ادامه به خدمت جدید بانکداری ویدئویی بانک ملت اشاره کرد و افزود: بانکداری ویدئویی درپی استفاده از فناوری های ارتباطاتی پیشرفته و حفظ و تقویت ارتباط رودررو بین مشتری و بانک است، یعنی در عین حال که از تکنولوژی استفاده می کنیم، مزیت ارتباط رو در رو را هم از دست نخواهیم داد.

فرخ نژاد تصریح کرد: افق بانک ملت در بانکداری ویدئویی به این سمت خواهد بود که حضور مشتری را در شعبه به حداقل و در نهایت به صفر برساند و بدیهی است که در آینده متناسب با بازخوردی که از تعاملات طیفی از مشتریان که انتخاب شده اند، می گیریم و با توسعه زیرساخت ها، بانکداری ویدئویی در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه بانک ملت برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته و از محل تجدید ارزیابی ها در سال جاری، گفت: پس از بررسی های داخلی و اخذ گزارش حسابرسی میزان این افزایش سرمایه اعلام خواهد شد و نسبت به وضعیت فعلی رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار