| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

هدفگذاری بانک توسعه تعاون برای افزایش دو برابری حجم عملیات ارزی

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از هدفگذاری برای افزایش دو برابری حجم عملیات ارزی خبر داد.

هدفگذاری بانک توسعه تعاون برای افزایش دو برابری حجم عملیات ارزی

آرمان ملی آنلاین - نعمت الله رضایی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها در جلسه‌ای با موضوع مباحث ارزی اظهار داشت: برنامه سال جاری بانک در رشد منابع این است که منابع از ۷۰ همت به ۱۰۰ همت افزایش پیدا کند، در عملیات ارزی نیز هدفگذاری این است که حجم عملیات از ۴۰۰ میلیون یورو به فراتر از ۸۰۰ میلیون یورو ارتقا یابد.

وی افزود: طی سه سال اخیر با حمایت های مدیران ارشد بانک، فعالیت های ارزی سازماندهی و نظم خاصی یافته است، آقای فتاحی به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند بانک نقش مهمی در ارتقای سطح عملیات ارزی بانک داشته اند .

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: ترکیب عملیات ارزی بانک در سال جاری از ۱۰۸ میلیون یورو فراتر رفته است، این عملیات در قالب های عملیات صرافی و اشخاص، عملیات بانکی، اقساط صندوق توسعه ملی و ضمانت ارزی انجام گرفته است. این حجم عملیات که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد مناسب داشته است نشان می دهد بانک برای جهش در عملیات ارزی و تحقق اهداف آماده است. شرکت صرافی توسعه تعاون مزیت و ظرفیتی مهم برای این اهداف است.

در ادامه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۳ برنامه این است که میزان عملیات ارزی از ۸۰۰ میلیون یورو فراتر رود، ۳۰۰ میلیارد ریال سود از تسهیلات ارزی حاصل شود، افزایش ده هزار میلیارد ریالی منابع بانکی با اولویت منابع ارزان قیمت ناشی از توسعه عملیات ارزی و گسترش ارتباطات از اهداف سال جاری است.

وی افزود: بازنگری دستور العمل ها و رویه های جاری، ارتقای کیفی نیروی انسانی و آموزش پرسنل ارزی و توسعه زیرساخت های نرم افزاری از دیگر برنامه های ارزی بانک است که موجبات بهبود مستمر فرآیندها و رویه های عملیات ارزی را فراهم می سازد.

محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: ایجاد شرکت های تراستی و راهبر، افزایش پتانسیل صرافی بانک و توسعه روابط کارگزاری از جمله برنامه های بانک در حوزه ارزی است که می تواند منجر به توسعه ظرفیت های لازم جهت ارائه خدمات ارزی گردد.

وی افزود: افزایش دوایر ارزی استانی و همچنین تلاش برای حفظ و نگهداری مشتریان وفادار در استانهای فاقد شعب ارزی نیز از برنامه هایی است که در راستای گسترش شبکه شعب ارزی و مشتریان در سطح کشور قابل انجام است.

حسن شریفی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور عملیات بانکی گفت: تلاش بر حفظ و ارائه خدمات ارزی به مشتریان ارزی فعلی، شناسایی و جذب مشتریان ارزی جدید، صدور ضمانت نامه های ارزی داخلی و شناسایی مشتریان بالقوه برای اعطای تسهیلات ارزی به عنوان راهکارهای تحقق برنامه های ارزی بانک توسعه تعاون مطرح است.

وی افزود: ظرفیت ها و قابلیت هایی در بانک توسعه تعاون وجود دارد که می تواند بسیاری از نیازهای ارزی بخش تعاون را پوشش دهد.

در این مراسم مصیب کرمی مدیر امور بین الملل گفت: حجم واردات کشور طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۷۳۴۷ میلیون یورو بوده است که در سال جاری طی مدت مشابه به ۸۹۲۸ میلیون یورو افزایش یافته است، حجم عملیات ارزی بانک توسعه تعاون در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ میلیون یورو بوده است که در مدت مشابه سال جاری از ۶۲ میلیون یورو فراتر رفته است، می توان گفت سهم بانک توسعه تعاون از ۰٫۲۵ درصد در سال گذشته به ۰٫۷ درصد در سال جاری ارتقا یافته است و هم بانک افزایش بیش از سه برابری داشته است.

نادر حسن پور مشاور مدیر عامل در امور بین الملل گفت: اقتصاد کشور بانک محور است و عملیات ارزی از جمله محورهای مهم رقابت میان بانکها در شبکه بانکی است، شاهد بوده ایم که بانکها در طی سالهای اخیر خدمات ارزی را به عنوان مزیت در سطح شبکه بانکی ارائه داده اند و بانک توسعه تعاون نیز در همین مسیر قرار گرفته و سهم خود را از بازار افزایش داده است.

سهیل رحیمی مدیر عامل شرکت صرافی توسعه تعاون گفت: طی برنامه ای منظم و منسجم سطح عملیات صرافی را افزایش داده ایم، شرکت صرافی نقش مهمی را برای کمک به توسعه عملیات ارزی بانک توسعه تعاون بر عهده گرفته است.

در این جلسه که با حضور معاونین مدیر عامل و تعدادی از مدیران ستادی برگزار شد روسا و معاونین ادارات حوزه بین الملل نکات مهمی را با حاضرین در جلسه و همکاران ارزی در سطح استانها مطرح نمودند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار