| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

۱۷ تیر، سالروز پیوستن شرکت ورق خودروچهارمحال و بختیاری به گروه فولاد مبارکه

حمید شجاعی مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به مناسبت ۱۷ تیر، سالروز پیوستن شرکت ورق خودروچهارمحال و بختیاری به گروه فولاد مبارکه ، پیام تبریک صادر کرد که متن کامل پیام به شرح زیر است:

۱۷ تیر، سالروز پیوستن شرکت ورق خودروچهارمحال و بختیاری به گروه فولاد مبارکه

آرمان ملی آنلاین - نخستین تلاش ها برای احداث شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با امضای قراردادی در چهارچوب کنسرسیوم متشکل از شرکت ایریتکِ ایران و CMI بلژیک در ۲۴ فروردین ۱۳۸۴ صورت گرفت و پس از تنفیذ این قرارداد در نهم تیر ۱۳۸۵ بانک های SG فرانسه و صادرات استان چهارمحال و بختیاری از محل منابع عمومی و آورده سهامداران شروع به تامین مالی این پروژه نمودند.

محل احداث کارخانه در منطقه سفید دشت از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری در جوار جاده بروجن به شهرکرد و در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متر از سطح دریا مکان یابی شد که از نظر جغرافیایی در ۳۲ درجه و ۱۰ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۱۰ دقیقه طول شرقی و در فاصله ۲۸ کیلومتری بروجن و ۳۵ کیلومتری شهرکرد واقع است. هدف از احداث شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تولید محصولاتی جایگزین ورق‌های وارداتی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو بود که با داشتن ویژگی هایی نظیر عدم خوردگی و مقاومت بالا در برابر فرسودگی، دوام و پایداری بسیار بالاتری به محصولات تولیدی خودروسازان می دهد و هم اینک ورق‌خودرو می‌تواند، تقاضای خودروسازان داخلی در بخش گالوانیزه را بطور کامل تأمین کند.

ظرفیت تولید اسمی شرکت ورق خودرو به عنوان تنها تولید کننده محصولات گالوانیزه ویژه استفاده در صنعت خودروسازی کشور در ابتدا ۳۰۰ هزار تن در سال پیش بینی شد که با تنفیذ قرارداد، به ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش یافت و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را به صورت مستقیم و چهار هزار نفر را به شکل غیر مستقیم فراهم کرد. پروژه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری که نقطه عطفی در تولید ورق های فولادی پوشش دار محسوب می شد در نهایت پس از پنچ سال در ۲۴ آبان ۱۳۸۹ به دست رئیس جمهور وقت افتتاح شد، هرچند تولید ورق‌های فولادی در این شرکت از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و علاوه بر هدف تامین نیاز داخلی از همان ابتدا، بازار صادراتی در کشورهای عراق ، افغانستان ،پاکستان و امارات و… برای آن هدف گذاری شد.

 مواد اولیه ورودی کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، انواع ورق های سرد نورد شده مطابق با آخرین دستاوردهای فناوری روز جهان است که در شرکت فولاد مبارکه با کیفیت بسیار بالا تولید و جهت استفاده به کارخانه منتقل می شود و در صورت نیاز بیشتر، می‌توان مواد اولیه مورد نیاز را از تولیدات دیگر صنایع داخلی و یا تولیدات کشورهای خارج تامین کرد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با برخورداری از ۹۳.۰۷ درصد، سهم شرکت ورق خودرو سهام دار اصلی این شرکت است و بخش مابقی سهام این شرکت نیز متعلق به زیر مجموعه های مرتبط با فولاد مبارکه و گروه صنعتی ایران خودرو و سهام ترجیحی کارکنان می باشد. گذشت نزدیک به ۲ دهه از آغاز نخستین تلاش‌ها برای ساخت و بهره‌برداری از مجموعه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در سالروز ورود فولاد مبارکه به عنوان سرمایه گذار اصلی به این شرکت فرصت مناسبی برای قضاوت در مورد عملکرد این واحد صنعتی و چالش های آن ایجاد نموده است.

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به عنوان یک صنعت مادر و یک شرکت پیشتاز در زمینه تولید ارزش افزا ورق های پوشش دار، در طول این سال ها همواره نقشی کلیدی در خودکفایی صنعت خودرو سازی کشور و نیزپیشرفت و توسعه اقتصادی استان ایفا نموده است. این کارخانه به عنوان تنهاتولیدکننده محصولات گالوانیزه ویژه استفاده درصنعت خودروسازی کشور است و از فناوری روز دنیا و جدیدترین استانداردهای بین‌المللی بهره مند بوده و صنعت استراتژیک خودروسازی کشور را از واردات محصولات گالوانیزه بی نیاز نموده است. لازم به ذکر است محصولات تولیدی شرکت ورق خودرو از بالاترین کیفیت برخوردار است و این شرکت به تنهایی از سهم ۲۴ درصدی از کل تولید این محصول در کل کشور را به خود اختصاص داده است. هم اکنون ۲ خودروساز بزرگ کشور و صنعت قطعه‌سازی شامل صدها شرکت‌ بزرگ و کوچک به صورت مستقیم و غیرمستقیم از مشتریان محصولات شرکت ورق‌خودرو هستند و هم اکنون این شرکت می تواند افزون بر ۹۵ درصد تقاضای خودروسازان داخلی در بخش ورق های گالوانیزه را تأمین کند. این شرکت علاوه بر دستیابی به رکوردهای کمی و کیفی در زمینه تولید محصولات خودرویی، در سال‌های اخیر به طور میانگین در حوزه محصولات کاربردی موفق به تولید انواع گرید های ویژه است که ورق های گالوانیزه با استحکام بالا ویژه استفاده در بدنه نمایان خودرو از جمله محصولات مهم و استراتژیکی است که در خطوط شرکت در حال تولید هستند.

موفقیت ‌ها و افتخارات عظیم به لطف الهی و با تلاش بی دریغ کارکنان واحدهای مختلف شرکت ورق خودرو و همکاری، همراهی و پشتیبانی فولاد مبارکه و این شرکت در سال های اخیر به دست آمده است و تداوم این موفقیت ها مستلزم اتحاد و همدلی و تلاش بی دریغ کارکنان و حمایت همه جانبه شرکت فولادمبارکه می باشد. اینجانب این روز خجسته را که سرمنشأ خیر و برکات فراوانی برای مجموعه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بوده ، محضر مدیرعامل معزز و معاونین محترم این شرکت وهمچنین اعضای محترم هیات مدیره شرکت ورق خودرو و تمامی همکاران تلاشگر، تبریک و تهنیت عرض نموده و ازدرگاه خداوند متعال برای تمامی همکاران شاغل در شرکت ورق خودرو و نیز تمامی کارکنان گروه فولاد مبارکه عزت سربلندی و توفیقات روزافزون آرزو مندم.

حمید شجاعی

مدیر عامل و نایب رییس هیأت مدیره

شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار